۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰

سامانه ملی املاک برای کنترل قیمت مسکن راه‌اندازی ش

سامانه ملی املاک برای کنترل قیمت مسکن راه‌اندازی شد/ الزام مردم به ثبت اطلاعات واحد مسکونی در سامانه از ۱۹ فروردینوزیر راه با بیان اینکه “سامانه ملی املاک و اسکان برای کنترل قیمت مسکن راه‌اندازی شد”، گفت: از ۱۹ فروردین مردم مکلف به ثبت اط...

سامانه ملی املاک برای کنترل قیمت مسکن راه‌اندازی ش

سامانه ملی املاک برای کنترل قیمت مسکن راه‌اندازی شد/ الزام مردم به ثبت اطلاعات واحد مسکونی در سامانه از ۱۹ فروردین
وزیر راه با بیان اینکه “سامانه ملی املاک و اسکان برای کنترل قیمت مسکن راه‌اندازی شد”، گفت: از ۱۹ فروردین مردم مکلف به ثبت اطلاعات واحد مسکونی در سامانه مذکور هستند.
سایت ملی املاک و اسکان کشور | آدرس سامانه اصلی املاک کشور amlak.mrud.ir

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی یادآور شد: سال گذشته اطلاعات ۱٫۳ میلیون واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال و با هدف کنترل قیمت مسکن، سامانه جامع املاک و اسکان راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون جدید مجلس، از ۱۹ فروردین هر ایرانی دارای واحد مسکونی، مکلف است با مراجعه به سامانه جامع املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را وارد کند و با شناسایی واحدهای مسکونی خالی، این واحدها مکلف می‌شوند یا اجاره داده شوند یا به فروش برسند.

وی ادامه داد: این اقدام موجب توسعه عرضه مسکن و کاهش تلاطمات این بازار خواهد شد، ضمن اینکه با مالیات سنگینی که بر خانه‌های خالی وضع می‌شود، پول‌های سرمایه گذاری و سوداگری از بازار مسکن فاصله می‌گیرد و فقط پول‌های متقاضیان واقعی و مصرف کنندگان در بازار باقی خواهد ماند.

اسلامی هدف از قانون مصوب مجلس را فاصله گرفتن مسکن از بخش سوداگری اعلام کرد.

سایت ملی املاک و اسکان کشور | آدرس سامانه اصلی املاک کشور amlak.mrud.ir

۱/۵ (۲ نظر)کارگزین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار