۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶

روایت یک حضور به قلم دکتر زاهره سادات میرجعفری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر؛  دکتر میرجعفری در یادداشتی از روایت یک حضور نوشتند: از یکی از سازمانها بامن تماس گرفتند و بطور خلاصه اطلاع دادند که ما شمارا طبق شاخص ها برای کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار از استان قم که بزود...

روایت یک حضور به قلم دکتر زاهره سادات میرجعفری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر؛  دکتر میرجعفری در یادداشتی از روایت یک حضور نوشتند: از یکی از سازمانها بامن تماس گرفتند و بطور خلاصه اطلاع دادند که ما شمارا طبق شاخص ها برای کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار از استان قم که بزودی برگزار می شود معرفی کردیم. چون سابقه شرکت و ارایه مقاله در کنفرانس های بین المللی را داشتم تعجبی نکردم اما خیلی برام مبهم بود زمان آن دقیقا کی هست ؟ سخنرانان کی هستند ؟ مجازیه یا حضوری؟ از طرف کجا برگزار میشه ؟

حتما معاونت زنان ؟؟؟ خب اشکال نداره از یکی از دوستان می پرسم…. کسی خبر نداشت وای چقدر سکرت….. چند روز بعد یه پیامک آمد اطلاعاتتون را در این لینک پر کنید …. چشم!!!! اما این سایت میتونست خیلی کاملتر و مشخص تر باشه…. حداقل جواب برخی سوالها رو بده …. نداد!!!! خب حتما یه کنفرانس مجازیه مثل کنفرانسهای مجازی که تو این سه سال همه مراکز علمی به وفور میزارن و گزارش میدن ….. خب چه موضوعی برای ارایه انتخاب کنم…. راجع به زنان حتما دیگه ….. ان شالله خبر میدن اما خبری نشد که نشد …‌.. دوستان هم که کلا بی اطلاع ….. بعد از چند روز گفتن پیش نشست حضوری کنگره تهران برگزار میشه همونجا بپرسید چجوری ارایه بدید….. اوج کارها و هوا هم برفی بود نتونستم برم.

چند روز بعد جلسه مجازی گذاشتند و برنامه ها رو اعلام کردند.. وقتی فهمیدم مهمانان خارجی به ایران می‌آیند و ما باید اونها رو همراهی کنیم هم خوشحال شدم هم نگران …. خوشحال از اینکه بالاخره یه معاونت زنان ریاست ضرورت این امر را بخوبی درک کرد و عوض اینکه هی خودش و اطرافیان خود را به سفر خارجی ببره برای برطرف کردن توهمات و تبلیغات بیگانه همت میکنه همتی سخت چراکه قطعا اگر رسانه های لیبرال بفهمن ساکت نمیشینن و حتما کارشکنی خواهند کرد چه برای عدم حضور مهمانان چه برای منصرف کردن نیروهای داخلی و خارجی و واقعا تو این هجمه رسانه ای علیه ایران این هماهنگی ها کار سختیه. خوشحال شدم که بعد از اجلاس بزرگ زنان و بیداری اسلامی سال ۹۰ جای خالی همچین اجلاسی در عرصه زنان و بین الملل کاملا مشهود بود.

بارها به عناوین مختلف به مراکز مختلف برای ایجاد یه سایت چند زبانه زنانه و ضرورت ایجاد تشکل های بین المللی زنان پیشنهاد داده بودم اما همتی را ندیدم جز گرفتن طرح ها و رها کردن آن. تاسف خوردم کاش این کار چند سال قبل انجام شده بود و با جریان سازی و کنشگری موثر بین المللی بانوان نخبه حقیقت بسیاری از اقدامات ظالمانه علیه ایران آشکار شده بود و کار به حذف ما از کمسیون مقام زن نمی رسید. و اما نگرانی من بیشتر به خاطر تجربیات قبلی از شرکت در اجلاس زن و بیداری اسلامی بود. سال ۹۰ از ما به عنوان راوی زبان دان همراه میهمانان ۱۴۰۰ زن از کشورهای مسلمان دعوت شده بود و برنامه ها در طول یک هفته بسیار مجهز باشکوه برگزارشد. مهمانها هم که اکثر ا با ترس و لرز و گریه سوار هواپیما شده بودند بعداین اجلاس این قدر مشتاق ایران شده بودند که دوباره دو سال بعد در اجلاس اساتید هم برخی از انها رادیدم . بعد از اجلاس و با وجود این همه تاثیرات عده ای که سر رشته ای از اقتضایات فعالیت بین المللی نداشتند اما فقط هزینه ها را دیدند و هجمه زیادی علیه دولت آن وقت شد …. چه هجمه ای علیه این دولت هم خواهد شد خدا داند…….

کنگره امسال اما بسیار کم هزینه تر برگزارشد از آن پذیرایی های مفصل خبری نبود. مدت سفر کم تر بود تعداد مهمانها هم همینطور سفربه شهرهای دیدنی ایران و هدایای زیاد حذف و مکان اسکان ما با مهمانها متفاوت شده بود.

دبیر علمی همایش اما بانوی هم شهری نخبه و مخترعی بود که سالها در زمینه بین المللی فعال بود و دوستان زیادی در سراسر دنیا داشت و شاید در خارج شناخته تر از ایران بود. نشست‌های مختلفی با نخبگان این کنگره که اکثرا از اساتید دانشگاه و فعالین رسانه بودند برگزارشد و حرفهای زیادی شنیده شد از مشکلات زنان در کشورهای دیگر گرفته تا عزم جهانی برای مبارزه با سرطان وتشکیل اتحادیه ها و مجمع های بین المللی ….
حضور دراین کنگره فرصت بی نظیری بود برای معرفی دستاوردهای زنانه در نمایشگاه بین المللی که مهمانها تقاضا داشتند دوباره از آن جا دیدن کنند. مجسمه های مشاهیر علمی حماسه ای ایران در برج میلاد برایشان خاطره انگیز بود مخصوصا مجسمه زیبای سردار حاج قاسم که به آنان با نگاه نافذش خوش آمد می گفت. عزمشان برای تغییر روایت ها علیه ایران جدی شد. دوستی های زیبایی شکل گرفت و البته دعوت هایی هم با این کشور ها انجام شد !!!!.
این کنگره با وجود برخی ناهماهنگی ها اقدام بسیار موثری در جهت نیل به اهداف بین المللی بود اما اراده مصمم و ادامه درست مسیر و استفاده صحیح از ظرفیت نخبگان و مبلغان و زباندانهای کشور نباید فراموش شود شاید حتی با استفاده از این ظرفیت ها در بسیاری از هزینه ها بتوان صرفه جویی کرد و به موقع از کنشگری موثر آنان بهره برد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار