۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

رتبه بندی معلمان| منتظر واریز وجه به حساب فرهنگیان باشید/ افزایش حقوق معلمان از ۴۵ تا ۹۰ درصد

یک مقام مسئول درباره واریز وجه به حساب فرهنگیان مطالبی را اعلام کرد.

رتبه بندی معلمان| منتظر واریز وجه به حساب فرهنگیان باشید/ افزایش حقوق معلمان از ۴۵ تا ۹۰ درصد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان این بار با خبرهای خوشی همراه است. افزایش حقوق معلمان از ۴۵ تا ۹۰ درصد بی شک مبلغ قابل مشاهده ای خواهد بود که در اندیشه معاصر به یک واریزی بزرگ برای فرهنگیان اشاره کرده ایم و مبلغ معوقات را به همراه تعداد دریافت کنندگان شرح داده ایم.

ارتقاء سطح زندگی فرهنگیان از طریق رتبه بندی معلمان، یک طرح است که به بهبود کیفیت آموزشی نیز توجه دارد. معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری، با اشاره به احکام صادره برای رتبه بندی معلمان بازنشسته، اعلام کرد که صندوق بازنشستگی کشوری، معوقات مربوط به سه ماه مهر، آبان و آذر امسال را به میزان ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز کرده است. همچنین اعلام شد که تا پایان سال، تمامی معوقات ناشی از رتبه بندی معلمان پرداخت خواهد شد.

رضا فیضی نژاد، معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار کرد که با اجرای قانون رتبه بندی معلمان، آنان بر اساس شاخص های تعیین شده در رتبه های پنجگانه آموزشیار-معلم، مربی-معلم، استادیار-معلم، دانشیار-معلم و استاد-معلم در رتبه یک تا پنج قرار گرفته اند. او تاکید کرد که این قانون در سال ۱۴۰۰ مصوب شده، اما عملاً احکام کارگزینی در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ توسط آموزش و پرورش صادر شد و تا آن زمان هیچ حکمی برای معلمان صادر نشده و پرداختی انجام نشده بود.

او افزود که حتی افرادی که در بازه زمانی از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، به دلیل عدم صدور حکم کارگزینی با اعمال رتبه بندی فرهنگیان در زمان اشتغال، پرونده هایشان بدون رتبه بندی به مدیریت های استانی صندوق ارسال شدند. در نهایت، در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ احکام رتبه بندی معلمان اصلاح شد.

به گفته فیضی نژاد و با اطلاعات رسمی آموزش و پرورش، ۶۲ هزار نفر در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشسته شدند.

این قانون مختص معلمان بوده و افرادی که در رسته های اداری، مالی خدماتی یا اجتماعی فعالیت می کنند، مشمول این قانون نمی شوند. در نهایت، تعداد ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول نظام رتبه بندی معلمان شدند.

وی افزود که کلیه معوقات مالی ناشی از اجرای رتبه بندی معلمان حدود ۲ هزار میلیارد تومان است و باید برای هر فرد میانگین ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شود. صندوق بازنشستگی کشوری با همکاری سازمان و برنامه بودجه و در صورت تأمین اعتبار، قصد دارد تا پایان سال تمامی معوقات ناشی از رتبه بندی معلمان را پرداخت کند و طلب معلمان بابت رتبه بندی تسویه شود.

فیضی نژاد اظهار کرد که تاکنون صندوق بازنشستگی کشوری مبلغ ۳۴۵ میلیارد تومان را به حساب معلمان واریز کرده است. او بیان کرد که میانگین معوقه سه ماهه مهر، آبان و آذر ماه سال ۱۴۰۲، به مبلغ ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز شده است.

این پرداخت در ادامه واریز حقوق آذرماه اتفاق افتاده و اطلاع رسانی به معلمان نیز از طریق پیامک انجام شده است.

به گفته معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری، برای برخی از معلمان حکم اصلاحی وجود دارد که پس از بررسی اعتراضات مجدد، آموزش و پرورش ملزم به اصلاح احکام آنها است. صندوق بازنشستگی کشوری نیز اقدام به اصلاح احکام این افراد می کند و مابه التفاوت آن را بر اساس سه آیتم حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل محاسبه می کند. حداقل مبلغ این اصلاحات از ۴۵ درصد حق شغل و شاغل و فوق العاده شغل آغاز شده و تا سقف ۹۰ درصد برای رتبه پنجم متفاوت است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

ابراهیم

۲۵ دی ۱۴۰۲


هنوز هیچی ندادن . دروغه

نظرات بسته شده است