۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

ریکاوری اقتصادی آمریکا تسریع شد

صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد ریکاوری اقتصادی آمریکا بسیار سرعت گرفته و این کشور را در مسیر خوبی برای بازگشت به شرایط قبل از پاندمی قرار داده است. به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، صندوق بین‌المللی پول در گزار...

ریکاوری اقتصادی آمریکا تسریع شد
ریکاوری اقتصادی آمریکا تسریع شد

صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد ریکاوری اقتصادی آمریکا بسیار سرعت گرفته و این کشور را در مسیر خوبی برای بازگشت به شرایط قبل از پاندمی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد ریکاوری اقتصادی آمریکا بسیار سرعت گرفته و این کشور را در مسیر خوبی برای بازگشت به شرایط قبل از پاندمی قرار داده است. این در حالی است که بسیاری از اقتصادهای دیگر چنین شرایطی را نداشته و ریکاوری کندتری را تجربه خواهند کرد.

عامل اصلی ارزیابی مثبت وضعیت اقتصاد آمریکا بسته ۱.۹ تریلیون دلاری کمک کرونایی جو بایدن می‌باشد که از ماه گذشته اجرایی شده است.

طبق جدیدترین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول نرخ بیکاری آمریکا که در سال گذشته به ۸.۱ درصد رسیده بود در سال ۲۰۲۱ به ۵.۸ درصد کاهش خواهد یافت و تا سال ۲۰۲۲ به ۴.۱ درصد خواهد رسید.

وزیر خزانه‌داری آمریکا، جانت یلن، در ماه فوریه گفت: اقتصاد آمریکا می‌تواند در ۲۰۲۲ به شرایط اشتغال کامل بازگردد. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما از یک ریکاوری کند و طولانی رنج بکشیم.

حالا پیش‌بینی‌های جدید آی‌ام‌اف نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا نه تنها امسال به سطح قبل از پاندمی خود باز می‌گردد بلکه از آن فراتر خواهد رفت.

گوپیناس رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: در بین اقتصادهای پیشرفته جهان اقتصاد آمریکا امسال به سطح قبل از پاندمی بازمی‌گردد در حالی که اغلب اقتصادهای مهم در سال ۲۰۲۲ به این سطح بازخواهد گشت.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار