۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹

زیبایی های شهر تفلیس گرجستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اگر قصد سفر دارید پیشنهاد ما به شما تور گرجستان تفلیس است ( جزئیات بیشتر در https://holding-tamara.com/Georgia_tour ). تفلیس یک بافت قدیمی دارد که بیشتر دیدنی های تفلیس مربوط به آن بخش است. تله کا...

زیبایی های شهر تفلیس گرجستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اگر قصد سفر دارید پیشنهاد ما به شما تور گرجستان تفلیس است ( جزئیات بیشتر در https://holding-tamara.com/Georgia_tour ). تفلیس یک بافت قدیمی دارد که بیشتر دیدنی های تفلیس مربوط به آن بخش است.

تله کابین هوایی تفلیس

 

تور گرجستان تفلیس قدیم

  • پل صلح

بهتر است تور گرجستان را با بازدید از شهر قدیمی تفلیس و عبور از پل صلح آغاز کنید. پل صلح بر روی رودخانه ی متکواری قرار گرفته است. پل صلح جدیدترین پل تفلیس است و در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد. این پل به صورت کمانی ساخته شده است، این پل فقط برای عابران پیاده است و از فولاد و شیشه ساخته شده است. در شب با هزاران LED به طرز چشمگیری روشن می شود و شهر قدیمی تفلیس را به شهر جدید پیوند می دهد. از پل صلح، وارد پارک رایک شده و به خط تله کابین هوایی می رسید.

  • تله کابین هوایی تفلیس

پیشنهاد ما به شما این است که در تور گرجستان تفلیس، دیدن این تله کابین که در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و پارک رایک در ساحل رودخانه متکواری را به قلعه ناریکالا در ارتفاعات تفلیس قدیمی متصل می کند را از دست ندهید. تنها با ۲ لاری (حدود ۰.۹ یورو) می توانید سوار تله کابین شوید و مناظر فوق العاده ای از شهر قدیمی تفلیس و خود شهر تفلیس را از ارتفاع مشاهده کنید. می توانید هزینه ی استفاده از تله کابین را به صورت نقدی پرداخت کنید و یا از کارت متروی تفلیس استفاده کنید که به شما امکان می دهد صف باجه بلیط را رد کنید. تله کابین از اواخر صبح تا نیمه شب باز است. در بالای تله کابین می توانید به سمت مجسمه مادر جورجیا یا به سمت قلعه ناریکالا بروید.

  • مجسمه ی مادر جورجیا (گرجستان)

مجسمه ی مادر جورجیا ۲۰ متر ارتفاع دارد و از جنس آلومینیوم است. مادر گرجستان در سال ۱۹۵۸ و همزمان با جشن ۱۵۰۰ سالگی تفلیس نصب شد. کارلیس دداس نماد شخصیت ملی گرجستان است، زنی با لباس ملی گرجستان که یک کاسه شراب برای خوش آمدگویی به کسانی که به عنوان دوست می آیند در دست دارد و در دست راست او شمشیری است برای کسانی که به عنوان دشمن می آیند. برای دیدن او نیازی به پیاده روی به سمت مادر جورجیا ندارید، می توانید او را از سراسر شهر ببینید.

  • قلعه ناریکالا

به محض ورود به انتهای تله کابین، مناظر فوق العاده ای از شهر، رودخانه و پل صلح را خواهید دید، درست جایی که بازدید خود را از شهر قدیمی تفلیس آغاز کرده اید.

ورود به ناریکالا، که به عنوان قلعه ی مادر گرجستان نیز شناخته می شود، آزاد است. از پایین بسیار چشمگیرتر به نظر می رسد. فقط کمی از قلعه ای که در قرن چهارم ساخته شده، باقی مانده است. این قلعه در ابتدا به نام دژ Invidious شناخته می شد، اما نام فعلی ناریکالا به زبان مغولی است و به معنای “قلعه کوچک” است. این قلعه در سال ۱۸۲۷ در اثر زلزله آسیب دید و بازسازی نشد. کلیسای بالای آن در قرن دوازدهم ساخته شد و در سال ۱۹۹۶ بازسازی شد. از قلعه ناریکالا مسیری وجود دارد که از شهر قدیمی تفلیس به سمت پایین می رود و از ورودی باغ گیاه شناسی می گذرد.

  • مسیرهای پر پیچ و خم شهر قدیمی تفلیس

قدم زدن در مسیرهای پر پیچ و خم شهر قدیمی تفلیس به شما حس خوبی از معماری تاریخی را می دهد و می تواند بخش به یاد ماندنی تور گرجستان تفلیس شما باشد. تا به حال به شهری سفر کرده اید که این همه بالکن داشته باشد؟ در این مسیر تمام خانه ها دارای بالکن می باشند که نشان دهنده ی اهمیت آن در گذشته است.

  • میدان آزادی

میدان آزادی، حاشیه شهر قدیمی تفلیس را از بافت جدید مشخص می کند. مجسمه طلایی سنت جورج در بنای یاد بود آزادی در مرکز میدان در سال ۲۰۰۵ پس از انقلاب رز ساخته شد.

میدان آزادی

  • کلیسای آنچیسخاتی

قدیمی ترین کلیسا در شهر قدیمی تفلیس، کلیسای آنچیسخاتی است که در قرن ششم توسط پسر بنیانگذار گرجستان، داچی، ساخته شد. دیوارها، بلوک های سنگی عظیمی است، سه شبستان دارد و نقاشی های دیواری داخل آن عالی است. حواستان باشد که این یک کلیسای مهم است و نباید اجازه دهید عکس گرفتن شما مانع عبادت شود. بازدید از این کلیسا در تور گرجستان تفلیس خالی از لطف نیست.

  • برج ساعت تئاتر

کارگردان تئاتر و فیلم گرجستانی، Rezo Levanovich Gabriadze مسئول ساخت برج ساعت افسانه ای است که نام او را نیز یدک می کشد. فرشته ای بیرون می آید و با یک چکش کوچک به ساعت زنگ می زند، اما در ظهر و ساعت ۷ بعد از ظهر برج نمایش “دایره زندگی” را به نمایش می گذارد. این برج که در سال ۲۰۱۰ ساخته شد، با صدها کاشی تزیین شده است که گابریادزه خودش طراحی کرده است.

 

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط