۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵

زلاتان با چشمانی اشکبار: از خانواده‌ام و خانواده دومم تشکر می‌کنم/ وقت آن است که خداحافظی کنم اما…/ خدا هم در روز خداحافظی من غمگین بود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، در آخرین شب از رقابت‌های سری آ ایتالیا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ در حالی که همه تصور می‌کردند زلاتان ایبراهیموویچ از میلان خواهد رفت، او با خداحافظی ناگهانی‌اش از فوتبال همه را غافلگیر کرد. زلاتان ۴۱ ساله...

زلاتان با چشمانی اشکبار: از خانواده‌ام و خانواده دومم تشکر می‌کنم/ وقت آن است که خداحافظی کنم اما…/ خدا هم در روز خداحافظی من غمگین بود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، در آخرین شب از رقابت‌های سری آ ایتالیا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ در حالی که همه تصور می‌کردند زلاتان ایبراهیموویچ از میلان خواهد رفت، او با خداحافظی ناگهانی‌اش از فوتبال همه را غافلگیر کرد.

زلاتان ۴۱ ساله که همیشه در دوران بازی‌اش بازیکن خاصی بود و حرف و تصمیماتش بازتاب زیادی داشتند، در شب خداحافظی‌اش در سن‌سیرو اشک ریخت و گفت: «می‌خواهم از خانواده‌ام و نزدیکانم به خاطر صبرشان تشکر کنم. می‌خواهم از خانواده دومم تشکر کنم؛ بازیکنان، مربی و کادرفنی به خاطر مسئولیتی که به من دادند. می‌خواهم از مدیران باشگاه به خاطر فرصتی که به من دادند، تشکر کنم. آخرین تشکر اما نه کم‌اهمیت‌ترین از هواداران خواهد بود. می‌خواهم از صمیم قلب از شما هواداران هم تشکر کنم. شما با آغوش باز از من استقبال کردید و من در تمام زندگی‌ام میلانیستا خواهم بود. وقت آن است که از فوتبال خداحافظی کنم، اما نه از میلان. خیلی سخت است و احساسات بسیاری وجود دارد. اگر خوش‌شانس باشید شما را این اطراف باز هم می‌بینم. زنده‌باد میلان و خداحافظ.»

احتمال دارد همانطور که از حرف‌های زلاتان ایبراهیموویچ برداشت می‌شود، او در آینده به‌عنوان هوادار، مربی یا حتی عضو هیئت‌مدیره به میلان برگردد.

زلاتان همچنین در نشست خبری بعد از خداحافظی‌اش گفت: «این روزی بسیار خاص برای من بود. به کسی نگفته بودم که قصد خداحافظی دارم. فقط به باشگاه گفتم که باید کاری برای بازی آخر انجام دهیم اما آنها هم خبر نداشتند که قصد من این است که خداحافظی کنم. از خبرنگاران برای صبوری‌شان تشکر می‌کنم. حالا بدون من کار کمتری خواهید داشت. از فردا، مردی آزاد و دور از دنیای فوتبال هستم. زندگی حرفه‌ای طولانی مدتی داشتم، واقعا طولانی بود. از همه به خاطر قدرتی که به من دادند و آدرنالین و احساساتی که کمکم کرد ادامه دهم تشکر می‌کنم.»

زلاتان در ادامه با سبک همیشگی و غرور ذاتی‌اش گفت: «امروز صبح وقتی از خواب بیدار شدم باران می‌بارید. با خودم گفتم که حتی خدا هم امروز غمگین است. حتی خانواده‌ام هم نمی‌دانستند امروز چه رخ خواهد داد. احساس می‌کردم زامبی هستم. شوخی نمی‌کردم، حرف نمی‌زدم. سه ماه پیش با فکر کردن به خداحافظی مضطرب می‌شدم اما امروز آن را پذیرفتم و احساس می‌کنم آماده هستم. مشخصا کمی غمگین هستم. زلاتان با اشاره به خداحافظی پر از احساسش اظهار داشت: «مردم فکر می‌کنند من سوپرمن هستم. واقعیت این است که سوپرمن هستم اما قلب بزرگی هم دارم. به اطرافم نگاه کردم و سعی کردم چهره‌ای را پیدا کنم که به من قدرت بدهد اما همه گریه می‌کردند! به بازیکنان و هواداران نگاه کردم و دیدم گریه می‌کنند. به همسرم نگاه کردم و فکر کردم که او قدرتی برای این که سرپا بمانم به من خواهد داد اما او بیشتر از هر کسی در حال اشک ریختن بود.»

زلاتان ادامه داد: «در ۱۰ روز اخیر با خودم گفتم دیگر کافی است. پذیرفتم که کارم در زمین تمام نخواهد شد. چیزی که امروز تجربه کردم فوق العاده بود، تا ابد این خاطره را با خودم خواهم داشت. احساس می‌کنم ماشینم تنها به سمت میلانلو می‌آید و ما به مقصد جدیدی نیاز داریم. بسیاری به من توصیه کرده بودند اما خودم باید به آن لحظه می‌رسیدم که بگویم دیگر کافی است و باید از زندگی خصوصی و فوتبال به سبکی دیگر لذت ببرم. پیشنهاداتی ارائه شد اما اگر کسی ایده متوقف شدن را بپذیرد، پیشنهادها دیگر جذابیتی برایش ندارد.»

در پایان ایبرا با شوخی درباره مینو رایولا مدیربرنامه فقیدش هم گفت: «شاید اگر او بود، من مجبور می‌شدم به فوتبال ادامه دهم چون به دنبال دریافت حق کمیسیون بود. ببخشید مینو، اما این حقیقت است.»

زلاتان ایبراهیموویچ سال ۲۰۲۰ برای دومین مرتبه به میلان بازگشت و در ۷۸ بازی ۳۷ گل به ثمر رساند. همچنین به روسونری کمک کرد تا بعد از ۱۱ سال اسکودتو را به افتخاراتش اضافه کند. در مجموع ستاره سوئدی برای میلان در ۱۶۳ بازی ۹۳ گل در دو دوره به ثمر رساند.

زلاتان که ۵۱۱ گل در دوران باشگاهی‌اش به ثمر رساند، در تیم‌های مالمو، آژاکس، یوونتوس، بارسلونا، اینتر، پاری‌سن‌ژرمن، منچستریونایتد و لس‌آنجلس گلکسی هم بازی کرد و با میلان کفش‌هایش را آویخت.

اما نکته مهم این که در حالی زلاتان ایبراهیموویچ تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند که پیش از آن گفته می‌شد شاید با پیراهن مونتسا تیم تحت مالکیت سیلویو برلوسکونی باز هم در زمین حاضر شود، اما او چنین تصمیمی نگرفت و بعد از میلان با فوتبال هم وداع کرد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط