۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰

رییس پلیس آگاهی تهران: گرانی موبایل باعث موبایل قاپی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سردار علیرضا لطفی درباره مهم‌ترین چالش پلیس آگاهی در سال جاری اظهاکرد:  مهم‌ترین چالش ما بحث سرقت های خرد است، چرا که رقم آن زیاد است و هم به دلایل مختلف از جمله حضور معتادان متجاهر، افزایش قیمت‌ه...

رییس پلیس آگاهی تهران: گرانی موبایل باعث موبایل قاپی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سردار علیرضا لطفی درباره مهم‌ترین چالش پلیس آگاهی در سال جاری اظهاکرد:  مهم‌ترین چالش ما بحث سرقت های خرد است، چرا که رقم آن زیاد است و هم به دلایل مختلف از جمله حضور معتادان متجاهر، افزایش قیمت‌ها و … میزان آن افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: به طوریکه امروزه آمارهای ما در تهران حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد از سرقت‌های رخ داده در شهر مربوط به لوازم، قطعات و موارد مرتبط با خودروهاست و عمدتا از سوی معتادان متجاهر انجام می‌شود.

تاثیر قیمت موبایل بر افزایش سرقت

لطفی به افزایش قیمت‌ برخی از اقلام و اشیای همراه شهروندان مانند گوشی تلفن همراه نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز یکی دیگر از مواردی است که به این چالش دامن زده است. افزایش سرسام آور قیمت موبایل گرایش سارقان را به سمت موبایل قاپی برد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اینکه برای مقابله و کاهش وقوع سرقت های خرد چه باید کرد، گفت: قطعا اگر تکلیف معتادان متجاهر معلوم شود، کمک بزرگی خواهد بود. لازم است تمام دستگاه های مسئول به وظایف خود عمل کنند. سرقت موضوعی نیست که بگوییم فقط پلیس در مورد آن مسئولیت دارد و اتفاقا پلیس آخرین حلقه محسوب می شود و قبل از آن دستگاه های دیگر نیز باید اقداماتی را انجام دهند که شامل موارد پیشگیرانه، آموزشی و … است.

لطفی رفتار شهروندان را نیز در این باره موثر دانست و تصریح کرد: من گاهی در خیابان می‌بینم که برخی از شهروندان محترم هیچ توجهی به مراقبت از گوشی تلفن همراه، کیف و … ندارند. گوشی تلفن همراه را با دو انگشت دم گوش گرفته و بعد از سمت خیابان هم تردد می‌کنند. یا اینکه بدون توجه به محیط اطراف در حال پیام دادن و بررسی تلفن همراه خود هستند. اینها ساده ترین مواردی است که لازم است از سوی شهروندان رعایت شود.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش حضور مردم در مراکز خرید و اماکن تجمعی گفت: پلیس آگاهی درکنار دیگر پلیس ها طرح های ویژه ای را در این خصوص اجرا کرده که از جمله آن گشت زنی هدفمند در اماکن پرتجمع است که این حضور به شکل محسوس و نامحسوس است. علاوه بر آن اقدامات دیگری نیز در دستور کار قرار دارد و من امیدوارم که شهروندان نیز در این ایام توجه کافی را به هشدارهای پلیس داشته باشند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار