۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱

رتبه بندی|خبر فوری رتبه بندی فرهنگیان + سامانه رتبه بندی معلمان my.medu.ir (11دی۱۴۰۲)

رتبه بندی؛خبر فوری رتبه بندی فرهنگیان و سامانه رتبه بندی معلمان my.medu.ir (11دی1402) بهمراه جزئیات تکمیلی در اندیشه معاصر می خوانید.

رتبه بندی معلمان- ردیف امتیاز دهی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی؛خبر فوری رتبه بندی فرهنگیان و سامانه رتبه بندی معلمان my.medu.ir (۱۱دی۱۴۰۲) بهمراه جزئیات تکمیلی در اندیشه معاصر می خوانید.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعویق در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان، خطاب به وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: انتظار می رود رتبه بندی معلمان را طبق قانون مجلس هرچه سریع تر اعمال کنید.

محمد مهدی فروردین در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: شهادت سردار سید رضی موسوی از یاران باوفای شهید حاج قاسم را خدمت خانواده و ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم. همچنین شهادت یکی از دلاوران فراجا پلیس امنیت شهرستان فیروزآباد شهید بخشنده را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: نمی دانم آقای وزیر دغدغه پاداش فرهنگیان را دارد یا خیر؟ اگر شما جای فرهنگیان بودید چه جوابی برای خانواده های خود داشتید؟ چرا پرداخت پاداش فرهنگیان را به تعویق انداخته‌اید؟

انتظار می رود رتبه بندی معلمان را طبق قانون مجلس هرچه سریع تر اعمال کنید.

حداقل حقوق معلمان ۱۱ تومان شد

قاسمی پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت رتبه‌بندی معلمان یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس بوده است.

حداقل حقوق فرهنگیان قبل از اجرای طرح رتبه‌بندی ۴.۵ میلیون تومان بود در صورتی که بعد از اجرای طرح، حداقل حقوق معلمان به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان…

شیوا قاسمی‌پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره میزان موفقیت طرح رتبه‌بندی معلمان در یک سال اخیر اظهار کرد: «قانون رتبه‌بندی یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس یازدهم بود که کمیسیون آموزش این کار را انجام داد و نزدیک به یک میلیون معلم رتبه‌بندی شدند. مهم‌ترین اتفاقی که برای جامعه فرهگیان افتاد این بود که معلم جایگاه و شخصیت و شان مناسب خود را پیدا کرد.»

رتبه بندی معلمان

حداقل حقوق معلمان ۱۱ میلیون با رتبه بندی جدید

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد:‌ «نزدیک به یک میلیون معلم در این طرح رتبه‌بندی شدند. با اجرای طرح رتبه‌بندی، معلم جایگاه، شخصیت و شان مناسب خود را پیدا کرد. اکنون با اجرای این طرح معلمان جایگاه ویژه‌تری پیدا کرده‌اند. همچنین این طرح کمک شایانی به معیشت معلمان کرده است.»

وی ادامه داد: «در صد سال گذشته معلم با کارمند فرقی نداشت اما اکنون با اجرای این طرح معلم جایگاه ویژه دارد. استاد معلم، دانشیار معلم و آموزشیارمعلم همه نشان دهنده جایگاه ویژه معلمان هستند.»

قاسمی‌پور افزود: « نزدیک به یک میلیون معلم شاغل و بازنشسته در کشور وجود دارد که به حساب آن‌ها پول واریز شده است. علاوه بر این حداقل حقوق معلمان قبل از اجرای طرح رتبه‌بندی ۴.۵ میلیون تومان بود در صورتی که بعد از اجرای طرح، حداقل حقوق معلمان به ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان رسید که این روند کمک شایانی به معیشت معلمان کرد.»

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: «این طرح یک سال است که در کشور درحال اجرا‌شدن است اما هنوز برای برخی از افراد اجرا نشده است. بازنشستگان در کشور در حال رتبه‌بندی‌شدن هستند. مقرر بود در سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان نزدیک به ۳۷ میلیون و چهارصد هزار تومان معوقات به حسابشان واریز شود. به طور کلی این طرح، طرحی موفق بود که توانست شان و جایگاهی که لایق معلمان است را به آنها ارائه دهد.»

صندوق بازنشستگی کشوری به تازگی اعلام کرد که ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مشمول نظام رتبه‌بندی معلمان شدند.

معوقات معلمان و فرهنگیان در رتبه بندی چه زمانی واریز می شود؟

به طور کلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از اجرای رتبه‌بندی معلمان است و به طور میانگین باید برای هر فرد ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معوقه پرداخت شود.

معوقات رتبه بندی

معوقات معلمان

سامانه رتبه بندی معلمان my.medu.ir

معلمان و فرهنگیان می توانند برای مشاهئه نتیجه رتبه بندی به سامانه مای مدیو my.medu.ir مراجعه کنند. با راه اندازی سایت مای مدیو my.medu.ir این امکان فراهم شده است تا کلیه کارهای مربوط به رتبه بندی از جمله مشاهده نتیجه و اعتراض در این سامانه انجام شود. در سال های گذشته اخبار بسیاری در مورد رتبه بندی معلمان توسط رسانه های مختلف منتشر شده است. نتیجه رتبه بندی می تواند در وضعیت شغلی بسیاری از فرهنگیان تاثیر مثبتی بگذارد.

ورود به سامانه رتبه بندی معلمان مای مدیو my.medu.ir

برای ورود به سامانه رتبه بندی معلمان مای مدیو my.medu.ir بر روی لینک زیر کلیک کنید:

  لینک رتبه بندی معلمان

سایت نتیجه رتبه بندی فرهنگیان

سایت رتبه بندی معلمان به نشانی rtb.medu.ir می باشد که به منظور اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان راه اندازی شده است. در مقاله پیش رو بناست که به معرفی سامانه رتبه بندی معلمان rtb.medu.ir بپردازیم و نحوه ثبت نام و ورود به این سایت را آموزش دهیم.

سایت نتایج رتبه بندی معلمان

فرآیند دریافت نتایج رتبه بندی معلمان my medu.ir آغاز شده است و کلیه فرهنگیانی که به استناد ماده ۴ و ۵ آئین نامه نظام رتبه بندی معلمان نسبت به ارائه تقاضا، تشکیل پرونده و بارگذاری مدارک و مستندات در سامانه رتبه بندی فرهنگیان rtb.medu.ir (سامانه رتبه‌بندی معلمان) اقدام نموده بودند حالا می توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir رتبه بندی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

همانطور که می دانید با توجه به دستورالعمل وزارتی رتبه بندی معلمان مبنی بر داشتن سنوات حداقل ۱۵ سال تجربی برای احراز رتبه ۴( دانشیارمعلم) و سنوات حداقل ۲۱ سال تجربی برای احراز رتبه ۵ ( استاد معلم)، لذا سنوات دوران تحصیل دانشسرای مقدماتی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ۴ سال و تربیت معلم ۲ سال و نیز خدمت سربازی ۲ سال ( به جز خدمت سربازمعلم) از سنوات همکارانی که رتبه ۴ یا ۵ گرفته اند کسر خواهد شد.

برای احراز هر رتبه امتیاز نهایی ملاک نیست و هر فرد باید حداقل هر شایستگی و تجربه را کسب کند. همچنین امتیاز بیشتر در یک شایستگی، کسری دیگری را جبران نمی کند.

◽️ درجات رتبه بندی معلمان: حداقل امتیازات نهایی (کلی) برای احراز رتبه معلمان my .medu.ir در سراسر کشور در لیست زیر قرار گرفته است:
▫️رتبه ۱ آموزشیار معلم ۴۶۰ امتیاز
▫️رتبه ۲ مربی معلم ۵۳۰ امتیاز

▫️رتبه ۳ استادیار معلم ۶۰۰ امتیاز
▫️رتبه ۴ دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز
▫️رتبه ۵ استاد معلم ۹۰۰ امتیاز.

آموزشیار معلم [۴۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

مربی معلم [۵۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

استادیار معلم [۶۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

دانشیار معلم [۷۵% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

استاد معلم [۹۰% مجموع امتیازات حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل]

سامانه اعلام نتیجه رتبه بندی my.medu.ir

سامانه اعلام نتیجه رتبه بندی my medu.ir است و با توجه به آخرین تغییرات، نتایج رتبه بندی در سامانه my medu.ir نمایش داده خواهد شد. به منظور سهولت در کار شما عزیزان لینک مستقیم ورود به سایت نتایج رتبه بندی معلمان در اندیشه معاصر قرار گرفته است و کافیست بر روی لینک کلیک کنید تا مستقیما به my medu.ir هدایت شوید.

سامانه رتبه بندی

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط