۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱

روسیه رکورد جانباختگان کرونایی اروپا را شکست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  گاردین امروز (شنبه) از یک هزار و ۷۵ جانباخته کرونایی در روسیه در شبانه‌روز گذشته خبر داد و اعلام کرد که این کشور بالاترین آمار جانباختگان کرونایی در میان کشور‌های اروپایی را گزارش داده است. بنابر...

روسیه رکورد جانباختگان کرونایی اروپا را شکست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  گاردین امروز (شنبه) از یک هزار و ۷۵ جانباخته کرونایی در روسیه در شبانه‌روز گذشته خبر داد و اعلام کرد که این کشور بالاترین آمار جانباختگان کرونایی در میان کشور‌های اروپایی را گزارش داده است.

بنابر اعلام این نشریه گرچه روسیه واکسن تولیدی این کشور با نام «اسپوتنیک وی» را دارد و علی‌رغم درخواست «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، برای بالا بردن سرعت واکسیناسیون در این کشور، روسیه با اعلام واکسینه کردن تنها ۳۶ درصد از شهروندان خود، آمار پایینی در واکسیناسیون را ارائه کرده است.

بنابر اعلام رسمی دولت روسیه، این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ هزار و ۶۷۸ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را شناسایی کرده است. همچنین تاکنون آمار جانباختگان کلِ کرونایی در روسیه ۲۲۹ هزار و ۵۲۸ نفر است که بالاترین آمار در اروپا است.

بنابر اعلام گاردین، با اعلام آمار کنونی و شدت شیوع کرونا در این کشور، قرار است در مسکو (پایتخت روسیه) از تاریخ ۲۸ اکتبر تا ۷ نوامبر (۶ تا ۱۶ آبان) خدمات غیرضروری تعطیل شوند.

رئیس‌جمهور روسیه نیز به تازگی دستور داد تا از ۳۰ اکتبر (۸ آبان) به مدت ۱ هفته تعطیلی همراه با پرداخت در این کشور اجرا شود. کاخ کرملین هم اعلام کرد پوتین در این مدت هیچ ملاقات و نشست حضوری نخواهد داشت.

هفته جاری، ولادیمیر پوتین آمار بالای جانباختگان کرونایی در روسیه را به دلیل سرعت کند و شمار پایین واکسیناسیون در این کشور اعلام کرد و خواستار افزایش سرعت آن شد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار