۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷

دیرترین کامبک برای کامبک‌زن‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر؛ ژنرال قربانی قلعه‌تایم!

استقلال برای سومین بار در این فصل در این شرایطی که گل اول بازی را دریافت کرده بود موفق به پیروزی شد تا در کنار سپاهان بهترین عملکرد را پس از دریافت گل اول در این فصل داشته باشد. عملکرد ممتاز استقلال تنها منحصر به این فصل نیست و این تیم ۴۶...

دیرترین کامبک برای کامبک‌زن‌ترین تیم تاریخ لیگ برتر؛ ژنرال قربانی قلعه‌تایم!

استقلال برای سومین بار در این فصل در این شرایطی که گل اول بازی را دریافت کرده بود موفق به پیروزی شد تا در کنار سپاهان بهترین عملکرد را پس از دریافت گل اول در این فصل داشته باشد. عملکرد ممتاز استقلال تنها منحصر به این فصل نیست و این تیم ۴۶ بار پس از دریافت گل اول به پیروزی رسیده و از این نظر بهترین تیم تاریخ مسابقات است.

متمایزترین کامبک تاریخ استقلال

استقلال سابقه زیادی در پیروزی در بازی باخته دارد ولی تجربه بازی با گل‌گهر تجربه متفاوتی برای این تیم بود. استقلال تا پایان ۹۰ دقیقه وقت قانونی تیم بازنده میدان بود و به نظر می‌رسید استقلال شانس زیادی برای کسب ۳ امتیاز این بازی نداشته باشد. در تاریخ لیگ برتر تنها ۸ بار تیمی که تا دقیقه ۹۰ بازنده بوده توانسته به پیروزی برسد که استقلال به عنوان متخصص در کامبک سهمی در این ۸ بازی نداشت و برای اولین بار توانست ورق بازی را در وقت اضافه برگرداند.

پنالتی های استقلال مقابل گل‌گهر هر روز دیرتر از دیروز

استقلال برابر امیر قلعه نویی به رکورد بی‌نظیر ۸ برد متوالی در تمام رقابتها دست یافت. ۴ باخت اخیر قلعه‌نویی اما به نحو عجیبی داستان یکسانی داشتند و استقلال با پنالتی دقایق پایانی به پیروزی دست یافته است. استقلال در جام‌حذفی سال ۹۹ با دو پنالتی دقایق ۴۵ و ۷۴ وریا غفوری موفق به حذف رقیب خود شد. سرنوشت بازی رفت فصل پیش با حکم کمیته انضباطی تعیین شد. استقلال فصل گذشته در بازی برگشت دقیقا مانند این فصل ۱۵ اسفند برابر گل‌گهر به میدان رفت و پنالتی‌های دقایق ۴۵ و ۸۹ سرنوشت بازی را به نفع استقلال تغییر دادند. روند دیرتر شدن پنالتی‌های استقلال در این فصل هم ادامه پیدا کرد و در بازی رفت کوین یامگا با پنالتی دقیقه ۹۷ استقلال را تیم پیروز میدان کرد. استقلال در بازی برگشت با پنالتی دقیقه ۱۰۲ یامگا به برتری دست یافت تا دیرترین گل تاریخ لیگ برتر شکل گیرد.

مطالب مرتبط