۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹

دیدار هیات مدیره بنیاد فرزانگان قم با مدیرکل صداوسیمای استان / ابلاغ سند ملی سالمندان کشور در شورای ملی سالمندان+ جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، دیدار هیات مدیره بنیاد فرزانگان قم با مدیرکل صداوسیمای استان / ابلاغ سند ملی سالمندان کشور در شورای ملی سالمندان+ جزئیات. جلال بایرامی مدیر عامل بنیاد فرزانگان استان قم د...

دیدار هیات مدیره بنیاد فرزانگان قم با مدیرکل صداوسیمای استان / ابلاغ سند ملی سالمندان کشور در شورای ملی سالمندان+ جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، دیدار هیات مدیره بنیاد فرزانگان قم با مدیرکل صداوسیمای استان / ابلاغ سند ملی سالمندان کشور در شورای ملی سالمندان+ جزئیات. جلال بایرامی مدیر عامل بنیاد فرزانگان استان قم در این جلسه ضمن تشریح چگونگی تشکیل بنیادهای فرزانگان و تصویب و ابلاغ سند ملی سالمندان کشور در شورای ملی سالمندان کشور مطالبی را بیان کردند و نسبت به برنامه ها، اهداف و راهبردهای حوزه سیاستگذاری در این زمینه اشاره نمودند و خواستار همکاری بیش از پیش صدا و سیما در فرهنگ سازی و ارتقاء سلامت جسمی و معنوی سالمندان بر اساس سبک زندگی اسلامی-ایرانی شدند.

لازم به یادآوری است بنیادهای فرزانگان بعنوان حلقه واسط بین حوزه سیاستگذار و جامعه هدف(سالمندان) ذیل دبیرخانه شورای سالمندان کشور و تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور و در استان ها تحت نظارت ادارات کل بهزیستی استان تشکیل شده است.در استان قم نیز با حمایت های سازمان بهزیستی استان این بنیاد از سال ۹۸ تأسیس و در سال ۱۴۰۰ با حمایت فکری و معنوی جامعه مدرسین حوزه های علمیه و همچنین مدیریت محترم حوزه های علمیه کشور، حضرت آیت الله اعرافی «دامت برکاته» تثبیت و تقویت شد.

در این جلسه که با حضور حجه الاسلام لطفی نیاسر مدیر کل محترم صدا و سیمای استان قم بهمراه معاونین ومدیران  بخش های مختلف صدا و سیما و اعضای هیئت مدیره بنیاد فرزانگان برگزار شد مباحث مربوط به سالمندی و راههای همکاری مورد بررسی قرار گرفت .

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای لطفی نیاسر در خصوص نگاه های مختلف تمدنی نسبت به موضوع سالمندی اشاره نموده و نگاه غرب نسبت به این قشر از جامعه را تحقیر آمیز و هزینه بر دانسته و در مقابل آن از فرهنگ غنی اسلامی که در تمام ساحات اقشار جامعه با تکریم و هدفمند برنامه دارد یاد نموده و ابراز امیدواری کردند که با استعانت از ظرفیت دینی در جامعه بتوان در مباحث و موضوعات سالمندی بیش از پیش و بصورت الگو اقدام نمود.

مدیر کل محترم صدا و سیمای استان در ادامه با اشاره به وجود سمن‏های مختلف در مقوله سالمندی در سطح کشور و استان تأکید نمودند که با استفاده از ظرفیت بنیاد فرزانگان استان قم می توان گام های مثبت مختلفی را در جهت احصاء و شناسایی نیازهای جمعیتی سالمندان برداشت.

در ادامه جلسه آقای مجاهدی یک از اعضاء هیئت مدیره بنیاد فرزانگان استان قم ضمن اشاره به آیات کلام الله مجید نسبت به مقوله تکریم و احترام به سالمندان و پدر مادر اشاره نموده و در خصوص راه های برون رفت از مشکلات فعلی جامعه مسائلی را مطرح نموده و استفاده از صدا و سیما که یکی از ارکان اصلی فرهنگ ساز در سطح کشور می باشد را یادآور شدند.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط