۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴

راه‌ اندازی سوپر اپلیکیشن فرهنگیان/ دانلود رایگان “سوپر اپلیکیشن فرهنگیان” در اندیشه معاصر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کوروش داداش تبار احمدی مشاور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از راه‌اندازی سوپر اپلیکیشن فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: این پلتفرم یک اپلیکیشن موبایلی است که چندین قابلیت و خدمات را ترکیب کرده و این ...

مسعودی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کوروش داداش تبار احمدی مشاور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از راه‌اندازی سوپر اپلیکیشن فرهنگیان خبر داد و اظهار کرد: این پلتفرم یک اپلیکیشن موبایلی است که چندین قابلیت و خدمات را ترکیب کرده و این امکان را به فرهنگیان می‌دهد تا بدون جابجایی بین برنامه‌ها، وظایف مختلفی را انجام دهند و به خدمات مختلف مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

داداش‌تبار با بیان اینکه سوپر اپلیکیشن‌ها، پتانسیل بسیاری برای ایجاد تغییر در کسب‌و‌کارها دارند، تأکید کرد: در راستای تدابیر مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان برای ورود به حوزه اقتصاد دیجیتال و کاهش ریسک‌های معمول در اینگونه پروژه‌ها، طراحی، تولید و توسعه سوپر اپلیکیشن در دستور کار قرار گرفت.

وی با توجه به اهمیت حمایت حداکثری فرهنگیان در نصب و بهره‌برداری از سرویس‌های پیاده‌سازی شده بر روی سوپر اپلیکیشن، تصریح کرد: این اقدام علاوه بر ایجاد ارزش افزوده مضاعف برای آنها، به رونق اقتصادی پلتفرم در کوتاه و میان‌مدت یاری رسانده و زمینه‌ساز توسعه سرویس‌های ارزش‌آفرین بر این بستر در بلندمدت می‌شود.

داداش‌تبار اظهار کرد: هدف اصلی از طراحی و توسعه «سوپر اپلیکیشن فرهنگیان»، رونق بخشی اقتصاد دیجیتال مؤسسه و شرکت‌های تابعه است به گونه‌ای که تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه مؤسسه طی یک فرایند گذار از حالت سنتی خارج شده و قادر خواهند بود تمام خدمات و محصولات خود را در این بستر ارائه کنند.

مشاور مدیرعامل مؤسسه با اشاره به سازگاری این پلتفرم با انواع پلتفرم‌های موجود، گفت: این سوپر اپلیکیشن فرهنگیان می‌تواند روی پلتفرم‌های مختلف از جمله iO، اندروید و وب اجرا شود. برای رسیدن به این هدف، استفاده از چارچوب‌ های توسعه بین پلتفرمی مانند React Native، Flutter و Xamarin را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: ساخت سوپر اپلیکیشن فرهنگیان نیازمند یکپارچه‌سازی حداکثری میان چندین سرویس، مانند پیام‌رسانی بلادرنگ، اعلان‌ها، خدمات مبتنی بر مکان و درگاه‌های پرداخت بوده که به منظور دستیابی به این هدف، استفاده از خدمات ابری مد نظر قرار گرفته است.

داداش تبار تصریح کرد: با هدف پشتیبانی شایسته از تجربه کاربری در لایه Front و ارتقای تجربه کاربری، از چارچوب‌های قوی مانند Node.js و Django برای مدیریت ذخیره‌سازی داده‌ها، احراز هویت کاربر و مدیریت API استفاده شده است.

وی، امکان ذخیره حجم زیادی از داده‌ها و استفاده از رابط کاربری سریع و پاسخ‌گو با استفاده از فریم ورک‌های لایه Front مانند React و NextJS را از دیگر مشخصات این پلتفرم عنوان کرد.

مشاور مدیرعامل مؤسسه با اشاره به مزایای سوپر اپلیکیشن فرهنگیان برای مؤسسه و اعضای آن گفت: توسعه سوپر اپلیکیشن فرصت مناسبی جهت احصاء و بهبود فرایندهای کسب‌وکاری شرکت‌های مؤسسه با هدف مهندسی مجدد و دیجیتال‌سازی آنها و قرار گرفتن بر بستر یکپارچه پلتفرم پنجره واحد خدمت مؤسسه فراهم خواهد ‌ساخت.

وی تصریح کرد: در گام نخست با ارائه این اپلیکیشن، برخی از مهم‌ترین سرویس‌های بیمه معلم و بانک سرمایه به صورت دیجیتالی به فرهنگیان محترم ارائه شده است که در فاز توسعه، سطح اینگونه خدمات به لحاظ کمی و کیفی به شکل شایسته ارتقاء خواهد یافت.

داداش‌تبار یکی از مزایای اصلی سوپر اپلیکیشن فرهنگیان را تجربه ساده و کاربرپسند عنوان کرد و افزود: با توجه به تمرکز تمام خدمات ضروری و مورد نیاز در یک مکان، کاربران دیگر نیازی به جابجایی بین برنامه‌های مختلف برای رفع نیازهای خود نخواهند داشت. این موضوع به صرفه‌جویی در زمان و کاهش میزان تلاش کاربران کمک کرده و دسترسی آنها را به خدمات مختلف ارائه شده از طریق پلتفرم آماده شده راحت‌تر می‌کند.

وی افزود: از آنجایی که این اپلیکیشن طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد، کاربران احتمالا زمان بیشتری را درون برنامه صرف می‌کنند و در نتیجه سطح تعامل خود را با پلتفرم افزایش می‌دهند. به گونه‌ای که اعضا برای دریافت خدماتی نظیر «صورت وضعیت اعضا»، «تسهیلات دریافتی» و «ریز تراکنش‌های مبالغ واریزی»، «مشاهده سهام اختصاص یافته در طرح ارزش مالکانه» و مواردی از این دست به طور انحصاری باید به آن مراجعه کنند.

به گفته مشاور مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، تمام سرویس‌ها در قالب API در پلتفرم ادغام شده‌اند و فرایند توسعه آن ساده‌تر و کارآمدتر از توسعه برنامه‌های مستقل است. بنابراین با کاهش زمان توسعه و تلاش مورد نیاز برای توسعه هر سرویس، می‌توان علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های توسعه، منابع را نیز به طور موثرتری به کار گرفت.

داداش‌تبار اظهار کرد: این پلتفرم از قابلیت مقیاس‌پذیری لازم متناسب با افزایش تعداد کاربران و تعدد خدمات و سرویس‌های ارائه شده برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که با رشد تعداد کاربران، منابع مورد نیاز جهت ارائه خدمات، با سهولت بیشتر گسترش یافته و مجموعه جامع‌تری از خدمات به مخاطبان ارائه خواهد شد.

دانلود رایگان “سوپر اپلیکیشن فرهنگیان”

از اینجا سوپر اپلیکیشن فرهنگیان را دانلود کنید.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار