۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹

رتبه بندی معلمان با سونامی بازنشستگان فرهنگی و استخدام معلم در آموزش و پرورش! / تعلل سازمان اداری و استخدامی در برگزاری آزمون‌ استخدام دبیری هیچ توجیهی ندارد

رتبه بندی معلمان با سونامی بازنشستگان فرهنگی و معلم در آموزش و پرورش / تعلل سازمان اداری و استخدامی در برگزاری آزمون‌ استخدام دبیری هیچ توجیهی ندارد

رتبه بندی معلمان با سونامی بازنشستگان فرهنگی و استخدام معلم در آموزش و پرورش! / تعلل سازمان اداری و استخدامی در برگزاری آزمون‌ استخدام دبیری هیچ توجیهی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا، سونامی بازنشستگان آموزش و پرورش در راه است/ تعلل در برگزاری آزمون استخدامی توجیه ندارد.

سونامی بازنشستگان آموزش و پرورش در راه است

خوزستان نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل در برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: در سنوات آینده با سونامی بازنشستگی مواجه خواهیم شد، کما اینکه در مهرماه سال جاری حدود ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای این وزارتخانه بازنشسته خواهند شد.

سید محمد مولوی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن انتقاد از بی‌توجهی سازمان اداری و استخدامی کشور در برگزاری آزمون متوسطه در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی، ضرورت برنامه‌ریزی و ساماندهی جهت تامین نیروی انسانی در دوره‌های تحصیلی مختلف برای وزارت آموزش و پرورش، ضرورت دارد.

وی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش، ادامه داد: در سنوات آینده با سونامی بازنشستگی مواجه خواهیم شد.،کما اینکه در مهرماه سال جاری حدود ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای این وزارتخانه بازنشسته خواهند شد بنابراین برگزاری آزمون سه مرحله‌ای جذب وزارت آموزش و پرورش در دستورکار قرار گرفت و مرحله اول آن برای آموزش ابتدایی برگزار شد که در پی آن ۲۲ هزار نفر جذب خواهند شد.

تعلل سازمان اداری و استخدامی در برگزاری آزمون‌ها هیچ توجیهی ندارد

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مرحله دوم آزمون جذب نیروی انسانی برای دوره متوسطه برنامه‌ریزی شده اما تاکنون سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز برگزاری آن را صادر نکرده است و این تعلل و نوع نگاه این سازمان به برگزاری این آزمون‌ها هیچ توجیه علمی ندارد.

وی ضمن انتقاد از سازمان اداری استخدامی، افزود: آنچه مسلم است سازمان اداری و استخدامی کشور متولی این است که به سرعت نیروی انسانی دستگاه‌ها را بالانس کند تا کمبود نیروی انسانی در آن‌ها رفع شود، بنابراین بخشی از کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش بر عهده این سازمان است و این تعلل و توقف در برگزاری آزمون آموزش متوسطه هیچ توجیهی ندارد و ممکن است مراکز آموزشی را در سال آینده با مشکلات جدی مواجه کند.

معضل کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش

مولوی یادآور شد: انتظار می‌رود سازمان اداری و استخدامی کشور در هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش، مجوز برگزاری آزمون متوسطه در خرداد ماه را صادر کند زیرا ۲۸ هزار نفر از این طریق می‌توانند جذب این وزارتخانه و ساماندهی شوند و آموزش ببینند و به کلاس‌های درس هدایت شوند بنابراین هر گونه تعلل در برگزاری این آزمون و تداوم معضل کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش متوجه عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور است.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه اعداد و ارقام به طور دقیق نشان می‌دهد که چه میزان کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و نیروهای فعال در این وزارتخانه نیز با چه ضریب اشتغال و ضریب غیرمرتبط بالا در آن فعالیت دارند، تعلل در این بخش اصلا پذیرفتنی نیست بنابراین چنانچه این روند تداوم یابد شخصا این موضوع را در صحن کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام خواهم کرد تا مسئولان سازمان اداری و استخدامی کشور پاسخگوی این تعلل باشند.

مولوی بیان کرد: این بهانه که سازمان اداری و استخدامی کشور منتظر نتیجه آزمون آموزش ابتدایی و خروجی این بخش است، هیچ مبنای علمی ندارد زیرا فرآیند برگزاری این آزمون از طریق سیستم سنجش انجام شده و این گونه نبوده است که دانش‌آموزان آزمون داده باشند و اعلام نتیجه بعد از تصحیح تک تک اوراق آن‌ها صورت بگیرد. بنابراین این نوع محاسبه سازمان اداری و استخدامی کشور برای این حوزه صحیح و منطقی نیست.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود سازمان اداری و استخدامی کشور روند برگزاری آزمون در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را تسریع بخشد و خود به متولی تشدید کمبود نیروی انسانی برای این وزارتخانه تبدیل نشود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

معلم

۲۰ خرداد ۱۴۰۲


چرا جوانان را جذب تربیت معلم نمی کنید؟ فقط با واژه ها بازی می کنید. و حرف یک من صدغاز می زنید. اگر راست می گویید و به فکر آموزش و پرورش هستید همین فردا ثبت نام تربیت معلم را شروع کنید و نیروی لازم را جذب مراکز تربیت معلم کنید.

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار