۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱

زن تک تیرانداز روسی که ۴۰ اوکراینی را کشته بود اسیر شد +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آیرینا استاریکووا با شناسه تماس باگیرا درمورد دستگیری‌اش گفت پس از مجروح شدن در نبرد با سربازان اوکراینی، او را رها کرده بودند تا بمیرد. او ۴۱ ساله است و دو دختر ۱۱ و ۹ ساله دارد. استاریکووا در خد...

زن تک تیرانداز روسی که ۴۰ اوکراینی را کشته بود اسیر شد +تصاویر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آیرینا استاریکووا با شناسه تماس باگیرا درمورد دستگیری‌اش گفت پس از مجروح شدن در نبرد با سربازان اوکراینی، او را رها کرده بودند تا بمیرد. او ۴۱ ساله است و دو دختر ۱۱ و ۹ ساله دارد.

استاریکووا در خدمت نیروهای منطقه جدایی طلب روسیه، دونتسک، در شرق اوکراین بود که از سال ۲۰۱۴ با دولت کیف در جنگ است. دستگیری او توسط نیروهای مسلح اوکراین اعلام شد. آنها با انتشار تصاویری از او گفتند: «استاریکووا در سال ۲۰۱۴ به زندانیان ما شلیک می‌کرد.»

دستگیری این زن تک تیرانداز روسی توسط جرجی رویشویلی، محقق دپارتمان مطالعات جنگ در کالج کینگ لندن نیز تایید شد. او در توییتر با اعلام این خبر نوشت: «او مسئول کشتن ۴۰ اوکراینی ازجمله مردم عادی است.»

زن تک تیرانداز روسی

طبق گزارش‌ها استاریکووا اصالتا صربستانی است و از سال ۲۰۱۴ توسط اوکراینی‌ها شناسایی شده است. او که پس از دستگیری تحت درمان پزشکی قرار گرفته می‌گوید: «آنها به امید اینکه خواهم مُرد رفتند، چون می‌دانستند مجروح شده‌ام.»این‌طور ادعا می‌شود که استاریکووا تک تیرانداز لشکر ۱۱ ویژه عملیات ویژه بود که مدال صلیب جرج را برای کارهایش دریافت کرده است. همچنین گفته می‌شود که او با یک سرباز اهل بلاروس به نام الکساندر اوگرنیچ ازدواج کرده است. اوگرنیچ با شناسه تماس گورینچ نیز برای نیروهای مسلح جدایی طلب روسیه می‌جنگد.

زن تک تیرانداز روسی

روسیه در جریان درگیری هفت ساله که منجر به کشته شدن بیش از ۱۴ هزار نفر شد از شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین حمایت کرد. همچنین گزارش‌ها حاکی از حضور یک سرباز کانادایی است که برای اوکراین می‌جنگد و به عنوان یکی از مرگ‌بارترین تک تیراندازان جهان توصیف می‌شود. این تک تیرانداز ماهر با نام مستعار وَلی به درخواست ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای نیروهای داوطلب جهانی پاسخ مثبت داد.

این سرباز ۴۰ ساله پیش از این دو بار بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ به عنوان تک تیرانداز به همراه نیروهای مسلح کانادا به افغانستان اعزام شده و در سال ۲۰۱۵ هم برای مبارزه با داعش به تنهایی به عراق سفر کرده بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار