۰۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳

راهکارهای پیشگیری از بیماری وبا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، راهکارهای پیشگیری از بیماری وبا. شهاب مستوفی در خصوص مهمترین علائم بیماری وبا گفت: احساس پری و غرغر شکم و به دنبال آن اسهال آبکی شدید با دفعات اجابت مزاج مکرر، نداشتن دل درد و دل پیچه، استفراغ بد...

راهکارهای پیشگیری از بیماری وبا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، راهکارهای پیشگیری از بیماری وبا. شهاب مستوفی در خصوص مهمترین علائم بیماری وبا گفت: احساس پری و غرغر شکم و به دنبال آن اسهال آبکی شدید با دفعات اجابت مزاج مکرر، نداشتن دل درد و دل پیچه، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی و نداشتن تب و یا تب خفیف در کودکان از علائم بیماری وبا است.

مستوفی درباره راه‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های وبا گفت: از آشامیدن آب غیر مطمئن ( چاه، استخر، جوی آب و دریاچه ) و آب غیر شرب ( پارک ها و…) جدا خودداری نمایید. دستان خود را مرتب با آب و صابون بشوید و از استحمام، شنا و شستشوی ظروف با آب آلوده و غیر بهداشتی بپرهیزید.

او ادامه داد: از قرار دادن مواد غذایی نشسته یا خام در کنار مواد غذایی شسته شده یا پخته پرهیز کنید،از مصرف یخ‌های فاقد مشخصات بهداشتی جدا خودداری فرمائید، میوه و سبزیجات را قبل از قرار دادن در یخچال با آب سالم بشویید و ضدعفونی کنید.
او در پایان با بیان اینکه از مصرف فاضلاب خام جهت کشاورزی و آبیاری مزارع خودداری کنید، گفت: کوتاه کردن ناخن‌ها و تمیز نگه داشتن آنها در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های اسهالی به خصوص نزد کودکان حائز اهمیت است.
انتهای پیام/*

مطالب مرتبط