۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶

روش تهیه اسموتی زردآلو و گردو با شیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،روش تهیه اسموتی زردآلو و گردو با شیر. اسموتی زردآلو و گردو با شیر یکی از انواع نوشیدنی ها می باشد که بسیار خوشمزه و مقوی است. اما اسموتی چیست و چه فرقی با آبمیوه دارد؟ اسموتی یک نوشیدنی مخلوط شده و...

روش تهیه اسموتی زردآلو و گردو با شیر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،روش تهیه اسموتی زردآلو و گردو با شیر. اسموتی زردآلو و گردو با شیر یکی از انواع نوشیدنی ها می باشد که بسیار خوشمزه و مقوی است. اما اسموتی چیست و چه فرقی با آبمیوه دارد؟ اسموتی یک نوشیدنی مخلوط شده و گاها شیرین شده است که از میوه و سبزیجات مختلف تهیه می شود شما می توانید به اسموتی انواع شیرین کننده طبیعی مثل عسل استفاده کنید. اسموتی ها یک نوشیدنی بسیار مقوی هستند که می تواند جایگزین بسیار خوبی برای یک میان وعده سالم باشد. اسموتی ها از سال ۱۹۳۰ از برزیل وارد آمریکا شدند .

مواد لازم برای تهیه اسموتی زردآلو و گردو با شیر

  • زرد آلو: ۳ عدد
  • موز یخ زده: ۱ عدد
  • شیر: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته دار
  • دارچین: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • مغز گردو: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته دار
  • زنجبیل آسیاب شده: ۱/۸ قاشق چای خوری
  • عسل (اختیاری): به مقدار لازم

طرز تهیه اسموتی زردآلو و گردو با شیر

در اولین مرحله از درست کردن اسموتی زردآلو و گردو باید مواد اسموتی را آماده کنید. در ابتدا زردآلوها را بشویید و از وسط نصف کنید. هسته زردآلو را جدا کنید و گردوها را آماده کنید. موز را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند.بعد از آماده کردن مواد اسموتی، در این مرحله از درست کردن اسموتی زردآلو و گردو باید زردآلوها را همراه با موز یخ زده، گردو، دارچین، زنجبیل و شیر داخل دستگاه مخلوط کن بریزید. سپس دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید مواد کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند.در این مرحله باید بررسی کنید که اگر غلظت اسموتی شما زیاد شده، کمی شیر بیشتری به اسموتی اضافه کنید. بعد از آماده شدن اسموتی آن را در لیوان بریزید. سپس می توانید نوشیدنی تان را با چند تکه چوب دارچین کوچک یا مقداری پودر دارچین و تخم کتان تزیین نمایید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی زردآلو و گردو با شیر روش دوم

  • زردآلوی خشک: ۱۰ عدد
  • گردو: ۳ عدد
  • شیر: ۲ لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر دارچین: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • شکر قهوه ای: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسموتی زردآلو و گردو با شیر روش دوم

اگر به هر دلیلی به زردآلوی تازه دسترسی ندارید و هوس کردید اسموتی زردآلو و گردو میل کنید، می توانید از زردآلوی خشک شده به جای زردآلوی تازه نیز استفاده کنید. درست کردن این اسموتی بسیار راحت است و شباهت زیادی به طرز تهیه اسموتی زردآلو و گردوی با میوه تازه آن دارد. برای درست کردن این نوشیدنی پیشنهاد می شود زردآلوی خشک را برای چند ساعت در آب قرار دهید تا کاملاً نرم شود. در ادامه می توانید با جزئیات و همچنین مراحل درست کردن اسموتی زردآلو و گردو با زردآلوی خشک آشنا شوید.

در اولین مرحله از درست کردن اسموتی زردآلو با زردآلوی خشک باید زردآلوها را برای چند ساعت در آب قرار دهید تا کمی باز شوند. هر چند که بدون انجام این مرحله هم می توانید اسموتی را آماده کنید، اما این کار موجب می شود تا زردآلو از حالت خشک خارج شود و راحت تر با سایر مواد میکس شوند.

بعد از این که زردآلوها در آب نرم شدند، باید آن ها را همراه با مغز گردو، شیر، دارچین و شکر قهوه ای داخل دستگاه مخلوط کن بریزید. سپس دستگاه را روشن کنید و مواد را کاملاً با هم ترکیب نمایید.در آخرین مرحله از درست کردن اسموتی زردآلو و گردو با زردآلوی خشک، باید نوشیدنی را داخل لیوان بریزید. سپس چند قالب یخ به آن اضافه نمایید و آن را فوری سرو کنید. برای تزیین اسموتی پیشنهاد می شود از برگ نعنا، گردوی خرد شده و تکه های زردآلوی خشک شده کوچک روی نوشیدنی استفاده کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار