۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴

رئیس سازمان خصوصی سازی: خصوصی سازی یک ابزار برای مدیریت اقتصاد است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه میز اقتصادی خبر ۱۴ گفت: آفت اصلی خصوصی سازی این است که ما به مقصد نهایی فکر نکرده و نسبت به عاقبت آن تردید داشتیم، خصوصی سازی یک ابزار برای مدیریت...

رییس خصوصی سازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه میز اقتصادی خبر ۱۴ گفت: آفت اصلی خصوصی سازی این است که ما به مقصد نهایی فکر نکرده و نسبت به عاقبت آن تردید داشتیم، خصوصی سازی یک ابزار برای مدیریت اقتصاد است، ولی پرسش اینجاست چطور زمانی که محیط کسب و کار با مشکلات متعددی رو به روست، دولت در ساختار بازار مداخله می‌کند، ساز و کار خصوصی سازی مشخص نیست و نگاه‌ها برای اجرای اصل ۴۴ کوتاه مدت بوده، توقع اجرای صحیح واگذاری‌ها را داریم.

قربانزاده گفت: در برخی از واگذاری‌ها مدیریت‌ها باید به اهل به صورت مشروط واگذار شود، یعنی اگر به تعهداتش عمل کرد مالکیت هم به صورت پلکانی به وی واگذار شود این امکان برای بخشی از شرکت‌های عمده زیانده غیربورسی کارایی دارد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در مورد شرکت‌های بزرگ بورسی با ارزش بازار بسیار زیاد که سهم دولت در آن‌ها شامل ۱۰ درصد بانک ملت، تجارت، صادرات، ۱۸ درصد هلدینگ خلیج فارس، ۱۲ درصد مس و ۱۷ درصد فولاد است. ناچاریم ملاحظاتی داشته باشیم و آن‌ها را بلوکی واگذار کنیم که این نوع واگذاری نیازمند مذاکرات است.

قربانزاده در پایان تشریح کرد: اگر ۱۸ درصد هلدینگ خلیج فارس که امروز در تابلوی بورس به ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان ارزشگذاری شده است عرضه شود با ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عرضه می‌شود. باید بررسی کرد که آیا خریدار توان پرداخت دارد؟ قبل از مزایده باید مذاکراتی صورت گیرد که این روند را عملیاتی خواهیم کرد.

عرضه‌های بلوکی شرکت‌ها در بورس، با مزایده و قبل از آن مذاکره انجام می‌شود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار