۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳

رژیم لاغری ۵ روزه‌ سیب چیست؟ + برنامه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رژیم لاغری ۵ روزه‌ سیب چیست؟ + برنامه. رژیم ۵ روزه‌ سیب ، نه تنها به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند بلکه در مدت زمان بسیار کوتاهی باعث کاهش وزن شما به صورت چشمگیری می‌شود. اما فراموش نکنید که برای تثب...

رژیم لاغری ۵ روزه‌ سیب چیست؟ + برنامه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رژیم لاغری ۵ روزه‌ سیب چیست؟ + برنامه. رژیم ۵ روزه‌ سیب ، نه تنها به سلامت عمومی بدن کمک می‌کند بلکه در مدت زمان بسیار کوتاهی باعث کاهش وزن شما به صورت چشمگیری می‌شود. اما فراموش نکنید که برای تثبیت وزن پس از کاهش آن و به طور کلی سلامت زیستن، باید سعی کنید که علاوه بر سالم‌ کردن سبک زندگی خود، یک برنامه‌ی غذایی منظم و ورزش را در زندگی خود داشته باشید. رژیم لاغری سیب به رژیم شوک سیب یا رژیم تک خوری سیب نیز شناخته می‌شود.

دقت داشته باشید که سیب به تنهایی در این رژیم غذایی مصرف نمی‌شود! اما سهم بزرگی در سبد غذایی روزانه شما دارد و به معنای رژیم تک خوری سیب نیست!

میوه‌ی سیب حاوی مقادیر بسیار زیادی آب است. تقریبا ۸۵٪ یک سیب متوسط را آب تشکیل داده است. این خاصیت سیب باعث می‌شود که افراد با خوردن آن احساس سیری کنند و این احساس اغلب منجر به کاهش وزن می‌شود. پر آب بودن سیب همچنین باعث کم شدن تراکم انرژی در آن می‌شود.

تراکم انرژی به تعداد کالری‌های هر ماده‌ی غذایی گفته می‌شود و با واحد کیلوکالری یا گرم اندازه‌گیری می‌شود. مواد غذایی با تراکم کالری کم، معمولا حاوی مقادیر زیادی آب و فیبر می‌باشند. این دسته از مواد غذایی به برقراری تعادل انرژی منفی با هدف کاهش وزن، کمک شایانی می‌کنند. به همین ترتیب یک عدد سیب متوسط تنها حاوی ۹۵ کالری و مقدار زیادی آب و فیبر است.

برنامه‌ی غذایی رژیم ۵ روزه‌ی سیب (رژیم ۲ روز سیب)

در رژیم ۵ روزه‌ سیب ، افراد در روز اول تنها مجاز به خوردن سیب و مایعات هستند. در چهار روز باقی‌مانده اما می‌توانند از مواد غذایی دیگر تغذیه کنند. اما نباید این نکته را فراموش کرد که مواد غذایی مضر در این رژیم جایی ندارند و کالری‌ مواد غذایی مصرفی نباید بیشتر از ۱۲۰۰ کالری در طول روز بشود. برای شمارش کالری‌های دریافتی کافی است از اپلیکیشن‌هایی مانند کالری‌شمار کرفس کمک بگیرید.

روز اول

همانطور که گفته شد، در طول روز اول تنها مجاز به خوردن سیب و مایعات هستید. وزن مجموع سیب‌ها در طول روز نباید بیشتر از ۱.۵ کیلوگرم شود. در این روز مایعات زیاد مصرف کنید تا از دِهیدراته شدن بدن جلوگیری کنید. نیازی به نگرانی برای نرسیدن مواد معدنی لازم در حین روز اول رژیم نیست. زیرا سیب غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، مواد مغذی و فیبر غذایی بالایی است که این مواد مغذی برای حفظ درصد مناسب چربی بدن، سلامت قلب و عروق، بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از التهاب مفصلی، دیابت، آلزایمر و دستگاه گوارش ضروری می‌باشند.

روز دوم

در روز دوم، در وعده‌ی نهار سیب را به همراه یک سالاد سبز سبک بخورید تا سایر مواد مغذی را از این سالاد جذب کنید. در سالاد خود از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. برای مثال روغن زیتون یک منبع غنی از چربی‌های خوب است که به حفظ یکپارچگی غشای سلولی کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که از آب دتاکس‌ (سم‌زدا)، استفاده می‌کنید.

روز سوم

این روز در رژیم ۵ روزه‌ سیب را می‌توان به عنوان روز پروتئین نامید. پروتئین‌ها سازه‌های اصلی بدن ما هستند. بنابراین روز سوم رژیم خود را با یک منبع پروتئین خوب مانند تخم‌مرغ شروع کنید. اگر شما وگان هستید، می‌توانید به جای تخم‌مرغ یک لیوان شیر سویا بخورید. سالاد به شما احساس سیری برای مدت زمان طولانی می‌دهد و ماست نیز به فرآیند هضم کمک می‌کند. برای شام، یک منبع خوب پروتئین و یک سیب را بخورید. از آنجایی که برای دو روز بیشتر سیب خوردید، بدن شما انرژی کافی برای هضم و متابولیسم ندارد. بنابراین در خوردن غذا افراط نکنید.

روز چهارم

روز خود را با یک سیب و اسموتی کلم شروع کنید.کلم نیز مانند سایر گیاهان سبز رنگ حاوی مقادیر زیادی فیبر است که به شما احساس سیری برای مدت طولانی می‌دهد. ناهار گیاهی به شما کمک می‌کند همه مواد مغذی ضروری را از انواع مختلف سبزیجات دریافت کنید. در روز چهارم یک میان‌وعده بعد از ناهار و یک عصرانه بخورید. آنتی‌اکسیدان موجود در این میان‌وعده‌ها به شما در دفع سموم کمک می‌کند.

روز پنجم

در روز آخر رژیم ۵ روزه‌ سیب ، افراد مجاز به خوردن میوه‌ها، سبزیجات، چربی‌های خوب، کربوهیدرات‌های خوب و پروتئین خواهند بود. این ترکیب به احیا کردن بدن پس از چهار روز رژیم کمک می‌کند. در این روز به علت پیچیده‌تر شدن رژیم غذایی، متابولیسم بدن شما فعال خواهد بود و بدون مشکل ضعف بدنی، به سوختن کالری‌ها می‌پردازد.

نکته: اگر احساس خستگی یا خواب آلودگی شما ادامه‌دار بود، رژیم را قطع و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر دارای زمینه بیماری خاصی هستید، قبل از شروع رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار