۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵

رئیس مجلس خبرگان رهبری : مساله معیشت همچنان پابرجاست/ اول باید آب و نان مردم درست شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دهمین جلسه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، امروز (سه‌شنبه ۱۵ شهریور ماه) با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه برگزار شد. در این جلسه آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان با درود به روح اما...

رئیس مجلس خبرگان رهبری : مساله معیشت همچنان پابرجاست/ اول باید آب و نان مردم درست شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دهمین جلسه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، امروز (سه‌شنبه ۱۵ شهریور ماه) با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه برگزار شد.

در این جلسه آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان با درود به روح امام خمینی ره و شهدای اسلام گفت: پیاده‌روی اربعین مسئله‌ای بینظیر در تاریخ است، این گردهمایی عظیم نشان می‌دهد قیام حضرت امام حسین علیه السلام هر روز زنده‌تر می‌شود و این قیام به مرز و جغرافیا محدود نیست.

وی افزود: امسال درباره اربعین محدودیت‌ها و موانعی نظیر بیماری کرونا و ویزا برطرف شده و زمینه برای حضور مشتاقان فراهم شده است. دشمن در جبهه فلسطین و یمن و سوریه شکست‌های سختی خورده و می‌خواهد از طریق به حاشیه راندن اربعین این شکست‌هارا جبران کند، لذا لازم است که همه نهاد‌ها همت خود را برای راهپیمایی اربعین به کار گیرند. بر همه همراهان شیعی لازم که هشیاری کامل را در برابر توطئه‌های آمریکایی و اسرائیلی داشته باشند و اجازه ندهند اختلافات سیاسی به این وحدت شیعی ضربه وارد کند. از ملت و دولت عراق که برای برگزاری این حماسه تلاش می‌کنند و با کرامت به زوار اربعین خدمت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

جنتی با اشاره به سالگرد آغاز به کار دولت سیزدهم تصریح کرد: به دولت خسته نباشید عرض می‌کنم و برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم. دولت توانست توفیقات خوب و قابل توجهی داشته باشد. در این مدت به شعار‌های اصیل انقلاب توجه شد و توانستند بیماری کرونا را کنترل کنند، همچنین در حوزه سیاست خارجی نیز رابطه با کشور‌های همسایه فعال شد و رفتار مناسبی از دولت و اعضای دولت مشاهده کردیم. امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه پیدا کند. البته با وجود تلاش‌های شبانه روزی دولت همچنان مسئله معیشت پابرجاست. اول باید آب و نان مردم درست شود.

رئیس مجلس خبرگان همچنین تصریح کرد: دولت چند مورد اقتصادی را حل کرد و به نتیجه رساند، همچنان که در حوزه نظام بانکداری، بودجه، کشاورزی و مالیاتی باید تحولات را در نظر گرفت. راه برون رفت از مشکلات عمل به توصیه‌های رهبری است، ایشان توصیه کردند که سیاست خارجی را به مسائل هسته‌ای محدود نکنید و توجه به این نکته توسط دولت منجر به افزایش رابطه با همسایگان شد. همچنین مقام معظم رهبری توصیه کردند امورکشور را معطل مذاکرات نکنید، هر جا به توصیه‌های رهبری توصیه شد پیشرفت داشتیم و هر جا به آن توجه نکردیم عقب گرد داشتیم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط