۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

تکنولوژی

روسیه ازراه مایکروسافت هک به ایمیل آژانس ایالات متحده دسترسی داشت!

مایکروسافت یک تامین‌کننده فناوری حیاتی برای دولت ایالات متحده است و با بررسی‌های فزاینده‌ای بر روی اقدامات امنیتی و هک خود مواجه شده است.

روسیه ازراه مایکروسافت هک به ایمیل آژانس ایالات متحده دسترسی داشت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،هکر های روسی که به سرورها و مایکروسافت نفوذ کردند در واقع توانستند به ایمیل های FBI و چندین دستگاه دولتی دیگر دسترسی پیدا کرده و انهارا هک کنند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

هدف هکرها

هک به معنی سود بردن از یک روش سریع و هوشمندانه برای حل یک مشکل در رایانه است. در علوم مربوط به رایانه معنی این گاه مترادف کرک (به انگلیسی: Crack) که رمزگشایی است نیز در نظر گرفته می‌شود. در گفتگوهای امروزی این به معنی نفوذ به یک سیستم رایانه‌ای است؛ و کرک نیز به معنی رمزگشایی است، و کرَکر (به انگلیسی: Cracker) به فرد گشاینده رمز می‌گویند.گستردگی واژهٔ هک منحصر به رایانه نمی‌باشد و توسط افراد با تخصص‌های گوناگون در زمینه‌هایی از قبیل موسیقی، نقاشی و… نیز به کار می‌رود که به معنی دگرگونی‌های هوشمندانه و خلاقانه فرد در آن زمینه می‌باشد. این در واقع افزایش سطح دسترسی به یک مجموعه از راه غیرمعمول یا غیرقانونی است. معمولاً هدف انها خرابکاری هست.

روسیه ازراه مایکروسافت هک به ایمیل آژانس ایالات متحده دسترسی داشت!

روسیه ازراه مایکروسافت هک به ایمیل آژانس ایالات متحده دسترسی داشت!

رمزهای عبور

پس از ارائه یک هفته به آژانس های فدرال آسیب دیده برای بازنشانی رمزهای عبور و ایمن سازی سیستم های در معرض خطر، CISA جزئیات دستورالعمل اضطراری را عمومی کرد.اگرچه CISA سازمان‌های فدرال خاصی را که تحت تأثیر سرقت ایمیل قرار گرفته‌اند شناسایی نکرد، فوریت این وضعیت بر شدت حمله تأکید می‌کند.

آقای ربات

سریال آقای ربات مجموعه‌ای تلویزیونی است که به این موضوع می‌پردازد. این سریال دربارهٔ دنیای هک و گروه‌های هکتیویسمی است که با تهیه کنندگی و کارگردانی سَم اِسماعیل در سال ۲۰۱۵ و در نیویورک و با ژانر درام و تریلر روانشناختی ساخته شد. نقش اصلی این سریال جوانی به نام «الیوت آلدرسون» (با بازیگری رامی مالک) است که در شرکت امنیت سایبری آل سیف مشغول به کار است و در زندگی مخفی که دارد به نفوذ می‌پردازد. او در اتفاقی برنامه‌ریزی شده وارد گروهی هکتیویسمی به نام «جامعه اف (F)» شده و با فردی ناشناس به نام آقای ربات آشنا می‌شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط