۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰

رئال‌مادرید – بارسلونا؛ فینال‌کلاسیکو

ال‌کلاسیکویی به صرف جام! دیدار برگشت رئال‌مادرید و بارسلونا یکی از دیدارهای تعیین‌کننده برای قهرمانی فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لالیگای اسپانیا خواهد بود. خبرورزشی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو، ال‌کلاسیکویی برگزار خواهد شد ک...

رئال‌مادرید – بارسلونا؛ فینال‌کلاسیکو

ال‌کلاسیکویی به صرف جام! دیدار برگشت رئال‌مادرید و بارسلونا یکی از دیدارهای تعیین‌کننده برای قهرمانی فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ لالیگای اسپانیا خواهد بود.

رئال‌مادرید – بارسلونا؛ فینال‌کلاسیکو

خبرورزشی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه آلفردو دی‌استفانو، ال‌کلاسیکویی برگزار خواهد شد که می‌توان آن را یکی از فینال‌های لالیگای اسپانیا نامید. خسوس خیل مانسانو داور دیدار رئال‌مادرید و بارسلونا از هفته سی‌ام لالیگای اسپانیا خواهد که برای اولین مرتبه در دی‌استفانو برگزار می‌شود.

رئال‌مادرید؛ دبل و جام

تیم زین‌الدین زیدان سال‌های قبل و در بهترین روزها هم مقابل بارسلونا نتایج چندان خوبی نمی‌گرفت، اما حالا ۲ بازی آخرشان را برده‌اند و از لحاظ روانی آماده ال‌کلاسیکو هستند. رئال به روزهای خوبش رسیده و در لیگ قهرمانان اروپا با بردی روحیه‌بخش مقابل لیورپول به استقبال ال‌کلاسیکو رفته. اگرچه شاید غیبت مهره مهمی همچون سرخیو راموس که اصطلاحاً می‌توان گفت ال‌کلاسیکوباز هم هست، شاید برای‌شان گران تمام شود. نکته خوب در لالیگا برای رئالی‌ها این است که در صورت تساوی امتیازات برنده دیدار مقابل اتلتیکو هستند و مقابل بارسا هم بازی رفت را برده‌اند. سال‌هاست دبل نکرده‌اند و می‌خواهند در دی‌استفانو این طلسم را بشکنند. اگر مقابل بارسلونا هم نتیجه دلخواه‌شان را بگیرند، مقابل رقبای‌شان در کورس قهرمانی شکست نخورده‌اند و می‌توان گفت شایسته جام گرفتن هستند.

بارسلونا؛ تیم هلندی

سخت بود، ولی شد. حالا بارسایی‌ها به رونالد کومان اعتماد دارند و تیم هلندی‌شان شکل گرفته. بارسلونا امروز دقیقاً ۴ ماه کامل است که هیچ شکستی در لالیگا نخورده‌اند و این شکست‌ناپذیری پیاپی آن‌ها را از رده‌هایی پایین به کورس قهرمانی رساند. اگرچه در بازی‌های رفت مقابل هردو تیم مادریدی شکست خورده‌اند، اما در بازی‌های برگشت فرصت جبران دارند. امشب اولین فرصت در دی‌استفانو مقابل رئال خواهد بود. بارسلونا بیش از ۲ سال است که رئال را نبرده و اگر پیروز شود هم شانس صدرنشینی خواهد داشت، هم می‌تواند این طلسم را بشکند و هم شکست‌ناپذیری‌اش را به ۲۰ بازی خواهد رساند. خبر خوب این که مسی هم آماده شده و در ۱۳ بازی آخرش برای کاتالان‌ها ۱۶ گل زده. آیا بارسلونا با کاپیتان مسی در مادرید به سومی جام خواهد رفت؟

آخرین جدال
دیدار رفت در نوکمپ را رئال‌مادرید فتح کرد. کهکشانی‌ها ۳ بر یک مقابل بارسلونا پیروز شدند. والورده، راموس و مودریچ برای رئال و فاتی برای بارسا گل زدند.

آمار بازی
۲۷۸) از ماه مِی ۱۹۰۲ به بعد یعنی تقریباً ۱۱۹ سال پیش، ۲۷۸ مرتبه به صورت رسمی و دوستانه ال‌کلاسیکو برگزار شده است. ۱۰۱ بازی را رئال برده و ۱۱۵ مرتبه بارسا برنده شده. ۶۲ بازی هم مساوی شده است.
۲۴۵) تعداد بازی‌های رسمی ال‌کلاسیکو عدد ۲۴۵ را نشان می‌دهد. رئالی‌ها ۹۷ برد و بارسایی‌ها ۹۶ برد کسب کرده‌اند. ۵۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۸۱) نبردهای لالیگایی هم ۱۸۱ عدد بوده است. ۷۴ برد برای رئال و ۷۲ برد برای بارسا در حالی ثبت شده که ۳۵ بازی برنده نداشته است.
۱۳) از آخرین مرتبه‌ای که رئال‌مادرید در ال‌کلاسیکوهای لالیگایی دبل کرده ۱۳ سال می‌گذرد. فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ بازی رفت را با یک گل و بازی برگشت را ۴ بر یک بردند.
۲) کهکشانی‌ها در حالی ۲ بازی آخرشان مقابل بارسلونا را برده‌اند که پیش از آن در ۷ بازی متوالی لالیگایی در این دیدار بزرگ برنده نشده بودند.
۲) بارسلونا بیش از ۲ سال و یک ماه است که در ال‌کلاسیکو پیروز نشده. آخرین بردشان به مارس ۲۰۱۹ برمی‌گردد که با تک‌گل راکیتیچ برنده شدند.
۱) این نخستین ال‌کلاسیکو در مادرید و بدون تماشاگر است. آخرین بازی سانتیاگو برنابئو را رئال برد، در حالی که پیش از آن بارسا در ۴ ال‌کلاسیکوی خارج‌ازخانه پیروز شده بود.
۲۶) بهترین گلزن ال‌کلاسیکو هنوز هم لیونل مسی است. او امشب برای اولین مرتبه در ورزشگاهی به نام اسطوره‌ای بازی خواهد کرد که دومین گلزن برتر ال‌کلاسیکو با ۱۸ گل است. در کنار آلفردو دی‌استفانو هم کریستیانو رونالدو با ۱۸ گل قرار گرفته.
۹) بهترین گلزن ال‌کلاسیکو بین بازیکنان فعلی رئال، کریم بنزما است. مهاجم باتجربه فرانسوی ۹ مرتبه در این دیدار بزرگ دروازه بارسلونا را باز کرده.
۶۸) بارسلونا که این روزها به ثبات رسیده، ۶۸ مرتبه در لالیگا گل زده که که آماری به مرابت بهتر از رئال و اتلتیکو است که هردو ۵۱ گل زده‌اند.
۱۹) کاتالان‌ها از اواخر سال ۲۰۲۰ جان گرفته‌اند. تیم کومان در ۱۹ بازی آخرش در لالیگا شکست نخورده است. ۱۶ برد و ۳ تساوی در این مدت برای‌شان رقم خورده.
۹) رئالی‌ها هم در ۹ بازی آخرشان شکست نخورده‌اند. تیم زیدان در مدت زمان مشابه با بارسلونا فقط یک شکست داشته که مقابل لوانته بوده است.

مصدومان و محرومان
سرخیو راموس به دلیل مصدومیت ال‌کلاسیکوی حساس را هم از دست داد. رافائل واران هم درگیر ویروس کرونا شده. کادر پزشکی رئال‌مادرید در تلاش است تونی کروس و دنی کارواخال را از لیست مصدومان خارج کند و به این بازی برساند. فیلیپه کوتینیو و آنسو فاتی مصدومان بارسلونا هستند که قطعاً در مادرید باز ینخواهند کرد. با این حال جرارد پیکه بهبود یافته و نتو هم احتمالاً روی نیمکت بارسلونا خواهد نشست.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
کورتوا، واسکس، میلیتائو، ناچو، مندی، کروس، کاسمیرو، مودریچ، آسنسیو، وینیسیوس و بنزما
بارسلونا: تراشتگن، پیکه، لانگله، دی‌یونگ، دِست، بوسکتس، پدری، آلبا، گریزمن، دمبله و مسی

در این زمینه بخوانید:

  • اعلام لیست رئال و بارسلونا برای ال‌کلاسیکو
  • زیدان: امیدوارم این آخرین ال‌کلاسیکوی راموس و مسی نباشد
  • کومان: رئال بدون راموس و واران هم قدرتش را نشان داد

خبر ورزشی

مطالب مرتبط

آخرین اخبار