۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

دیوار کوتاه معلمان مهرآفرین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، معلمان زحمتکش مهرآفرین با ارسال نامه ای به پایگاه خبری اندیشه معاصر خواستار انتشار نقطه نظراتشان شدند. شایسته است در این روزگار سخت و عصر تهاجم فرهنگی گامی در جهت ارتقای فرهنگ نسل هایمان برداریم و...

رتبه بندی معلمان کی اجرا می شود؟ / آخرین اخبار رتبه بندی فرهنگیان / چگونگی پرداخت اضافه کار معلمان در سال 1401 / جذب 65 هزار معلم در مهر 1401

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، معلمان زحمتکش مهرآفرین با ارسال نامه ای به پایگاه خبری اندیشه معاصر خواستار انتشار نقطه نظراتشان شدند. شایسته است در این روزگار سخت و عصر تهاجم فرهنگی گامی در جهت ارتقای فرهنگ نسل هایمان برداریم و با تکریم هرچه بیش از پیش معلمانمان، آنان را با آرامش ذهن و خیال راهی کلاس هایمان کنیم تا بتوانند نسلی شایسته ایران اسلامی تربیت کنند.

متن نامه ارسالی به اندیشه معاصر به شرح زیر است:

 

در کدام گوشه ی جهان دولت ها معلمان خود را با روحیه ی نابود شده راهی کلاس های درس می کنند، تابستان ۱۴۰۱ وزارت آپ معلمان مهرآفرینی که بیش از ۱۲ تا ۲۰ سال سابقه دارند را در اقدامی عجیب از شمولیت نظام رتبه بندی به بهانه تکمیل فرایند استخدام حذف کرد ،تبصره ای که هیات وزیران در آیین نامه نظام رتبه بندی قرار داد.

با پیگیری معلمان مظلوم و کمک نمایندگان مجلس، هیات تطبیق قوانین و مقررات مجلس به این مسئله ورود کردن و تبصره ۳ ماده ۴ آیین نامه نظام رتبه بندی را خلاف قانون اعلام کردند. بعد از پیگیری های فراوان مبلغ علی الحساب ۱۴۰۰ برای این همکاران واریز شد.

اما شرط عجیب ازمون بهانه دیگری بود که سد راه این معلمان مظلوم قرار داده شد! تا اینکه کمیسیون بودجه و برنامه ریزی مجلس با قرار دادن بند ۹ در لایحه ترمیم حقوق ۱۴۰۱ ، معلمان مهرآفرین را بدون شرط آزمون مشمول قرار دادن و وزارت آموزش و پرورش مکلف شد که از تاریخ ۱۴۰۱.۰۷.۰۱ برای این معلمان کد شناسه صادر کند. حال آنکه این معلمان منتظر تبدیل وضعیت و صدور کد مستخدم هستند وزارت در اقدامی عجیب شمولیت رتبه بندی این معلمان را از ۱مهر ۱۴۰۱ اعلام کرده در حالی که احکام انها در آبان ماه و طبق قانون رتبه بندی صادر شده و مبالغ و معوقه های انها نیز پرداخت شده است.

این داستان به اینجا ختم نشده ، مجددا رئیس کمیسیون بودجه و بر نامه ریزی به این مساله ورود کردند و پس از مکاتبه با معاونت حقوقی قوانین مجلس و اخذ نظر تفسیری ایشان طی نامه ی شماره ۹۶۰۲۷ مورخ ۱۴۰۱.۱۰.۱۲ تاریخ مشمول بودن معلمان مهرآفرین را شهریور ۱۴۰۰ همانند دیگر معلمان اعلام کردند،اما مجدد متاسفانه وزارت و دولت دست بردار نیستن و چنین نظری ندارند و اعتقاد آنها شمولیت از مهر ۱۴۰۱ است در حالی که این نیروها با توجه نامه ی هیات تطبیق قبلا مشمولیتشان از شهریور ۱۴۰۰ محرز و تایید شده بود.

به راستی چرا وزارت از نیروهای خود حمایت نمی کند و ایا دیواری کوتاه تر از نیروها نیافته است ،از دستگاههای نظارتی و نمایندگان محترم خواهشمندیم در آستانه ی دهه ی فجر به جد به این موضوع ورود کنند و شب عید با این مشکلات معیشتی در صدد رفع مشکل باشند و کام این معلمان رنج دیده را تلخ نکنند، در هر صورت نمایندگان مجلس قانون گذار هستند و انتظاری که هست مصوبه خود را با استفساریه و ورود هیات تطبیق قوانین اصلاح کنند یا اینکه از بعد نظارتی بر اجرای کامل و صحیح قانون نظارت کافی داشته باشند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

3 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

نیما.

۰۸ بهمن ۱۴۰۱


باسلام جای بسی تاسف وتعجب داردوبشدت خنده آورهست ک بجای اینکه وزارت آموزش وپرورش وشخص وزیرازنیروهای خودش دفاع کندبشدت جلوی پای نیروهایش بخصوص نیروهای زحمت کش مهرآفرین سنگ اندازی میکندوقتی هئیت تطبیق مقررات مجلس معلمان مهرآفرین را مانندفرهنگیان دیگرازسی ویکم شهرویور۱۴۰۰ مستحق رتبه بندی دانسته است وحتی نظریه تفسیری معاون مقررات مجلس دراین خصوص واضح هست پس چرا وزارت آموزش وپرورش وشخص وزیردست ازسرفرهنگیان مهرآفرین برنمیدارندوقتی ب مهرافرینان علی الحساب داده اندورتبه آموزشیارمعلم رومانندبقیه فرهنگیان ازتاریخ سی ویکم شهریور۱۴۰۰ داده اندچقدرمسخره هست ودکجای دنیاویادرکدام وزارت اینگونه بااعصاب وروان نیروهایش بازی میکنندآیاخودوزیرازخودش خجالت نمیکشه حتی یک دانش اموزابتدایی میدونه ک چطوروزیرداره بااعصاب وروان این فرهنگیان مظلوم بازی میکنه ودراین وضعیت بداقتصادی این فرهنگیان مهرآفرین روخون ب جیگرکردندک خودفرهنگیان عزیزازاین کارهای وزیرمات ومبهوت مانده ودرمانده شده اندخواهشن هرچه سزیعترشخص وزیراین مسخره بازیهاروجمع کندبجای اینکه مدافع حقوق فرهنگیان مهرآفرین باشندنبایدبرعلیه شان کارکنندک اینکاروزیرب هیچ عنوان تاابدازیادشان نخواهدرفت آیاوزیرمیخواهدازجیب خودش ب این فرهنگیان رتبه بندی دهدک بااینهاجنگ اعصاب دارد.امیدواریم این مسئله هرچه سریعتردرست شود

امید

۰۸ بهمن ۱۴۰۱


متاسفم که در اینچنین وزارتی مشغول بکار شدم

یا مهدی

۱۲ بهمن ۱۴۰۱


با ابلاغ بخشنامه‌ معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 10 بهمن 1401 به استان‌ها، عملاً تاریخ اجرای رتبه‌بندی معلمان از اول مهر 1401 اعلام شده است. آموزش و پرورش معتقد است که در بند 9 قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، زمان اجرای رتبه‌بندی معلمان از تاریخ اول مهر 1401 تعیین شده است. شما چی کردید؟! شما مثلا نماینده اید؟ مفتضحه.... قطعا کوتاهی ها و خرابکاری های شما نمایندگان رو و رئیستون رو به همه منتقل میکنیم... جواب گو باشید از این افتضاحتون

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار