۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵

راهنمای خرید گوشی موبایل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بهترین راه برای شروع روند خرید موبایل این است که فهرستی از چیزهای ضروری، گوشی‌های خوب و بودجه خود تهیه کنید. تهیه این فهرست، ایده خوبی است؛ زیرا به محدود کردن جستجوی شما کمک می‌کند. آیا شما به یک ...

راهنمای خرید گوشی موبایل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بهترین راه برای شروع روند خرید موبایل این است که فهرستی از چیزهای ضروری، گوشی‌های خوب و بودجه خود تهیه کنید. تهیه این فهرست، ایده خوبی است؛ زیرا به محدود کردن جستجوی شما کمک می‌کند. آیا شما به یک تلفن مقاوم و ضد آب با صفحه‌ نمایش بادوام اضافی نیاز دارید؟ یا شما فردی بسیار مراقب هستید یا فردی که فقط از تلفن خود برای مواقع اضطراری استفاده می‌کند؟ آیا عاشق فیلم‌ برداری هستید و به یک دوربین درجه‌ یک نیاز دارید؟ پاسخ دادن به سؤالاتی از این ‌دست به شما کمک می‌کند مدل‌هایی را که به بهترین شکل برای نیازهای شما ارائه شده‌اند، شناسایی کنید. در این مقاله مهمترین نکاتی را که باید در زمان خرید گوشی موبایل بدانید با شما در میان می‌گذاریم.

توجه به سیستم‌ عامل

دو سیستم‌ عامل اصلی برای انتخاب وجود دارند؛ درحالی‌که از بسیاری جهات بسیار شبیه به هم هستند، نحوه عملکرد آن‌ها و بسیاری از ویژگی‌ها می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. به خاطر داشته باشید که تغییر بین این دو بسیار آسان است؛ بنابراین شما به مشکل بر نمی‌خورید.

  • اندروید

اندروید بیشترین انتخاب گوشی و امتیاز قیمت را ارائه می‌دهد و سیستم بسیار بازتری است. گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی در این سیستم‌‌عامل وجود دارد. همچنین اگر اهل فن هستید و به کد نویسی تمایل دارید، واقعاً می‌توانید آن را برای خود کنید. یا اگر خیلی اهل فن‌آوری نیستید، می‌توانید آن را به همان شکلی که می‌آید حفظ کنید. با خرید موبایل اندروید به طور کلی در تکنولوژی پیشرو باشید و ویژگی‌های جدید را دریافت کنید.

  • iOS

iOS سیستم‌عامل آیفون اپل است که با برنامه‌هایی سازگار است که از اپ استور رسمی در دسترس هستند و پیمایش بسیار ایمن‌تر و آسان‌تری دارد. هنوز گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی وجود دارند؛ اما اکثر آیفون‌ها به طور کلی دقیقا به همان شیوه عمل می‌کنند که باعث می‌شود پشتیبانی و درک ویژگی‌های جدید آسان‌تر شود.

طراحی و ساختار گوشی موبایل

دوست دارید گوشی شما چه شکلی باشد؟ برای مدت طولانی، پاسخ شما به این سوال واقعا مهم نبود، در هر صورت قرار بود یک مستطیل شیشه‌ای به دست آورید. اما اکنون می‌توانید، یک تلفن همراه با دکمه‌هایی مانند مدل ۲۰۰۳ یا تلفنی با صفحه‌نمایش شیشه‌ای تاشو داشته باشید. تلفن‌ها دستگاه‌های بسیار شخصی هستند و باید مطمئن شوید که یکی از آن‌ها مطابق با سبک شماست.

اندازه صفحه‌ نمایش

به لطف پیشرفت در فناوری صفحه‌نمایش لمسی، اکثر گوشی‌ها حاشیه بسیار کمی در اطراف صفحه‌نمایش دارند. اگر می‌خواهید از تلفن خود برای تماشای ویدیوهای زیادی استفاده کنید یا اگر خواندن متن بزرگ‌تر برایتان آسان‌تر است، خرید گوشی موبایل با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر بهتر است. اما در عین حال باید به فضایی که اشغال می‌کند، دقت کنید.

گوشی‌های کوچک‌تری با تمام قدرت غول‌های بزرگ صفحه‌نمایش وجود دارند؛ اما به شکلی که برای دست‌ها و جیب‌های کوچک‌تر مناسب‌تر است. در طرف دیگر این طیف، گوشی‌هایی وجود دارند که دارای صفحه‌نمایش بزرگ هستند که آن‌ها را برای سرگرمی عالی می‌کند. در همین حال، با خرید موبایل‌های تاشو تعادل کاملی را به دست آورید که به اندازه کافی کوچک باشند تا در یک شلوار جین قرار بگیرند؛ اما در صورت نیاز صفحه‌نمایش بزرگی داشته باشند.

اهمیت کیفیت صدا در خرید گوشی

وقتی صحبت از خرید گوشی موبایل می‌شود، باید نحوه استفاده از تلفن و صدا را در نظر بگیرید. آیا بیشتر قرار است با هدفون‌های بلوتوث به موسیقی گوش دهید؟ آیا هدفون‌های سیمی را ترجیح می‌دهید؟ یا قصد دارید ویدیوهای زیادی را بدون هدفون تماشا کنید؟

اگر به بلوتوث پایبند هستید، واقعاً می‌توانید هر گوشی هوشمندی را تهیه کنید؛ زیرا همه آن‌ها بلوتوث دارند و کیفیت تا حد زیادی توسط هدفون و منبع صوتی شما تعیین می‌شود. اگر بخواهید جک هدفون ۳.۵ میلی متری داشته باشید محدودیت‌های بیشتری وجود دارند. تقریبا همه تلفن‌ها می‌توانند آداپتوری برای هدفون‌های سیمی داشته باشند؛ اما برخی هستند که هنوز جک هدفون سنتی دارند. اگر در خانه با صدای بلند به ویدیوها گوش می‌دهید، تلفنی که Dolby Atmos را با استفاده از مواد روان‌شناختی و بلندگوهایی با طراحی خوب ترکیب می‌کند، عالی است. همه گوشی‌های پرچم‌دار برندهای بزرگ دارای اسپیکرهای تماشایی هستند.

کیفیت دوربین

این روزها دوربین گوشی‌ها، رقیب دوربین‌های DSLR فانتزی هستند. بهترین دوربین، دوربینی است که همراه خود دارید و برای ثبت لحظات خاص زندگی از آن استفاده می‌کنید. هرچه قیمت گوشی موبایل بالاتر باشد، حسگرها و لنزهای دوربین شیک‌تر هستند و با لنزهای عریض، اولترا واید و ماکرو به فیلم‌های ۸K می‌رسید. اگر عکاس حرفه‌ای نیستید، اکثر تلفن‌ها حالت‌های خودکار عالی دارند که همه این‌ها را برای شما مدیریت می‌کند.

عمر باتری

اگر می‌خواهید عمر باتری فوق‌العاده‌ای داشته باشید و همیشه صفحه‌نمایش روشن باشد، به تلفنی پیشرفته‌تر نیاز دارید. عوامل زیادی در طول عمر باتری تأثیر دارند؛ بنابراین در حالی که نگاه کردن به میزان ظرفیت باتری (تعداد میلی آمپر ساعت) محل خوبی برای شروع است، مهم است که به آزمایش‌ها و بررسی‌ها نگاهی بیندازید یا از متخصصان ما بپرسید. اما اگر گوشی موردعلاقه‌تان را پیدا کنید، حتی اگر عمر باتری کامل نباشد، همیشه پاور بانک در دسترس که می‌توانند باتری را تا یک هفته شارژ نگه دارد.

مقاومت در برابر عوامل محیطی

تلفن‌های همراه دستگاه‌های الکتریکی هستند که با شیشه پوشانده شده‌اند؛ بنابراین با وجود پیشرفت‌های زیادی در دوام، باید سعی کنید آن‌ها را خشک نگه دارید. اگر احتمال دارد گوشی خود را به ساحل ببرید یا آن را خیس کنید، به دنبال رتبه بندی IP باشید. عددی مانند IP68 درجه ضد گرد و غبار و ضد آب را نشان می‌دهد و اعداد بالاتر بهتر هستند. اما به خاطر داشته باشید که رتبه بندی آب فقط برای آب شیرین است، نه کلر یا نمک. اگر کوهنورد هستید، بهتر است بهترین محافظ صفحه و قاب موجود برای گوشی مدل خود را تهیه کنید.

پوشش شبکه

تفاوت بین ۴G و ۵G در مورد سرعت اتصال به اینترنت است. بنابراین اگر سرعت برای شما مهم است، برای خرید بهترین گوشی موبایل این را در نظر داشته باشید.

تجهیزات جانبی

لوازم جانبی زیادی برای هر سبک زندگی وجود دارند. قاب و محافظ صفحه‌نمایش لوازم جانبی مناسبی در زمان خرید هستند؛ زیرا از گوشی شما در برابر ضربه و افتادن محافظت می‌کنند و به شما امکان می‌دهند گوشی را با سبک شخصی خود هماهنگ کنید. همچنین ممکن است بخواهید یک ساعت هوشمند تهیه کنید. برندهایی مانند اپل، شیائومی و سامسونگ ساعت‌های هوشمند خود را دارند که کاملاً مکمل تلفن‌هایشان است؛ اما ده‌ها ابزار پوشیدنی هوشمند دیگر نیز وجود دارد که باید آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مناسب است.

حدود قیمت موبایل

مهم‌ترین عامل در خرید موبایل، قیمت گوشی هوشمند است. به بودجه و قیمت موبایل هوشمند خود نگاه کنید، سپس تفاوت را مقایسه کنید. ببینید آیا ارزش این را دارد که از تمام حقوق یا پول جیبی خود برای خرید یک گوشی هوشمند استفاده کنید؟ به یاد داشته باشید، قیمت به همراه ویژگی‌ها و عملکردها همچنان بالا می‌رود.

جمع بندی

با وجود گزینه‌های بسیار در موقع خرید موبایل، تشخیص اینکه کدام یک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، دشوار است. با تمرکز بر سرعت، فضای ذخیره‌سازی، اندازه نمایشگر، کیفیت دوربین، امنیت و قیمت موبایل، می‌توانید تشخیص دهید که کدام مناسب شما است. اگر به دنبال مشاوره تخصصی در مورد انتخاب گوشی هوشمند خود هستید با گوشی شاپ در ارتباط باشید.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط