۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳

ساخت محصولات سرمایشی باکیفیت توسط دانش بنیان ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  به نقل از معاونت علمی و فناوری، مهدی خیرالدین مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: کشور ما با خشکسالی مواجه است و بر اساس داده‌های دانشمندان، دمای زمین نیز روز به روز در حال بیشتر شدن است. به همین دل...

ساخت محصولات سرمایشی باکیفیت توسط دانش بنیان ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  به نقل از معاونت علمی و فناوری، مهدی خیرالدین مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: کشور ما با خشکسالی مواجه است و بر اساس داده‌های دانشمندان، دمای زمین نیز روز به روز در حال بیشتر شدن است. به همین دلیل فناوری‌های سرمایشی، اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید محصولاتی تولید کرد که تولید و خرید آنها برای مردم صرفه اقتصادی داشته باشد. اگر محصولی بسیار پیچیده را بومی‌سازی کنیم و قیمت آن نجومی باشد، بدون شک آن محصول بازار مناسبی پیدا نمی کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه شرکتی در حوزه سیستم های سرمایشی و گرمایشی تاسیس کرده است، گفت: در همین راستا کولرهای دو مرحله‌ای اکسترا را وارد بازار کردیم.

وی ادامه داد: در این کولرها، فرایند دو مرحله‌ای باعث می‌شود تا انرژی کمتری مصرف شود. این کولرها را می توان به راحتی جایگزین کولرهای آبی معمولی در پشت بام یا تراس منازل کرد.

خیرالدین اضافه کرد: کولرهای دومرحله‌ای جدید ۳۵ درصد آب کمتر و ۴۳ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. تلاش کردیم تا فرایند تعویض و تعمیر آن برای تعمیرکاران نیز آسان باشد تا بهتر در بازار جا بیفتد.

وی افزود: به دلیل کیفیت خوب و بازدهی بالا، بازار و مصرف کننده نیز استقبال قابل توجهی از این محصول داشت. قیمت آن نیز از کولرهای سلولزی کمتر است و این موضوع نیز در تحریک بازار موثر خواهد بود.

به گفته مدیر این شرکت دانش بنیان، اکنون در این شرکت در حال کار روی محصولات جدیدتری مانند هواساز خانگی هستند که همزمان با هم گرمایش و سرمایش دارد و امید است این محصول نیز با استقبال خوب مصرف کننده مواجه شود.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار