محمدباقر قالیباف در ادامه با اشاره به مشکلات و مسائل معلمان گفت: ما ادعا نداریم که طرح رتبهبندی معلمان تمام مشکلات معلمان را حل خواهد کرد بلکه این نقطه آغاز کاری بوده که شروع شده و باید تلاش کنیم که به خوبی اجرا شود و در ادامه مجلس به درستی این طرح را تکمیل کند.
۱۲ اردیبهشت بود که مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان در کمیته آن به پایان رسیده و نسخه نهایی آیین نامه به هیئت دولت ارجاع شده است.
رتبه بندی معلمان، آغازی برای حل مشکلات فرهنگیان است / رتبه بندی ۲۰ بار ویرایش شده است / مولفه های رتبه بندی / شروع زمان رتبه بندی معلمان
رتبه بندی ۲۰ بار ویرایش شده است
آیین نامه اجرایی اولیه نظام رتبه بندی معلمان و تعیین امتیازبندیها و صلاحیتهای معلمان در آن با انتقادهایی مواجه شد که گفته میشود تاکنون بیش از ۲۰ بار ویرایش شده است.
در این آیین نامه، شایستگیهای عمومی، تخصصی، حرفهای و تجربه امتیازبندی شده که در شایستگی عمومی تا ۳۰۰ امتیاز میتوان دریافت کرد.
مولفه های رتبه بندی
در نسخه اولیه فرایند رتبهبندی، مؤلفههایی مانند مسئولیت پذیری، رعایت حجاب و پوشش اسلامی متناسب با شأن معلمی، داشتن روحیه جهادی و تحولگرایی، تعهد و تعلق سازمانی، مهارت ارتباطی و تعامل سازنده با ارکان تربیت، باور و پایبندی به ارزشهای اسلامی، ملی و انقلاب اسلامی از در معیارهای شایستگی عمومی قرار گرفته است.
شروع زمان رتبه بندی معلمان
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم دیروز گفت: احکام رتبهبندی معلمان از ۳۱ شهریور پارسال در نظر گرفته میشود و اعتبار ۳۸ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.