۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹

سامانه هوشمند معلم + راهنمای ورود به سامانه

در این مطلب از اندیشه معاصر به معرفی سامانه هوشمند معلم و همچنین نحوه ورود به سامانه پرداخته ایم.

سامانه هوشمند معلم + راهنمای ورود به سامانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سامانه هوشمند معلم به منظور بهبود در کیفیت آموزش و نظارت بهتر به یادگیری دانش آموزان راه اندازی شده است. امروزه به دلیل شیوع کرونا و مجازی شدن تحصیل دانش آموزان سامانه هوشمند معلم کمک بسیار زیادی به معلمان برای مدیریت کلاس، بهترشدن نحوه درس دادن، افزایش خلاقیت و تمرین و همچنین مشارکت در کلاس  و بالا بردن موفیقت می کند. سامانه هوشمند معلم دارای امکاناتی همچون: حضور غیاب دانش آموزان ، تست شخصیت شناسی دانش آموزان، ثبت تشویق و تذکر دانش آموز و … می باشد در ادامه به لینک سامانه هوشمند معلمان و راهنمای ورود به سامانه می پردازیم. با ما همراه باشید.

سامانه هوشمند معلم + راهنمای ورود به سامانه

سامانه هوشمند معلم

برای ورود به سامانه هوشمند معلم ابتدا باید به آدرس اینترنتی farsedu.ir   مراجعه کنید.

نحوه ورود به سامانه هوشمند معلم

  1. ابتدا به سایت سامانه هوشمند معلم به نشانی اینترنتی farsedu.ir مراجعه کنید.

سامانه هوشمند معلم + راهنمای ورود به سامانه

۲٫ پس از ورود به سایت، باید اطلاعات خواسته شده شامل نام کاربری و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایید که نام کاربری برای فرهنگیان شاغل کد پرسنلی و رمز عبور کد ملی آن ها است. همچنین نام کاربری و رمز عبور مستمری بگیران هر دو کد ملی شخص می باشد.

سامانه هوشمند معلم + راهنمای ورود به سامانه

  • در صورت فراموشی رمز عبور، بر روی قسمت رمز عبور را فراموش کرده ام کلیک نمایید و سپس در صفحه باز شده در کادر « آدرس ایمیل» ایمیلی را که در کارتابل کاربری ثبت کردید وارد کنید و گزینه بازیابی را بزنید.

خدمات و امکانات سامانه هوشمند معلم

سامانه هوشمند معلم + راهنمای ورود به سامانه

با این که سامانه هوشمند معلم به عنوان سامانه ای برای اطلاع رسانی اخبار و اطلاعیه ها به صورت معتبر شناخته می شود. اما خدمات و امکانات دیگری را نیز به کاربران خود ارائه می دهد که در ادامه به توضیح آن ها پرداخته شده است.

خدمات بانکی

سامانه هوشمند معلم امکان استفاده از خدمات بانکی نظیر پرداخت قبوض، خرید شارژ و… را نیز برای کاربران خود فراهم آورده است.

ضمن خدمت آموزش و پرورش

آموزش ضمن خدمت فرهنگیان با هدف ارتقا سطح دانش و مهارت معلمان و فرهنگیان در حین خدمت آن ها برگزار می شود که گواهی مربوطه به آن را می توانند پس از گذراندن دوره های ضمن خدمت اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پروش از سامانه ضمن خدمت فرهنگیان به نشانی اینترنتی ltms.medu.ir  اخذ نمایند.

اتوماسیون

اتوماسیون اداری یا خودکار سازی اداری مجموعه ای از روش ها را برای ثبت و نمایش و مدیریت روندهای اداری، فنی و مالی را شامل می شود و علاوه بر امکان سازی عدم حضور کاربران در ادارات مربوطه، سرعت روند کار آن ها را افزایش می دهد.

فیش حقوقی

فیش حقوقی سندی است که میزان مبلغ دربافتی افراد را در یک ماه نشان می دهد. فرهنگیان محترم می توانند با استفاده از سامانه هوشمند معلم و به صورت آنلاین و غیرحضوری فیش حقوقی خود را در هر ماه دریافت نمایند.

همچنین برای دریافت فیش حقوقی می توانند از سایت همگام به نشانی اینترنتی hamgam.medu.ir نیز اقدام کنند.

احکام حقوقی

احکام حقوقی یا همان احکام کارگزینی که شامل اطلاعات فردی، سازمانی و حقوقی افراد می باشند برای آن ها در نظام های مختلف استخدامی صادر می گردد. حکم کاگزینی که دریافت آن از وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر می باشد ارقام حقوق و مزایای آن را نیز نشان می دهد.

نرم افزار همراه معلم

سامانه هوشمند معلم دارای سه مجموعه نرم افزاری مدیریت تحت وب (سایت)، اپلیکیشن معلمان (همراه معلم) و اپلیکیشن والدین می باشد تا دسترسی راحت تری را برای کاربران خود فراهم آورد.

نرم افزار همراه معلم، نسخه اندروید همان سایت هوشمند معلم با تمامی امکانات و خدمات آن می باشد که دسترسی به این نرم افزار همراه آسان تر بوده و قابلیت نصب بر روی تمامی گوشی ها و تبلت های اندروید را دارا می باشد.

در واقع با نصب این نرم افزار می توانید در هر مکان و زمانی از اخبار و اعلامیه ها اطلاع داشته باشید و از امکانات آن نظیر دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان، خدمات رفاهی و بانکی، خدمات تحت وب پلیس همچون استعلام خلافی و… بهره مند شوید.

مرورگر مورد نیاز این سامانه

سامانه هوشمند معلم + راهنمای ورود به سامانه

برای ورود به سامانه هوشمند از طریق سایت، نیازمند مرورگر گوگل کروم (Google Chrome)، فایرفاکس (Mozilla Firefox) و یا مایکروسافت ادج (Microsoft Edge) می باشید. همچنین برای استفاده بهتر از این سایت، بهتر است که از مرورگر مایکروسافت ادج در ویندوز ۱۰ استفاده نمایید.

مزایای استفاده از این سامانه

با اینکه بزرگ ترین مزیت سامانه هوشمند معلم، اطلاع رسانی اخبار و اطلاعیه های مهم و دریافت حکم کارگزینی می باشد اما استفاده از سامانه این سامانه برای افراد، مزیت های زیادی را به همراه دارد که می تواند منجر به وقوع نتایج مثبتی برای معلمان شود.

در ادامه به برجسته ترین مزایای استفاده از سامانه هوشمند خواهیم پرداخت.

مدیریت کلاس

سامانه هوشمند با طراحی قسمتی برای رتبه بندی دانش آموزان و همچنین ثبت حضور و غیاب آن ها، امکان امتیازدهی، تشویق و تذکر را برای معلمان فراهم آورده است که با صلاح دید خود بتوانند با ایجاد فضای رقابتی سالم و دوستانه، شور و هیجان را به کلاس خود بیاورند و موجب ایجاد انگیزه در دانش آموزان و در ادامه بهبود وضعیت تحصیلی آنان شوند.

استفاده از سامانه هوشمند معلم

سامانه هوشمند معلم که به دو طریق سایت و یا استفاده از نرم افزار قابل دسترسی می باشد. امکانات و خدماتی را برای فرهنگیان و مستمری بگیران شامل منتشر کردن اخبار و اطلاعیه های مهم نظیر زمان برگزاری دوره های ضمن خدمت و… و همچنین دریافت حکم کارگزینی و فیش حقوقی و… فراهم آورده است.

همچنین استفاده از بخش هایی از این سامانه به معلمان کمک می کند که شیوه تدریس بهتری داشته باشند و وضعیت تحصیلی دانش آموزان خود را ارتقا دهند.

شخصیت شناسی دانش آموزان

با قرار گرفتن بخش شخصیت شناسی در سامانه هوشمند معلم، آموزگاران محترم می توانند دانش آموزان را به شرکت در آزمون های روانشناسی مختلف ترغیب کنند و با توجه به نتیجه آن که به صورت محرمانه برای معلم ارسال می گردد، شیوه مناسب رفتاری و تدریس را در مقابل دانش آموزان انتخاب کنند.

بهبود خلاقیت و تمرین مشارکت  اجتماعی

برگزاری مسابقات تولید محتوای دانش آموزان که شامل مسابقات عکاسی، چالش یک داستان، مسابقات نقاشی و… می شود.  شرایطی برای رشد خلاقیت و مشارکت اجتماعی دانش آموزان فراهم می آورد و به بهبود کیفیت روابط اجتماعی آن ها  می افزاید.

بهبود شیوه تدریس

با توجه به این که تمامی نمرات دروس، نتایج پرسش های کلاسی و کارنامه دانش آموزان در سامانه هوشمند معلم ثبت می شود به معلم کمک می کند که با داشتن این اطلاعات وضعیت دانش آموزان خود را بررسی کند و با ذهنی منسجم برای تدریس خود برنامه ریزی کند و همچنین روند درسی دانش آموز خود را ارزیابی نماید.

سامانه هوشمند معلم فارس

سامانه هوشمند معلم + راهنمای ورود به سامانه

 

سامانه هوشمند معلم فارس  moalem.farsedu.ir می باشد.

 

راهنمای ورود به سامانه هوشمند معلم فارس

ابتدا وارد سایت هوشمند معلم فارس moalem.farsedu.ir شوید

همکاران شاغل و بازنشسته در قسمت نام کاربری (کد پرسنلی) و در قسمت رمز عبور (کد ملی) را وارد و سپس «ورود» را بزنید.

مستمری بگیران برای ورود کد ملی خود را در هر دو قسمت نام کاربری و رمز عبور وارد و سپس «ورود» را انتخاب کنند.

سامانه هوشمند معلم + راهنمای ورود به سامانه

راهنمای فراموشی رمز عبور و نحوه بازیابی رمز عبور

گزینه »رمز عبور را فراموش کرده ام!« را انتخاب کنید

سامانه هوشمند معلم + راهنمای ورود به سامانه

سپس در صفحه باز شده در کادر «آدرس ایمیل» ایمیلی را که در کارتابل کاربری ثبت نموده اید وارد کنید و «بازیابی» را بزنید.

سامانه هوشمند معلم + راهنمای ورود به سامانه

رمز به ایمیل شما ارسال شده و میتوانید وارد سامانه هوشمند معلم شوید.

 

*زهراشیخ باقری

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار