۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱

روش جدید برای درمان طولانی مدت دیابت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از بهداشت نیوز ،  محققان انجمن شیمی آمریکا، در مطالعه اخیر خود نشان داده اند: هدف قرار دادن جمعیت خاص و واکنش پذیری از مولکول ‌های کبد می ‌تواند مقاومت به انسولین را در سلول‌ های کبدی انس...

روش جدید برای درمان طولانی مدت دیابت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از بهداشت نیوز ،  محققان انجمن شیمی آمریکا، در مطالعه اخیر خود نشان داده اند: هدف قرار دادن جمعیت خاص و واکنش پذیری از مولکول ‌های کبد می ‌تواند مقاومت به انسولین را در سلول‌ های کبدی انسان و موش ‌های دیابتی معکوس کند و در نتیجه مسیر جدیدی را برای درمان این بیماری مزمن ارائه می دهد.

دیابت نوع ۲ زمانی رخ می دهد که بدن حساسیت خود را نسبت به انسولین که مسئول تنظیم قند خون است، از دست بدهد. نتایج برخی تحقیقات، نشان داد: مقاومت به انسولین می ‌تواند توسط گونه‌ های فعال اکسیژن (ROS) ایجاد شود؛ ROS، مولکول های بسیار ناپایدار و مبتنی بر اکسیژن هستند که عمدتاً توسط میتوکندری ‌تولید می ‌شوند.

محققان قصد داشتند یک استراتژی درمانی بسیار موثر و طولانی مدت ایجاد کنند که به طور بالقوه بتواند حساسیت به انسولین را بازگرداند و دیابت نوع ۲ را درمان کند. پس از بررسی ها، تیم تحقیقاتی دریافت که رویکرد جدید آنها قادر به پاکسازی ROS و همچنین بازیابی سطح طبیعی گلوکز خون است. علاوه بر این، علائم نفروپاتی دیابتی در بیماران تقریباً به طور کامل معکوس شد و هیچ نشانه ای از تغییر وزن بدن یا آسیب به بافت ها و اندام ها در موش ها مشاهده نشد.

دانشمندان اظهار داشته اند: این کار می تواند یک استراتژی موثر را برای درمان طولانی مدت دیابت و سایر بیماری های متابولیک ارائه دهد.

یافته های تحقیقاتی این مطالعه در مجله ACS Nano منتشر شده اند.

 پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار