Warning: Undefined variable $is_image_gallery in /home/andish67/public_html/wp-content/themes/i8-andishe/single.php on line 25

۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸

لاغری

روش ایمن و نسبتا ارزان برای لاغری + جزئیات + فیلم

گیاهان و ادویه‌ها نه تنها به غذای شما طعم می‌دهند، بلکه به کاهش وزن شما نیز کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، طب سنتی و روش‌های آن برای درمان بیماری‌ها یا کمک به بهبود سلامت خود بسیار مفید است. یکی از حوزه‌هایی که طب سنتی به کمک ما آمده‌ است، کاهش وزن و چربی سوزی است. انواع روش‌ های گیاهی و سالم، می‌توانند جایگزین قرص‌ها شوند و نه‌تنها ما را به هدف خود، که همان تناسب اندام است، برسانند؛ بلکه برای حفظ سلامتی نیز به ما کمک می‌کنند.

 زنجبیل

زنجبیل گیاهی از آسیای جنوب شرقی است که قرن‌ها در طب سنتی چینی استفاده می‌شود. ترکیب اصلی زنجبیل «جینجرول» است. جینجرول بسیاری از خواص دارویی موجود در این گیاه قوی و خوشمزه را ایجاد کرده است. این ادویه دارای اثرات ضد التهابی قوی است و استرس اکسیداتیو در بدن را کاهش می‌دهد.

مکمل‌های زنجبیل باعث کاهش وزن بدن شده و نسبت سایز دور کمر به باسن را کم می‌کند. تحقیقات نشان داده که خواص زنجبیل برای لاغری بسیار چشمگیر است زیرا باعث افزایش متابولیسم و کاهش التهاب سیستمیک می‌شود. اگر به دنبال بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو هستید، پیشنهاد می‌کنیم مصرف زنجبیل را فراموش نکنید.

 شنبلیله

شنبلیله سال‌هاست که در طب سنتی استفاده می‌شود و گیاهی است که در انبوهی از غذاهای هندی به کار می‌رود. این ادویه خانگی، طعمی شیرین و آجیلی به غذاهای شما می‌دهد. یک قاشق غذاخوری دانه شنبلیله، آهن، منیزیم و منگنز لازم را برای سلامتی شما تأمین می‌کند. ممکن است شنبلیله روی برخی از شرایط متابولیک بدن انسان مانند دیابت تأثیر بگذارد. یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف ۵۰ میلی گرم پودر شنبلیله همراه با وعده‌های غذایی می‌تواند سطح گلوکز را بهبود ببخشد، عملکرد انسولین را بهتر کند و سطح کلسترول بد را کاهش دهد. شنبلیله به دلیل داشتن فیبر به کنترل اشتها کمک می‌کند. کاهش گرسنگی و مصرف غذا نقش مستقیمی بر کاهش وزن دارد.

 زردچوبه

زردچوبه یک ادویه زرد روشن است که به دلیل طعم، رنگ و خواص دارویی خود بسیار مورد علاقه همگان است. ترکیب فعال زردچوبه «کورکومین» است. قرص زردچوبه برای لاغری و کاهش چربی شکم بسیار موثر است.

این داروی لاغری دارای خاصیت ضد التهابی است و التهاب سیستمیک را کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند رشد بافت چربی را سرکوب کند. زردچوبه نه تنها با کاهش مقاومت بدن نسبت به انسولین، سطح گلوکز را تنظیم می‌کند، بلکه تولید صفرا را افزایش می‌دهد.

 پونه کوهی

پونه کوهی گیاهی است که در آشپزی ایتالیایی جایگاه ویژه‌ای دارد. این گیاه خوشمزه دارای ترکیبات و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. پونه کوهی حاوی ترپنوئیدها، ترپن‌ها و فنل‌ها از جمله کارواکرول، تیمول و رزمارینیک اسید است.کارواکرول کمک زیادی به کاهش وزن شما می‌کند. این ماده روی پروتئین‌ها و ژن‌های خاصی در بدن که مسئول کنترل سنتز چربی هستند، تأثیر می‌گذارد. پونه کوهی نه تنها بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو است، بلکه باعث کاهش التهاب سیستمیک و کاهش درد هم می‌شود.

هل

یکی از بهترین داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو هل است که عملکردهای زیادی مانند کاهش نفخ پس از مصرف غذا، جلوگیری از سوء هاضمه و دفع وزن اضافی آب ذخیره شده در معده را بر عهده می‌گیرد.هل تمایل بدن را برای مبارزه با پاتوژن‌های مضر افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث کاهش قابل توجه التهاباتی شود که برای کاهش وزن بدن مفید است. یک راه خوب برای قرار دادن این داروی لاغری در رژیم غذایی، خرد کردن چند غلاف آن و خیس کردنش در یک لیوان آب در طول شب است تا برای مصرف صبح زود آماده شود.این مخلوط، داروی عالی برای کاهش وزن است و به تنظیم اشتهای شما در طول روز و خلاص شدن از شر چربی‌های ذخیره شده بدن، با ایجاد تغییراتی در ناحیه شکم کمک می‌کند.

دارچین

دارچین هم از آن دسته ادویه‌هایی است که در بسیاری از غذاها به‌خصوص غذاهای هندی استفاده می‌شود. این گیاه علاوه بر طعمی محشر، می‌تواند برای کاهش وزن هم مفید باشد. دارچین عمدتاً بر تنظیم و تحریک ترشح قند خون در بدن تمرکز دارد و برای تقویت فعالیت متابولیک طبیعی نیز مفید است.

نکته جالب این است که این ادویه، به‌تنهایی منجر به کاهش وزن طولانی مدت نمی‌شود. برای شروع می‌توانید یک فنجان آب گرم، آب لیمو، مقداری عسل و پودر دارچین را با هم ترکیب کنید تا یک ترکیب مؤثر برای چربی شکم باشد.

هر روز صبح، بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب این معجون را بنوشید. برای تنوع از ترکیبات دیگری مانند هل، زنجبیل و فلفل هم می‌توانید استفاده کنید. این ادویه‌ها هم طعم بهتری دارند و هم تأثیر نوشیدنی لاغری شما را بیشتر می‌کنند.

دمنوش لاغری قاصدک و نعناع

این دمنوش به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند. کبد مسئول سم زدایی بدن است بنابراین نقش موثری در سوخت و ساز آن دارد. سلول‌های موجود در کبد چربی‌ها را می‌شکنند و به انرژیِ قابل استفاده تبدیل می‌کنند. در نتیجه سوخت و ساز بدن را بالا می‌رود و اشتها تنظیم می‌شود. دمنوش قاصدک و نعناع به هضم و جذب مواد مغذی کمک می‌کند و دمنوشی قدرتمندی برای محافظت از کبد است. دمنوش لاغری بابونه استرس و اضطراب از عوامل بی‌خوابی هستند. از طرفی خواب نامنظم سبب افزایش وزن می‌شود. این دمنوش، آنتی‌اکسیدان بالایی دارد که به دفع چربی‌ها و بافت‌های مرده کمک می‌کند. از همه مهم‌تر اینکه یک آرامش بخش قوی است و موجب جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا می‌شود. این موضوع به خودی خود در کنترل اشتها بسیار موثر است. به همین دلیل اگر در کنار یک رژیم غذایی استاندارد مصرف شود، یک دمنوش برای لاغری شکم و پهلو خواهد بود.

برای با خبر شدن از آخرین خبر ها و برای مشاهده جزئیات بیشتر ما را در اندیشه معاصر دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط


Warning: Undefined array key "hide_category" in /home/andish67/public_html/wp-content/themes/i8-andishe/inc/widget/i8_show_posts_pro/i8_show_posts_pro.php on line 168

Warning: Undefined array key "hide_category" in /home/andish67/public_html/wp-content/themes/i8-andishe/inc/widget/i8_show_posts_pro/i8_show_posts_pro.php on line 168