۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷

رئیس کل دادگستری استان تهران: ادعا‌های طرح‌شده از سوی متهمان اغتشاشات اخیر مورد بررسی قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در راستای عملیاتی‌سازی توصیه‌ها و دستورات ریاست قوه قضاییه در خصوص رسیدگی به پرونده‌های قضایی اغتشاشگران، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران و علی صالحی دادستان تهر...

رئیس کل دادگستری استان تهران: ادعا‌های طرح‌شده از سوی متهمان اغتشاشات اخیر مورد بررسی قرار می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در راستای عملیاتی‌سازی توصیه‌ها و دستورات ریاست قوه قضاییه در خصوص رسیدگی به پرونده‌های قضایی اغتشاشگران، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران و علی صالحی دادستان تهران در راس یک هیئت قضایی پس از بازدید از محل نگهداری متهمان اغتشاشات اخیر در ندامتگاه تهران بزرگ، از محل نگهداری متهمان دستگیر شده در جریان اغتشاشات اخیر در ندامتگاه نسوان استان تهران بازدید به‌عمل آوردند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان این بازدید، به‌صورت چهره به چهره با تعدادی از متهمان فوق‌الذکر ملاقات کرد و ضمن استماع ادعا‌های مطروحه از جانب این افراد، دستورات لازم را به‌منظور صحت‌سنجی ادعا‌های طرح شده، صادر کرد.

القاصی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه بررسی وضعیت متهمان دستگیرشده در اغتشاشات اخیر با انجام سرکشی‌های متعدد از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های مختلف در حال انجام است، گفت: هدف از انجام این بازدید‌ها این است که هم وضعیت متهم از حیث محل نگهداری، دسترسی به امکانات و نیازمندی‌ها مورد بررسی قرار گیرد و هم از این جهت که ادعا‌ها و اظهارات این افراد مورد استماع و بررسی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: هدف نهایی این است که در خصوص پرونده‌های متناظر بر اغتشاشات بررسی‌ها به‌طور کامل و همه‌جانبه انجام گیرد تا در خصوص این افراد و قرار تامین مرتبط با آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی با تاکید بر این گزاره که در تعیین مسئولیت کیفری به نقش اشخاص حتما توجه خواهد شد، گفت: اگر بررسی‌های قضایی حکایت از کم‌تقصیر و یا بی‌تقصیر بودن برخی از متهمان داشته باشد، آزاد و یا با قرار تامین مناسب تعیین تکلیف خواهند شد.

لازم به ذکر است؛ رئیس کل دادگستری استان تهران و دادستان تهران صبح امروز نیز در معیت دادستان کل کشور از محل نگهداری متهمان اغتشاشات اخیر در ندامتگاه تهران بزرگ بازدید به‌عمل آوردند و دستورات لازم را صادر کردند.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار