۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶

رتبه بندی معلمان در هاله ای از ابهام/ معلمی با ۳۰سال خدمت رتبه‌ای کسب نکرده‌ است/ قابلیت جدید برای ثبت رتبه بندی معلمان/ گلایه معلمان از رتبه بندی اشتباه/ رتبه‌ بندی معلمان و تعیین‌ تکلیف نیروهای حق التدریس و سرایدارهای مدارس اولویت وزیر جدید آموزش و پرورش/ وعده سرپرست آموزش و پرورش به معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، موضوعی که تا حدی نشان می‌دهد برخلاف اظهارات صادق ستاری‌فر، معاون وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه این وزارتخانه تلاش کرده کار توزیع رتبه‌ها منطقی انجام شود، آن‌گونه که باید اتفاق نیفتاده است. به‌...

رتبه بندی معلمان در هاله ای از ابهام/ معلمی با ۳۰سال خدمت رتبه‌ای کسب نکرده‌ است/ قابلیت جدید برای ثبت رتبه بندی معلمان/ گلایه معلمان از رتبه بندی اشتباه/ رتبه‌ بندی معلمان و تعیین‌ تکلیف نیروهای حق التدریس و سرایدارهای مدارس اولویت وزیر جدید آموزش و پرورش/ وعده سرپرست آموزش و پرورش به معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، موضوعی که تا حدی نشان می‌دهد برخلاف اظهارات صادق ستاری‌فر، معاون وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه این وزارتخانه تلاش کرده کار توزیع رتبه‌ها منطقی انجام شود، آن‌گونه که باید اتفاق نیفتاده است. به‌طوری که برخی فرهنگیان گلایه دارند با ۳۰سال خدمت رتبه‌ای کسب نکرده‌اند و یا در رتبه‌های ۲ و ۳ قرار گرفته‌اند.
حتی در مواردی رتبه‌شان پایین‌تر از شاگردشان که تازه معلم شده، تعیین شده است. با این همه و در حالی که براساس گزارش‌های رسمی، وزارت آموزش و پرورش قرار است با تشکیل چهار کارگروه تخصصی در ادارات آموزش و پرورش استان و مناطق از نوزدهم فروردین رسیدگی به اعتراض‌ها به رتبه‌بندی معلمان را آغاز کند پرسش این است مشکل حاضر ریشه در چه عامل یا عواملی دارد و مهم‌تر اینکه آیا راهکار پیش‌بینی شده برای ثبت اعتراضات در سامانه my.medu.ir و رسیدگی به تک‌تک آن‌ها برای جلوگیری از تضییع حق معلمان کافی است یا اینکه در کنار آن باید اقدامات دیگری برای تعیین دقیق شایستگی و رتبه فرهنگیان نیز صورت گیرد تا نگرانی‌ها به صورت کامل رفع شود؟
چرا این مشکل ایجاد شده است؟ ابراهیم سحرخیز، معاون اسبق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به قدس می‌گوید: بیشتر اعتراض‌ها به این نکته برمی‌گردد که رتبه‌های معلمان بر اساس شیوه‌نامه‌ای که برای این منظور از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و معلمان طبق آن، مستندات شایستگی‌های خود را روی سایت بارگذاری کرده‌اند، تعیین نشده است؛ یعنی رتبه‌ها معمولاً کمتر از آنچه باید باشند تعیین شده‌اند. برای مثال معلمی که باید رتبه ۵ را گرفته باشد برایش رتبه ۴ صادر شده است.
وی در خصوص عوامل ایجاد مشکل یاد شده هم می‌گوید: طرح رتبه‌بندی معلمان مصوب مجلس شورای اسلامی است که با تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شد، بنابراین دولت موظف بود در یک زمان مشخص آیین‌نامه و شیوه اجرای آن را تنظیم و ابلاغ کند که این مهم هرچند با تأخیر صورت گرفت اما تفاوت رقم بودجه موردنیاز پیش‌بینی شده با اعتبار مصوب برای اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان مشکل‌ساز شده است. در واقع بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی برای رتبه‌بندی لحاظ کردند در مرز ۳۸هزار میلیارد تومان یا ۳۸ همت است ولی براساس اطلاعاتی که داریم برای اجرای همین احکامی که صادر شده و بسیاری از معلمان کشور به رتبه‌ای که برایشان تعیین شده معترض هستند حدود ۵۸هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. یعنی بین بودجه مصوب و بودجه موردنیاز ۲۰هزار میلیارد تومان اختلاف وجود دارد و بر اساس شواهد و قرائن هم می‌توان گفت دعوای وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه هم سر همین موضوع است. سازمان برنامه به وزارت آموزش و پرورش می‌گوید کوپنت ۳۸هزار میلیارد تومان بود اما بیش از این خرج کردی و ما هم نداریم بقیه را بدهیم. بنابراین می‌بینیم حکم‌ها و حتی حقوق اسفند معلمان را همین‌طور دیمی صادر و پرداخت می‌کنند.
سحرخیز در همین زمینه می‌افزاید: درحقیقت بودجه ناکافی موجب شده آموزش و پرورش رتبه‌های معلمان را کمتر اعلام کند. برای مثال به شما فهرستی از اقلام موردنیاز یک بخش را می‌دهند و می‌گویند کل خرید آن‌ها ۲۰۰میلیون تومان می‌شود، اما وقتی به بازار می‌روید ناگهان متوجه می‌شوید که برای تهیه اقلام موردنظر به ۴۰۰میلیون تومان نیاز دارید. بنابراین چون نصف این پول را دارید از روی ناچاری اقدام به حذف برخی اقلام می‌کنید و یا تعداد و میزان خرید را کاهش می‌دهید. البته شاید از هر دو راهکار هم بهره ببرید. خُب همین اتفاق هم در آموزش و پرورش افتاده است. به‌طوری که یکی از معلمان به من مراجعه کرد و گفت تمام مدارک و مستنداتی که برای گرفتن رتبه ۴ در شیوه‌نامه ابلاغی آمده را ارائه داده با وجود این در حکمش رتبه ۳ آمده است. یا یکی دیگر از دوستان می‌گفت رتبه و حقوقش از معلمی که به‌تازگی استخدام شده کمتر شده است. البته هرچند در جواب وی گفتم نمی‌توان این مقایسه را مبنا قرار داد چون ممکن است سطح و مدرک تحصیلی کسی که تازه استخدام شده بالاتر باشد و یا موارد دیگر.
با این حال، اصل مشکل اینجاست که آیین‌نامه اجرای رتبه‌بندی تهیه شده و معلمان بر اساس شیونامه ابلاغی، مستندات شایستگی‌های خود را ارائه داده‌اند اما ۲۰هزار میلیارد تومان بودجه کم می‌آید، در نتیجه برای رفع این مشکل تمهیداتی اندیشیدند که اعتراض بسیاری از معلمان را به‌دنبال داشته است. وی به‌کارگیری مدیران کم‌تجربه در وزارت آموزش و پرورش را یکی دیگر از عوامل نارضایتی و اعتراض بخش قابل توجهی از فرهنگیان به احکام رتبه‌های صادره می‌داند و می‌گوید: برای مثال مهم‌ترین بخش معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، مرکز نیروی انسانی و امور اداری است که باید افراد توانمند و با تجربه مدیریت آن را به عهده داشته باشند اما می‌بینیم حتی سرپرست هم ندارد در حالی که باید تک تک احکام را بررسی می‌کردند و با دریافت منابع، چند بار رتبه‌بندی را به صورت آزمایشی انجام می‌دادند و بعد برای اجرای نهایی آن اقدام می‌کردند.
وی در خصوص راهکار وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ثبت اعتراضات در سامانه my.medu.ir و رسیدگی به تک‌تک آن‌ها برای جلوگیری از تضییع حق معلمان هم می‌گوید: این راه بدون برگشت است. انسان وقتی خربزه می‌خورد باید پای لرزش هم بنشیند. بنابراین دولت و مجلس باید پیامدهای اجرای قانون رتبه‌بندی را بپذیرند و بقیه بودجه مورد نیاز را پرداخت کنند. یعنی۲۰هزار میلیاردتومان دیگر به این طرح اختصاص دهند تا مشکل حل شود. غیر از این راه دیگری وجود ندارد چون شیوه‌نامه اجرای رتبه‌بندی ابلاغ شده و سازمان برنامه و بودجه دیگر نمی‌تواند به وزارت آموزش و پرورش بگوید این بندش را اجرا کن و فلان بند را اجرا نکن زیرا اگر وزیر هم بخواهد برخلاف آیین‌نامه عمل کند باید پاسخگوی معلمان باشد.
مثلاً بنده که ۳۶ سال سابقه خدمت دارم، آموزش ضمن خدمت دیدم و تمام مستندات را بارگذاری کردم و استحقاق رفتن به رتبه ۵ و یا استادتمامی را دارم اگر به دلیل کمبود بودجه و یا هر دلیل دیگری در رتبه پایین‌تر قرار بگیرم آن‌وقت می‌توانم به دیوان عدالت اداری به دلیل تضییع حقوقم شکایت کنم.

قابلیت جدید ثبت رتبه بندی معلمان

مراد صحرایی در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاش‌های مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات، اظهار کرد: اجرایی نشدن رتبه‌بندی در دولت گذشته بیشتر از آنکه به دلیل مسائل مالی بوده باشد به دلیل مشکلات فنی و اجرایی آن بود، زیرا رتبه‌بندی کار فوق‌العاده پیچیده پردامنه و متنوعی بوده است و تیم جوان آموزش‌وپرورش در این دولت شجاعت کافی برای ورود به این طرح را داشت.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ابعاد رتبه‌بندی گفت: ۹۴۰ هزار معلم تقاضای رتبه کرده بودند که پرونده ۹۳۳ هزار نفر موردبررسی قرار گرفت، ۵۹ میلیون سند در سامانه قرار گرفت که این سامانه ظرف سه و نیم ماه ساخته شد و این ۵۹ میلیون سند در ۱۵ تا ۲۰ پنجره گردش کار انجام داد که این گردش کار حجم کار را به‌یک‌باره چندین برابر کرد. در طول رتبه‌بندی ۲۰ میلیون حکم صادرشده است.

آخرین خبر از رتبه بندی معلمان | اجرای رتبه بندی مستلزم زمینه اجرایی در دولت / پرداخت حقوق 75 هزار میلیاردی به معلمان توسط دولت / کسری 50 هزار میلیاردی دولت برای اجرای رتبه بندی + جزئیات

وی بابیان این‌که نباید شأن و منزلت معلم به دلیل مسائل معیشتی کاسته شود، اظهار کرد: در مورد رتبه‌بندی چند کار در حال انجام است؛ اول اینکه فرایند رسیدگی به اعتراضات آغازشده است که در اعتراضات اجازه بارگذاری مدرک جدید داده نمی‌شد که به‌فوریت اجازه بارگذاری مدرک جدید را خواهیم داد، البته باید قابلیت‌های جدیدی در سامانه برای این کار ایجاد شود و معلمان می‌توانند در مؤلفه مورد اعتراض، مدارک تکمیلی را ارائه دهند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: کمیته نظارت و پایش بر رتبه‌بندی شروع به کارکرده است و گروهی مختصات عمومی هر یک از رتبه‌ها را مشخص کرده‌اند که بر اساس آن، رتبه‌ها را کیفیت‌سنجی می‌کنند.

وی با تأکید بر این‌که باید نقش آموزش‌وپرورش در برنامه هفتم پررنگ دیده شود، اظهار کرد: در این حوزه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آموزش‌وپرورش نقش ویژه‌ای در برنامه هفتم داشته باشد.

گلایه معلمان از رتبه بندی اشتباه

اجرای ناقص رتبه بندی معلمان باعث نارضایتی و گلایه بسیاری از معلمان زحمتکش کشور شد.

محمدرضا نیک‌‌نژاد عضو کانون صنفی معلمان کشوردر این باره گفت: بیش از ۷۰ درصد معلمان کشور رتبه اشتباه دریافت کرده‌اند. رتبه‌بندی‌های اشتباه آبروی معلمان را برده و اعتبارشان را پیش خانواده و معلمان خدشه‌دار کرده است. به معلمی مثل من که باید حتما رتبه ۴ میگرفته، رتبه ۲ داده‌اند. معلمان از رتبه‌بندی اشتباه و غیرفنی بشدت گلایه دارند. از ۹۰۰ هزار معلم کشور نزدیک صفر درصد رتبه بالا یعنی رتبه ۵ گرفته‌اند.

رتبه‌بندی معلمان و تعیین‌ تکلیف نیروهای حق التدریس و سرایدارهای مدارس اولویت وزیر جدید آموزش و پرورش

پس از استعفای «یوسف نوری»؛ وزیر سابق آموزش و پرورش که از ۷ آذر ۱۴۰۰ کارش را در وزاتخانه آموزش و پرورش شروع کرد و ۱۶ ماه بر مسند وزارت نشست و ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ از جایگاهش کنار رفت، باید دید سکان دار این دستگاه عریض و طویل که مسئولیت نزدیک به یک میلیون نفر کارمند و حدود ۱۶ میلیون دانش آموز را برعهده دارد، به دست چه کسی خواهد رسید؟ در حال حاضر «رضامراد صحرایی» که ریاست دانشگاه فرهنگیان را برعهده دارد، سرپرست وزارت آموزش و پرورش است تا رئیس جمهور گزینه خود را برای این وزارتخانه معرفی کند.

اولویت‌هایی که وزیر آینده آموزش و پرورش باید در نظر داشته باشد، موضوعی است که برای بررسی آن با سه تن از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت و گویی داشتیم و آن‌ها نکاتی را به عنوان موضوعات مغفول مانده و عوامل اشکال در امورات این وزاتخانه نام بردند که در ادامه این مطلب مشروح گفت وگوها را می‌خوانید:

کسانی با چند ماه سابقه جذب آموزش و پرورش شده‌اند و افرادی باسابقه که هنوز بلاتکلیف هستند

«فرهاد بشیری» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه یکی از عوارض سرپرستی در هرجایی این است که پیگیری‌ها خیلی دقیق صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: ما از رئیس جمهور تقاضا داریم که سریعا یک فرد مناسب را با ویژگی‌ها و مولفه‌هایی که خودشان در نظر دارند برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی کنند.

بشیری در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش کارهای زمین مانده زیادی دارد؛ به عنوان نمونه در خصوص رتبه‌بندی باید به سرعت کارها را انجام دهند و اشکالاتی که باعث اعتراض فرهنگیان شده است را بررسی و برطرف کنند و احقاق حقوق شوند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اهمیت رسیدگی به تنوع نیروهایی که به آموزش و پرورش خدمت ارائه می‌کنند، بیان کرد: برخی نیروهای خرید خدماتی و معلم‌هایی داریم که حدود بیش از یک دهه در عرصه آموزش خدمت کرده است و هنوز تعیین تکلیف نشده اند. در خصوص این موارد باید وضعیت سریعتر روشن شود. به هر حال این افراد عمرشان را گذاشته‌اند و آموزش و پرورش هم به تجربه کاری آن‌ها نیاز دارد. سال‌ها تجربه آموزشی این افراد به اضافه جمعیت قابل توجه آن‌ها در آموزش و پرورش این الزام را ایجاد می‌کند که از سرگردانی خارج شوند و به نوعی آموزش و پرورش شرایط جذب آن‌ها را مهیا کند.

نماینده مردم پاکدشت در ادامه عنوان کرد: ما شاهدیم که کسانی با چند ماه سابقه جذب آموزش و پرورش شده‌اند و کار اداری‌شان هم انجام گرفته است بعد افرادی با ۱۶ سال سابقه هنوز بلاتکلیف هستند. این موارد در آموزش و پرورش تبعیض است. سرپرست فعلی این وزاتخانه لازم است نسبت به جذب نیروها و رتبه‌بندی و رفع تبعیض‌های موجود اقدام کند.

بشیری با تاکید به اینکه معوقات و مطالبات فرهنگیان باید با هماهنگی و پیگیری با هیات دولت پرداخت شود، افزود: سرانه‌های آموزشی، دانش آموزی و بهداشتی نیز از جمله موضوعاتی است که وزیر آینده لازم است آن‌ها را پیگیری کند. به نظرم در دوره سرپرستی، صحرایی می‌تواند با رسیدگی به این موضوعات به آموزش و پرورش کمک کند.

او ادامه داد: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس نیز بحث‌هایی در راستای ساخت مدرسه و توسعه مدارس دارد که باید این موضوعات نیز مغفول نماند و به جد دنبال شود. اگر در همین دوره سرپرستی، صحرایی بتواند موضوعات مغفول را به نتایجی برساند، کار بزرگی انجام شده است.

بشیری با اشاره به اهمیت آشنایی وزیر آموزش و پرورش با فضای تعلیم و تربیت و تجربه در این بستر، یادآور شد: در مدیریت هر مجموعه‌ای اگر کسانی انتخاب شوند که از همان صنف و قشر باشند، ضمن اینکه باید شایستگی لازم هم داشته باشند، قطعا آن مجموعه بهتر مدیریت می‌شود و راحت‌تر می‌تواند به نتیجه برسد و در انتخاب وزیر و گزینه‌ای که قرار است به عنوان متصدی وزارت آموزش و پرورش انتخاب شود نیز فرهنگیان دوست دارند کسی وزیرشان باشد که از دل همین مجموعه آمده است که هم توانایی کافی داشته باشد هم کاربلد باشد و هم محیط آموزش و پرورش را بشناسد.

لزوم رسیدگی به وضعیت نیروهای خدماتی و سرایدارهای مدارس

«محمد وحیدی» عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه همین بحث با اشاره به اینکه دوره سرپرستی معمولا دوره خوبی نیست و به دلیل‌عدم ثبات مدیریتی کار در این دوره سخت است، به خبرنگار ایلنا گفت: با وجود سختی‌ها در دوره سرپرستی هم باید اقداماتی صورت بگیرد و رو به آینده حرکت کرد.

وحیدی در ادامه بیان کرد: سال تحصیلی جاری و برگزاری امتحانات آخر سال و امتحانات نهایی از موضوعات مهم پیش رو است که سرپرست فعلی باید به آن توجه کند ضمن اینکه جامعه فرهنگیان نیز موضوعات و دغدغه‌های بسیاری دارند. ما هفته بزرگداشت مقام معلم را هم در پیش داریم. اگر بخواهیم با سرپرست فعلی آموزش و پرورش در مورد موضوعات اساسی این دستگاه صحبت کنیم، به نظر من مهمترینش پاسخ به اعتراضات مربوط به رتبه‌بندی است و معلمان نیز باید به موقع و با دقت مدارکشان را بارگذاری کنند و بررسی مدارک توسط مسئولان نیز باید با دقت بالا انجام شود. همچنین معلمان باید بتوانند مدارک جدیدشان را هم اضافه و بارگذاری کنند و هیات‌های ممیزه استانی نیز لازم است اختیارات ویژه‌ای داشته باشند که با سرعت بیشتری کار را انجام دهند.

وحیدی با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت نیروهای خدماتی و سرایدارهای مدارس خاطرنشان کرد: رفع گره‌های اداری مانند برطرف شدن مشکلات اخذ شناسه استخدام نهایی نیروهای مهرآفرین نیز اقدام مهم دیگری است که باید به نتیجه برسد. این کار از جمله اولویت‌های اصلی و روزمره کار وزیر آموزش و پرورش است که باید در کنار سایر وظایفش حتما به آن نیز رسیدگی کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم ضمن اشاره به اینکه دولت نیز باید پیگیر مشکلات فرهنگیان باشد، اظهار کرد: وزیری که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی خواهد شد باید نگاه به آینده داشته باشد. این نگاه توام با برنامه، آن هم برنامه عملیاتی که قابلیت اجرایی دارد و می‌توانیم در زمان و مکان آن را اندازه گیری کنیم باید از اولویت‌های وزیر آینده باشد. یکی از ضعف‌های وزاری گذشته آموزش و پرورش این بوده است که اگر مبتنی بر سندهای بالادستی مانند سند تحول بنیادین یا نقشه جامع علمی کشور یا سیاست ابلاغی در خصوص آموزش و پرورش برنامه‌ای را تنظیم و به مجلس ارائه می‌کردند این برنامه قابلیت رصد نداشت. برنامه‌ها باید قابلیت رصد زمانی و مکانی و امکان اندازه گیری داشته باشند و اگر اینگونه نشود، سندی حاوی مطالب غیرقابل وصول یا غیرقابل ارزیابی خواهد بود.

وحیدی در آخر بیان کرد: چنین هدفی نگاه عمیق تیم مدیریتی قوی را می‌طلبد و در دوره وزارت یوسف نوری با توجه به اینکه هر دوره‌ای نقاط ضعف و قوتی دارد، یکی از مشکلات، عدم استفاده از تجربه افراد با تجربه بود.

هنوز آمار درستی از تعداد نیروهای آموزش و پرورش نداریم

«امانقلیچ شادمهر» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با اشاره به اینکه اصلی‌ترین کار این است که آمار و اطلاعات در خصوص نیروهای خریدخدماتی، نهضتی‌ها، مهرآفرین‌ها و… همه باید مجددا بازنگری شود و اطلاعات درستی از وضعیت موجود نیروهای مختلف آموزش و پرورش تهیه کنند.

شادمهر در ادامه گفت: در حال حاضر حتی نمی‌توانند دقیق آمار میزان کمبود نیروی انسانی و معلم در آموزش و پرورش را اعلام کنند. هنوز آمار درستی از تعداد نیروهای در تعامل با آموزش و پرورش مانند خرید خدماتی ها، نهضتی‌ها، مهرآفرین‌ها و… نداریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ضمن تاکید بر اینکه خیلی از مسائل امروز آموزش و پرورش ناشی از تضاد و تعارضات است، گفت: آمارهای آموزش و پرورش با آمارهایی که در امور استخدامی و برنامه و بودجه وجود دارد، متفاوت است و این ناسازگاری، مشکلات بین دستگاهی ایجاد می‌کند که رفع این مسائل باید مورد نظر وزیر جدید آموزش و پرورش کشور باشد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید آمار و داده‌هایش را به صورت دقیق به سازمان امور اداری استخدامی و برنامه و بودجه ارائه دهد و بنابراین ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش موضوع مهمی است.

وعده سرپرست آموزش و پرورش به معلمان

به گفته حاجی‌پور، بزرگانی که در حوزه تعلیم و تربیت در دانشگاه و در حوزه به درجات بالا رسیده‌اند آیا ظرف یکسال به این جایگاه رسیدند یا در مدت زمان طولانی به این درجه رسیدند؟ پس بنابراین بایستی به معلمان توجه ویژه داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرده که نباید در زمان پرداخت پاداش، رتبه‌بندی و حقوق فرهنگیان چشمانمان را ببندیم، ما بایستی پای معلم‌هایمان بایستیم و قانون مصوب را همه باید اجرا کنند لذا سازمان برنامه و بودجه مکلف به تأمین منابع اجرای قانون است. سرپرست وزارت آموزش و پرورش متعهد به بازنگری در رتبه بندی شده که پرداخت معوقات رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۰ را یکی از مهم‌ترین آن‌ها بوده که باید انجام پذیرد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط