۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳

رتبه بندی معلمان | از رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی تا رتبه بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۱

جزئیات تکمیلی از رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی تا رتبه بندی معلمان بازنشسته 1401 را در ادامه می خوانید.

رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان| از رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی تا رتبه بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۱ را در ادامه می خوانید.

رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی

رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، درباره خبر احتمال رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی، اظهار کرد: طبق آنچه که من اطلاع دارم، چنین چیزی در آموزش و پرورش مطرح نیست.

احمد محمودزاده درباره خبری که اخیرا رئیس کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر احتمال رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی اعلام کرده بود، اظهار کرد: من این موضوع را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم و باید جزئیات آن را از کمیسیون آموزش بپرسید اما طبق آنچه که من به عنوان رئیس سازمان مدارس غیردولتی اطلاع دارم، چنین چیزی در آموزش و پرورش مطرح نیست.

وی با بیان اینکه به جای رتبه‌بندی معلمان مدارس غیردولتی بحث صلاحیت حرفه‌ای این معلمان را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: برای ارتقای توانمندی‌های معلمان مدارس غیردولتی بحث صلاحیت حرفه‌ای را این معلمان را دنبال می‌کنیم. بخشی از این صلاحیت حرفه‌ای به ارتقای توانمندی معلمان و دانش افزایی آنها بر می‌گردد. در این راستا ۳۶۰ ساعت دوره طراحی کردیم که تا کنون ۶۰ ساعت آن برگزار شده است. بخش دیگر این موضوع را نیز در خصوص ارتقای دستمزد، بیمه و حقوق و مزایا معلمان مدارس غیردولتی پیگیری می‌کنیم. به محض تایید این امر در مجلس، آن را عملیاتی می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در دستور کار آموزش و پرورش است، درباره جزئیات آن توضیح داد: رتبه بندی مدارس غیردولتی در مجلس و در خلال بازنگری قانون سازمان مدارس غیردولتی مصوب شد. اگر شورای نگهبان نیز تایید کند، آموزش و پرورش مکلف است طی شش ماه آینده، مولفه‌های مربوط به درجه بندی و رتبه‌بندی مدارس را اعلام کند.
مزیت رتبه بندی مدارس غیردولتی

محمودزاده درباره مزیت رتبه بندی مدارس غیردولتی تاکید کرد: در صورت رتبه بندی مدارس غیردولتی، شهریه این مدارس بر مبنای آن تعیین شود. اینگونه مردم در جریان رتبه مدرسه خواهند بود و بر مبنای آن فرزندان خود را ثبت نام می‌کنند.
وی در پاسخ به اینکه برای رتبه بندی مدارس غیردودتی چه سطوحی را در نظر گرفته‌اید؟ عنوان کرد: رتبه بین یک تا پنج مد نظر داریم. این رتبه بندی روی شهریه مدارس و ثبت نام دانش آموز اثرگذار است. البته عنصر اصلی تاثیر گذاری بر رتبه مدارس، معلم است و اگر معلمان باعث شوند مدرسه رتبه خوبی بگیرد حتما مورد تقدیر قرار می‌گیرند./ ایسنا

رتبه بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۱

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان خبر داد.

معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط آموزش و پرورش اما عدم واریز حقوق مبتنی بر رتبه‌بندی گلایه داشتند.

آموزش و پرورش نیز مشکل کار را در صندوق بازنشستگی کشوری و عدم اعمال حقوق معلمان بازنشسته مطابق با رتبه‌بندی می‌دانست.

رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان بازنشسته ۱۴۰۱

هم‌اکنون مهدی مسکنی؛ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان خبر داد.

وی گفت: موضوع رتبه‌بندی بازنشستگان رسته آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش براساس قانون باید اجرایی می‌شد اما با توجه به اینکه آموزش و پرورش در نیمه دوم ۱۴۰۱ احکام شاغلین و مشمولان رتبه‌بندی را صادر کرده بود و این مهم تاکنون به طول انجامید.
مسکنی با اشاره به دلیل‌ این موضوع اظهار کرد: افرادی که در فاصله ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، چون حکم کارگزینی با اعمال رتبه‌بندی در زمان اشتغال برای این عزیزان از طرف آموزش و پرورش صادر نشده بود، پرونده این عزیزان هم زمانی که به صندوق بازنشستگی کشوری تحویل شد بدون رتبه‌بندی بود.

وی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قدردانی از حوزه فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با پیگیری به عمل آمده در جهت اجرای رتبه‌بندی و براساس اعلام رسمی آموزش و پرورش، از مجموع حدود ۱۲۰ هزار نفر که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بازنشسته شدند، حدود ۶۲ هزار نفر مشمول طرح رتبه‌بندی می شوند؛ یعنی معلمان و همکاران این دستگاه که مشمول بخشنامه ۲۳۰ بوده و رسته آن‌ها آموزشی و فرهنگی است.

مسکنی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری برای این افراد احکام اعمال رتبه‌بندی ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را صادر کرده و ضرایب سنواتی بعدی هم برای آنها اعمال شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع ۵۰ هزار و ۴۷۷ نفر مشمول دریافت معوقه رتبه‌بندی شده‌اند، گفت: این تعداد به صورت میانگین ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ناشی از معوقه متناسب‌سازی در طول اجرای این قانون (متناسب‌سازی) یعنی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند.

وی توضیح داد: صندوق بازنشستگی کشوری طی پرداختی که پس از واریز حقوق آذرماه خواهد داشت، به طور میانگین بابت معوقه سه‌ماهه مهر و آبان و آذر ۱۴۰۲ مبلغی معادل ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب این تعداد از مشمولان واریز خواهد کرد که این عدد میانگین بوده و ممکن است افرادی کمتر یا بیشتر از این عدد دریافت کنند.

مسکنی تاکید کرد: این پرداخت‌ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تکمیل و تسویه کامل معوقات عزیزان مشمول با تامین اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، در این فرایند با توجه به لزوم صدور احکام اصلاحی با ضرائب سنوات بعدی، بالغ بر ۱۱۴ هزار حکم اصلاحی برای افراد مشمول صادر شده است که در سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل دسترس و مشاهده است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط