۰۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

روانشناسی

روانشناسی/با درمانگر جین موریس آشنا شوید.

درمانگر والری جین موریس-گودال در آوریل 1934 در همپستد، لندن، از تاجر مورتیمر هربرت موریس-گودال (1907-2001) و مارگارت مایفانوه جوزف (1906-2000)، [8] رمان نویس اهل میلفورد هاون، پمبروکشر به دنیا آمد. که تحت نام Vanne Morris-Goodall نوشته اس...

روانشناسی/با درمانگر جین موریس آشنا شوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بانو درمانگر والری جین موریس گودال (به انگلیسی: Dame Jane Morris Goodall) ‏ (زاده ۳ آوریل ۱۹۳۴)، معروف به جین‌گودال، دانشمندی انگلیسی است که در زمینه‌های رفتارشناسی جانوران و مردم‌شناسی مطالعه می‌کند. او از سال ۲۰۰۲ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع حفاظت از طبیعت است .برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

چه چیزی شما را جذب کرد تا یک درمانگر شوید؟

در اواخر دهه بیستم  فرسودگی شغلی را تجربه کردم (درمانگر جین موریس )و به مدت شش ماه در بستر بودم. پس از بهبودی، با شور و اشتیاق در مورد افزایش آگاهی در مورد فرسودگی شغلی و کمک به دیگران برای یادگیری بهتر گوش دادن به بدن خود احساس کردم.من جذب آموزش‌های درمانی شدم زیرا می‌خواستم مربی‌های پیشگیری از فرسودگی شغلی و بازیابی را ارائه دهم که عمق و دقت تحصیلی را ارائه می‌دهد.

روانشناسی/با درمانگر جین موریس آشنا شوید.

کجا تمرین کردی؟

بیش از ۱۵ سال پیش، دوره‌های تحصیلات تکمیلی را در روان‌درمانی هنر یکپارچه از طریق IATE تأیید شده توسط دانشگاه متروپولیتن لندن و مربیگری با Barefoot Coaching Ltd، تأیید شده توسط دانشگاه چستر را گذراندم. من از آن زمان عضو شورای ملی روان درمانگران یکپارچه هستم. من عضو معتبر ICF در سطح MCC، عضو مربی سطح کارشناسی ارشد EMCC و عضو همکار AC هستم. من در فرسودگی شغلی تخصص داشتم و اولین کتاب من، فرسودگی شغلی تا درخشش: استراتژی‌هایی برای موفقیت پایدار، توسط Changemaker Books، اثری از واتکینز در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.من چندین دوره آموزشی اضافی را طی سال‌ها گذرانده‌ام و اخیراً برای تبدیل شدن به یک سرپرست مربی (همچنین با پابرهنه و تایید شده توسط دانشگاه چستر) و ارزیاب PCC در ICF آموزش دیده‌ام. من یک مدرس دانشیار هستم که در حال ارائه آموزش های پس از فارغ التحصیلی پرچمدار Barefoot است و همچنین دوره های CPD مربی فرسودگی خود را برای مربیان اجرا می کنم.

آیا می توانید در مورد نوع درمانی که انجام می دهید به ما بگویید؟

رویکرد مربیگری من بسیار به صورت جسمانی هدایت می شود و همیشه با مشتریانم برای تشویق مشارکت کامل ایجاد می شود. بسته به اینکه مشتریان من چگونه می‌خواهند کار کنند، من می‌توانم چندین روش هنری یکپارچه را علاوه بر جنبه‌های گشتالت، کار برج فلکی و تجزیه و تحلیل تراکنش‌ها به کار ببرم.

چگونه کوچینگ فرسودگی شغلی به علائم خستگی، خستگی و بیش از حد کمک می کند؟

من از مشتریانم در آشکار کردن باورهای علت اصلی و رفتارهای مشروط که علاوه بر شناخت عوامل استرس زای بیرونی موجود در زندگی آنها به تجربه فرسودگی شغلی آنها کمک کرده است، حمایت می کنم.من برانگیختن آگاهی عمیق را تسهیل می‌کنم و با هم بررسی می‌کنیم که چگونه عادات و الگوهای فکری قدیمی را می‌توان بازفراز کرد، چه انتخاب‌هایی می‌توانند متفاوت انجام دهند، به طوری که راه‌های جدیدی را شناسایی کنیم که با ارزش‌های درونی، علایق و روش‌های سالم‌تر همسو باشد. مربوط به خود و دیگران، در تمام جنبه های زندگی.در نتیجه، افراد انرژی، اشتیاق، وضوح فکر و احساس هدف خود را بازیابی می کنند.

معمولاً چه نوع افرادی را می بینید؟

مشتریان من بزرگسالان در تمام سنین، عمدتاً مدیران اجرایی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، مربیان و درمانگران با تجربه فرسودگی شغلی هستند.

آیا متوجه روند اخیر سلامت روان یا تغییرات گسترده تری در نگرش شده اید؟

در سال‌های اخیر متوجه شده‌ام که آگاهی بسیار گسترده‌تری درباره فرسودگی شغلی وجود دارد، که بسیار عالی است زیرا ننگ پیرامون آن در حال تغییر است، با این حال هنوز درک کمی در مورد نحوه پرداختن به این موضوع در سطح سیستمی وجود دارد و این یک مسئله است. موضوعی که بیش از هر زمان دیگری رایج است.

چه چیزی را در مورد درمانگر/مربی بودن دوست دارید؟

از طریق کار خود به عنوان یک مربی، من تجربه افرادی را دارم که در یک سفر عمیق شخصی و حرفه‌ای گام برمی‌دارند و این بسیار متواضع و رضایت‌بخش است. احساس می‌کنم که دارم تغییر معناداری در زندگی دیگران ایجاد می‌کنم و این برای من فوق‌العاده مهم است.

چه چیزی کمتر دلپذیر است؟

به عنوان بخشی از فرآیند مربیگری، من اغلب در مورد فشار عظیمی که بسیاری از افراد در نتیجه فعالیت در فرهنگ های کاری سمی تجربه کرده اند، یاد می گیرم. در حالی که تعداد سازمان‌هایی که رویکرد مربیگری را اتخاذ می‌کنند افزایش یافته است، هنوز کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که از مزایای کارکنان خود استفاده می‌کنند.

 

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط