۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱

راه ساده پیشگیری از بیماری‌های متعدد غیرواگیر چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت  از انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور بازدید کرد. در نشستی که در حاشیه این بازدید با حضور دکتر کمال حیدری، رییس انستیتو...

راه ساده پیشگیری از بیماری‌های متعدد غیرواگیر چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت  از انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور بازدید کرد.

در نشستی که در حاشیه این بازدید با حضور دکتر کمال حیدری، رییس انستیتو و جمعی از اعضای هیئت علمی این انستیتو  برگزار شد، معاون بهداشت وزارت بهداشت  از اقدامات انجام شده در این انستیتو طی سالیان متمادی حضور در عرصه سلامت کشور تقدیر کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت تغذیه در حوزه سلامت گفت:  تغذیه در حوزه بهداشت و سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و  باید با برنامه‌ریزی دقیق و بهره گیری از ظرفیت بالای علمی کشور این حوزه را تقویت کنیم.

به گفته وی ارتباط با نهادهای تاثیرگذار و راهبردی همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای تبیین اهداف حوزه تغذیه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بهبود تغذیه زمینه‌ساز پیشگیری از بیماری‌های متعدد غیرواگیر است که همه ساله علاوه بر رنج و آلام بیماران باعث خسارات سنگین اقتصادی می شود.

دکتر سید امیر محمد مرتضویان رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی نیز در این نشست ضمن بیان مطالبی به معرفی تشکیلات، دستاوردها و فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی این مرکز پرداخت.

وی ارتباط گسترده با مراکز ملی و بین‌المللی از جمله WHO، دفتر تدوین استاندارد، دفتر بهبود تغذیه، مرکز سلامت محیط و کار، دبیرخانه امنیت و سلامت غذایی، دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر، معاونت علمی ریاست جمهور را از نقاط قوت این  انستیتو کشوری ذکر کرد.

رییس انستیتو تغذیه در ادامه به طرح های مشترک بین انستیتو و معاونت بهداشت وزارت بهداشت از جمله طرح بزرگ الگوی بررسی مصرف اشاره کرد و خاطر نشان کرد: داده های این طرح که با مرجعیت انستیتو است محور اصلی سند امنیت غذایی و آنالیز ریسک در سازمان غذا و دارو قرار می گیرد.

دکتر صادقیان معاون اجرایی معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این نشست بر اهمیت نقش انستیتو تغذیه تاکید کرد و  اجرای پروتکل همکاری فی ما بین با لحاظ کردن هزینه‌های مرتبط را دارای اهمیت ویژه ای برشمرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط