۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸

روند فعلی بودجه کشور، قابل قبول نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ششمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها که به‌صورت آنلاین شرکت کرده بودند، بر...

روند فعلی بودجه کشور، قابل قبول نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ششمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها که به‌صورت آنلاین شرکت کرده بودند، برگزار شد.

سیدمسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه همه اذعان دارند ادامه روند فعلی به نفع کشور نیست، گفت: همه بخش ها، شهرستان‌ها و استان‌ها پیشنهادات، چالش و راهکار‌ها خود را در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را مطرح کنند تا با نگاه کارشناسی و علمی به جمع بندی نهایی برسیم.


رییس سازمان برنامه بودجه، با اشاره به اینکه وظایف اصلی سازمان اقتدار ملی است نه اقتدار بودجه ای، بیان کرد: استراتژی سازمان این است که از نگاه سطحی و جزیی فاصله بگیرد و افق دید سازمان را بر اساس نگاه کلان و با اهمیت کشور متمرکز کند.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه وظیفه اش اهداف ملی است، افزود: سازمان برنامه و بودجه باید نظارت دقیق و جدی روی کنترل برنامه‌ها در سطح کلان کشور داشته باشد و درگیر مسائل جزیی نشود، اما در مقابل هر دستگاه وزارتخانه‌ای پاسخگوی عملکرد خود باشند و ساختار به گونه‌ای باشد که مدیریت و نظارت به ردیف‌ها امکان پذیر باشد.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه تاکنون کسی متولی بهره وری نبوده است، اظهار کرد: روی بنگاه‌های کوچک سرمایه گذاری شده است ولی منجر به تولید و رشد ملی نشده است چرا که بهره وری مورد توجه نبوده است.

میرکاظمی با اشاره به اینکه هر دستگاهی هر امتیازی می‌گیرد باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: مدیریت بر هزینه‌ها نه تنها سرلوحه کار‌ها قرار بگیرد بلکه مدیریت برنامه‌ها و تامین منابع اولویت اصلی کار‌ها باشد چرا که در شش ماه گذشته در جذب منابع عملکرد‌ها بسیار ضعیف بوده است و استفاده از تنخواه و مولد نکردن دارایی‌ها باعث تورم افسارگسیخته و تحمیل چنین شرایط نامطلوب بر مردم شده است.

در ششمین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۱ گزارش‌هایی از ردیف‌های بودجه ای، نحوه تخصیص ها، و … ارائه شد و اعضا به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار