۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵

رقابت بین چای سبز و قهوه سیاه / کدام یک برای کاهش وزن مفید است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رقابت بین چای سبز و قهوه سیاه / کدام یک برای کاهش وزن مفید است؟. هنگام کاهش وزن چای سبز و قهوه سیاه هر ۲ نوشیدنی در رژیم های لاغری جایگاه ویژه ای دارند. هر ۲ نوشیدنی بهتر از چای و قهوه سنتی مورد تو...

مصرف چای سبز ممنوع! / پیری زودرس با مصرف چای سبز + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رقابت بین چای سبز و قهوه سیاه / کدام یک برای کاهش وزن مفید است؟. هنگام کاهش وزن چای سبز و قهوه سیاه هر ۲ نوشیدنی در رژیم های لاغری جایگاه ویژه ای دارند. هر ۲ نوشیدنی بهتر از چای و قهوه سنتی مورد توجه قرار می گیرند که دارای کالری زیادی هستند و به راحتی هدف کاهش وزن را تخریب می کنند. چای سبز و قهوه سیاه کالری کمی دارند و سرشار از آنتی اکسیدان هستند که با تقویت متابولیسم و روند چربی سوزی از برنامه کاهش وزن پشتیبانی می کنند، اما یک بحث طولانی مدت وجود دارد که از بین این ۲ مورد برای کاهش وزن و سلامت کلی کدامیک بهتر است. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا سعی شده است شما را از این سردرگمی خارج کنیم.

چای سبز برای کاهش وزن

چای سبز نوشیدنی مورد علاقه افرادی است که برای کاهش وزن تلاش می کنند. اکثر افراد هنگام تلاش برای لاغری در روز ۳ تا ۴ فنجان چای سبز می نوشند. این نوشیدنی نه تنها به دلیل کاهش وزن شهرت دارد بلکه دارای فواید بی شماری برای سلامتی است. فواید قوی چای سبز به دلیل وجود کافئین و کاتچین موجود در آن است. مطالعات نشان می دهد کاتچین که نوعی آنتی اکسیدان است می تواند به طور موثر چربی اضافی بدن را تجزیه کند. بر اساس مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۰ انجام شده، مکمل های چای سبز روی افرادی که سعی در کاهش یا کنترل وزن دارند تاثیر مثبتی می گذارد. جدا از کاهش وزن، چای سبز برای افرادی که از مشکل کلسترول بالا، مشکلات قلبی و دیابت نوع ۲ رنج می برند نیز گزینه مفیدی محسوب می شود. محتوای غنی مواد مغذی چای خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را نیز کاهش می دهد. این چای حاوی ویتامین B، فولات، منیزیم و فلاونوئیدها است که در چای شیر سنتی وجود ندارد.

قهوه سیاه برای کاهش وزن

چای سبز و قهوه سیاه

چای سبز و قهوه سیاه

قهوه سیاه یکی دیگر از نوشیدنی های محبوب است که اکثر مردم هنگام تلاش برای کاهش وزن نوشیدن آن را انتخاب می کنند. برخی از افراد حتی برای جلوگیری از گرسنگی هنگام کاهش وزن قهوه سیاه را به همراه کره یا روغن حیوانی به جای صبحانه می نوشند. قهوه سیاه بهتر از قهوه شیر سنتی است زیرا سرشار از شکر و خامه نیست. درست مانند چای سبز، قهوه نیز حاوی کافئین است که ضمن افزایش هوشیاری خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می دهد، همچنین قهوه سیاه فعالیت متابولیکی را افزایش می دهد که با سرکوب گرسنگی مانع خوردن غذاهای ناسالم می شود.
فواید نوشیدن قهوه سیاه فقط به همین موارد محدود نمی شود. علاوه برا این، دارای چندین آنتی اکسیدان و مواد مغذی مانند ویتامین B2، B3، B5، منگنز، پتاسیم و منیزیم است که مصرف آن به صورت منظم می تواند حافظه و عملکرد مغز را تقویت کند.

حکم

هر دو نوشیدنی برای سلامتی فوایدی به همراه دارند و می توانند در رژیم های لاغری نیز گنجانده شوند زیرا نتیجه مشابه را در کاهش وزن نشان می دهند. فقط اگر آنها را براساس مزایای کلی برای سلامتی مورد مقایسه قرار دهیم چای سبز گزینه بسیار بهتری است. برگ چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی بیشتری است که می تواند به روش های مختلف به بدن کمک کند. چه چای سبز چه قهوه سیاه را انتخاب کنید فقط دقت داشته باشید گزینه انتخابی را به میزان متوسط مصرف کنید چراکه نوشیدن بیش از حد هر کدام برای سلامتی مضر است.

راه درست نوشیدن چای سبز و قهوه سیاه

این دو نوشیدنی حاوی کافئین هستند و نباید بیش از ۲ فنجان در روز مصرف شوند. مصرف بیش از حد کافئین در طول روز ضمن ایجاد اختلال در چرخه خواب به سلامت قلب نیز آسیب می رساند، همچنین کاهش وزن یک برآیند از تغییرات کلی سبک زندگی است. انجام فقط یک کار کمک چندانی به شما در لاغری و کاهش وزن نمی کند، بنابراین برای کاهش سریع وزن به موقع غذا بخورید، ورزش کنید و به موقع بخوابید. اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار