۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹

رتبه بندی معلمان ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | نتیجه اجرای رتبه بندی، همراهی دولت و مجلس است / ارسال رتبه بندی به کمیسیون های تخصصی توسط دولت / سازو کار اجرای رتبه بندی از ابتدای مهر ۱۴۰۱ + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، فرماندار شهرستان قرچک گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب شتاب می‌بخشد و معلمان در اجرای آن مهمترین نقش را بر عهده دارند. علیرضا فاتحی‌نژاد ...

مراحل بارگذاری مدارک در سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، فرماندار شهرستان قرچک گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب شتاب می‌بخشد و معلمان در اجرای آن مهمترین نقش را بر عهده دارند.

علیرضا فاتحی‌نژاد روز دوشنبه در آئین تجلیل از معلمان و مدیران نمونه قرچک که در محل کانون ملائک این شهرستان برگزار شد،

اظهار داشت: معلمان به عنوان اساسی‌ترین و تأثیرگذارترین عناصر نظام تعلیم و تربیت، رسالت خطیر اندیشه‌ورزی و هدایت نسل‌ها را برعهده دارند.

نتیجه اجرای رتبه بندی، همراهی دولت و مجلس است

بهرامی با اشاره به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در آموزش و پرورش گفت: امروز پس از سال‌ها انتظار و با همراهی مجلس شورای اسلامی، دولت و کمسیون‌های تخصصی آموزش، موضوع رتبه بندی معلمان مراحل اداری خود را طی می‌کند و با سطح‌بندی و رتبه‌بندی معلمان در حوزه‌های مختلف، شاهد رشد و ارتقاء کمی و کیفی آموزش و تغییر در وضعیت معیشتی آنان خواهیم بود.

ارسال رتبه بندی به کمیسیون های تخصصی توسط دولت

وی در خصوص آخرین وصعیت رتبه بندی فرهنگیان گفت: هم اکنون قانون رتبه بندی معلمان توسط دولت به کمسیون‌های تخصصی ارسال شده و پس از بررسی و تکمیل فرایند نحوه اجرای آن، در آینده بسیار نزدیک ابلاغ و اجرایی می‌شود.

سازو کار اجرای رتبه بندی از ابتدای مهر 

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: ساز و کار اجرای قانون رتبه بندی معلمان در آموزش و مرکرش انجام شده و پس از تایید دولت و بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، از اول مهر ماه سال ۱۴۰۰ اجرایی می شود.

رتبه بندی معلمان 19 اردیبهشت 1401 | نتیجه اجرای رتبه بندی، همراهی دولت و مجلس است / ارسال رتبه بندی به کمیسیون های تخصصی توسط دولت / سازو کار اجرای رتبه بندی از ابتدای مهر 1401 + جزئیات

رتبه بندی معلمان ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | نتیجه اجرای رتبه بندی، همراهی دولت و مجلس است / ارسال رتبه بندی به کمیسیون های تخصصی توسط دولت / سازو کار اجرای رتبه بندی از ابتدای مهر ۱۴۰۱ + جزئیات

وی با بیان این که معلمی فراتر از یک شغل است، افزود: معلمی شغل نیست که بتوان آن را در قالب مفهوم کار و تلاش روزانه معنی کرد بلکه از واژه‌ای پرمحتوا و دارای فلسفه‌ای اخلاقی و تربیتی است که از آن به عنوان الگو و سرمشق آینده‌سازان مملکت یاد می‌شود.

فاتحی‌نژاد خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا معلمان علاوه بر نقش آموزشی و تربیتی، در حوزه انقلاب فرهنگی نیز ورود جدی‌تری داشته باشند چرا که اثرگذاری معلمان باعث می‌شود تا بسیاری از امور از جمله تحقق جهاد تبیین، امر به معروف و نهی از منکر و سایر تاکیدات و توصیه‌ها و شعائر دینی و انقلابی اثربخشی بیشتری داشته باشد.

فرماندار قرچک ادامه داد: رشد فضائل اخلاقی و انسانی به موازات توسعه علمی، جز در پرتوی آموزش و پرورش صحیح، آگاهانه و مسئولانه معلّمان امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی گفت: معلمان در تمام تحولات تاریخی و فرهنگی کشور نقش‌آفرین هستند همچنان‌که در طول بیش از ۲ سال گذشته که بیماری کرونا گریبان‌گیر جامعه بشری شد، مجاهدانه به میدان آمدند و با مسئولیت‌پذیری مانع از ایستایی چرخه‌ تعلیم و تربیت شدند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک اضافه کرد: امروز با تدابیر دولت مردمی در افزایش ضریب واکسیناسیون و اطمینان نسبی از سلامت دانش‌آموزان، آموزش حضوری در مدارس و سایر مراکز علمی از سر گرفته شد و بار دیگر شاهد تلاش‌های خستگی‌ناپذیر معلمان و اساتید دانشگاه هستیم تا خسارت‌ها و عقب‌ماندگی‌های احتمالی ناشی از آموزش مجازی، جبران شود.
وی اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نه یک شعار، بلکه نقشه راه برای آموزش و پرورش است و شتاب بخشی به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را به دنبال خواهد داشت.

یکی از مهمترین مصادیق تکریم جایگاه معلمان، شنیدن مشکلات آنان است

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در این آیین با اشاره به جایگاه معلمان در جامعه اسلامی گفت: یکی از مهمترین مصادیق تکریم جایگاه معلمان، شنیدن مشکلات آنان است.

مسعود بهرامی اظهار داشت: معلمان در طول دوران شیوع ویروس کرونا، ایثار و از خودگذشتگی فراوانی را انجام داند و در کنار تلاش‌های دولت و کادر درمان در ایجاد ایمنی جامعه، این معلمان بودند که قطار تعلیم و تربیت را در دوران تعطیلی بسیاری از مشاغل به حرکت در آوردند.

وی افزود: معلمان بزرگترین سرمایه‌ای آموزش و پرورش و جامعه هستند که همه وظیفه دارند تا حتی به کلام هم که شده، از مقام آنان و زحماتی که برای تعلیم و تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی متقبل می‌شوند تقدیر کنند، ولی یکی از مهمترین مصادیق تکریم معلمان، شنیدن مشکلات آنان و ارتباط موثر مسئولان با جامعه فرهنگیان در کلاس‌های درس است.
این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان باید در بیان جملات و کلمات در خصوص معلمان دقت لازم را داشته باشند و منزلت و عزت آنان را با برخی از جملات خدشه دار نکنند، رفتار همه افراد باید به گونه‌ای باشد تا تکریم همکاران فرهنگی به ضد ارزش در جامعه تبدیل نشود.

بهرامی تأکید کرد: با توجه به فرارسیدن پایان سال تحصیلی و آغاز امتحانات نوبت دوم، تمامی معلمان تلاش دارند تا

عقب‌ماندگی‌های تحصیلی را تا حد امکان جبران کرده و دانش‌آموزان را برای موفقیت در امتحانات آماده کنند.

در این مراسم از معلمان برتر و نمونه منطقه‌ای و استانی شهرستان قرچک تقدیر شد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط