۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷

رتبه بندی فرهنگیان | شرایط کسب رتبه آموزشیار، مربی، استادیار، دانشیار و استادمعلمی برای مدیران و معاونان مدارس و مراکز آموزشی آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شرایط کسب رتبه آموزشیار، مربی، استادیار، دانشیار و استادمعلمی برای مدیران و معاونان مدارس و مراکز آموزشی آموزش و پرورش به شرح ذیل است: مدیران و معاونین در رتبه بندی فرهنگیان مدیران: مدیر(عالی، میا...

آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شرایط کسب رتبه آموزشیار، مربی، استادیار، دانشیار و استادمعلمی برای مدیران و معاونان مدارس و مراکز آموزشی آموزش و پرورش به شرح ذیل است:

مدیران و معاونین در رتبه بندی فرهنگیان

مدیران: مدیر(عالی، میانی، پایه)، مدیر واحد آموزشی، مدیرآموزگار، مدیر دارالقرآن، مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی، مدیر خوابگاه مرکزی، مدیر مجتمع آموزشی ورزشی، مدیر مرکز یادگیری محلی، مدیر دبیر، مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی، رئیس کانون فرهنگی تربیتی، رئیس اردوگاه.

معاونین: معاون واحد آموزشی، سرپرست شبانهروزی، سرپرست بخش، سرپرست خوابگاه مرکزی، معاون مجتمع آموزشی و پرورشی، معاون مجتمع آموزشی ورزشی، معاون دبیر، معاون آموزگار، سرگروه آموزشی تربیتی استان.مشمولان در صورت کسب شایستگیها و داشتن شرایط زیر، می‌توانند رتبه استحقاقی خود را دریافت نمایند:

رتبه بندی فرهنگیان | شرایط کسب رتبه آموزشیار، مربی، استادیار، دانشیار و استادمعلمی برای مدیران و معاونان مدارس و مراکز آموزشی آموزش و پرورش

الف- رتبه آموزشیار معلم:

۱. داشتن سابقه خدمت کمتر از ۱۰سال

۲. کسب حداقل ۳۰امتیاز از جدول امتیازات رتبه‌بندی

تبصره ۱: برای نیروهای بدو خدمت معلمی، امتیاز گواهینامه صلاحیت معلمی، جایگزین امتیاز ردیف ۳جدول فوق می‌شود.

تبصره ۲: برای نیروهای تبدیل وضعیت یا تغییر رسته، امتیاز فرم ارزشیابی عملکرد سالانه(به میزان یک‌چهارم امتیاز آن)، جایگزین امتیاز ردیف ۳ جدول مندرج در ماده ۶ می‌شود.

تبصره ۳: نیروهایی که تعداد سال‌های خدمت آنها کمتر از ۵سال است، میانگین نمره ارزشیابی سال‌های اشتغال (حداقل ۷۵امتیاز)، ملاک عمل می‌باشد.

ب- رتبه مربی معلم:

۱. داشتن گواهینامه صلاحیت معلمی

۲. داشتن حداقل سابقه خدمت ۵سال و حداقل ۵سال اشتغال در رتبه آموزشیارمعلم

۳. کسب حداقل ۴۰امتیاز از جدول امتیازات رتبه‌بندی

۴. کسب میانگین امتیاز ارزشیابی عملکرد به میزان حداقل ۸۰در پنج سال منتهی به رتبه مربیمعلم (امتیاز سالانه کمتر از ۷۵نباشد.)

ج- رتبه استادیار معلم:

۱. داشتن گواهینامه صلاحیت معلمی

۲. داشتن حداقل سابقه خدمت ۱۰سال و حداقل ۵سال اشتغال در رتبه مربیمعلم

۳. داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی

۴. کسب حداقل ۵۰امتیاز از جدول امتیازات رتبه‌بندی، (در راستای اجرای برنامه توسعه شایستگی، امتیاز سالانه جدول مذکور، کمتر از ۴۵ نباشد.)

۵. کسب میانگین امتیاز ارزشیابی عملکرد سالانه به میزان حداقل ۸۵ در پنجسال منتهی به رتبه استادیارمعلم (امتیاز سالانه، کمتر از ۸۰نباشد).

د- رتبه دانشیار معلم:

۱. داشتن گواهینامه صلاحیت معلمی

۲. داشتن حداقل سابقه خدمت ۱۵سال و حداقل ۵سال اشتغال در رتبه استادیارمعلم

۳. داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد

۴. ارائه حداقل دو مقاله علمی درزمینه دروس موردتدریس یا مسائل آموزش و پرورش

۵. ارائه حداقل یک مقاله علمی متناسب با رشته تحصیلی

۶. کسب حداقل ۷۰امتیاز از جدول امتیازات رتبه‌بندی (در راستای اجرای برنامه توسعه شایستگی، امتیاز سالانه جدول مذکور، کمتر از ۶۵ نباشد.)

۷. کسب میانگین امتیاز ارزشیابی عملکرد سالانه به میزان حداقل ، ۹۰در پنجسال منتهی به رتبه دانشیارمعلم (امتیاز سالانه، کمتر از ۸۵ نباشد.)

هـ- رتبه استاد معلم:

۱. داشتن گواهینامه صلاحیت معلمی

۲. داشتن حداقل سابقه خدمت ۲۱سال و حداقل ۶سال اشتغال در رتبه دانشیار معلم

۳. داشتن مدرک تحصیلی دکتری

۴. ارائه حداقل دو مقاله علمی پس از کسب رتبه دانشیار معلم در زمینه دروس مورد تدریس

۵. ارائه حداقل یک مقاله علمی درزمینه مسائل آموزش و پرورش

۶. ارائه حداقل یک مقاله علمی متناسب با رشته تحصیلی

۷. تألیف حداقل یک کتاب در زمینه دروس مورد تدریس که به تأیید کارگروه تخصصی (مندرج در این آیین‌نامه) رسیده باشد.

۸. کسب حداقل ۸۰امتیاز از جدول امتیازات رتبه‌بندی (در راستای اجرای برنامه توسعه شایستگی، امتیاز سالانه جدول مذکور، کمتر از ۷۵ نباشد.)

۹. کسب میانگین امتیاز ارزشیابی عملکرد سالانه به میزان حداقل ، ۹۵در پنج سال منتهی به رتبه استادمعلم (امتیاز سالانه، کمتر از ۹۰نباشد).

سایر موارد:

۱. دارا بودن گواهینامه صلاحیت معلمی برای ورود به نظام رتبه بندی معلمان الزامی است.

۲. داوطلبان شرکت در رتبه بندی، باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند.

تبصره: معلمان دارای مدارک تحصیلی کاردانی و دیپلم با حداقل ۵سال سابقه تجریه معلمی، میتوانند متقاضی رتبه‌بندی شوند.

۳. معلمانی که به صورت تمام‌وقت به شغل معلمی اشتغال دارند، می‌توانند وارد فرایند رتبه‌بندی شوند.

تبصره: معلمان مشمول تقلیل ساعت آموزشی (۲۰سال سابقه خدمت آموزشی یا ۵۰سال سن، معلمانی که به موجب قانون از ۳ سال خدمت پاره‌وقت بانوان استفاده می‌نمایند، جانبازان و مراقبین آنها و مشمولین ماده ۲۷و ۲۸قانون حمایت از معلولان) مشمول رتبه‌بندی خواهند بود.

۴. کسب رتبه‌های بالاتر، مستلزم حداقل ۵سال خدمت در هر یک از رتبه‌ها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در این آییننامه خواهد بود.

تبصره ۱: دوره توقف در هر رتبه برای معلمان شاغل در دوره ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم، مرزی و عشایری، به ازای هرسال خدمت تماموقت در این مناطق، سه ماه کاهش می‌یابد.

تبصره ۲: دوره خدمت در هر رتبه برای نخبگان موضوع سند راهبری کشور در امور نخبگان مصوب ۱۳۹۱/۷/۱۱ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی، صرفاً برای یکبار حداقل سه سال می‌باشد.

تبصره ۳: حداقل سابقه خدمت معلمی برای کسب رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب ۱۵ و ۲۱ سال است و ارفاقات مذکور در تبصره‌های ۱ و ۲ این ماده، از این مدت کسر می‌شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط