۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸

دکتر زاهره سادات میرجعفری کیفیت شکل گیری مباحث خودآگاهی را در انسان تشریح کرد

دکتر زاهره سادات میرجعفری در یادداشتی از یک تجربه شخصی خویش در ارتباط دانش خانواده پرده بر می دارد و اینگونه می نگارد: بحث خود آگاهی مهمترین بخش خود شناسی است که به نظر بنده از ایدئولوژی انسان و دیدگاه او نسبت به جهان ، هدف آفرینش ، رابطه...

دکتر زاهره سادات میرجعفری

دکتر زاهره سادات میرجعفری در یادداشتی از یک تجربه شخصی خویش در ارتباط دانش خانواده پرده بر می دارد و اینگونه می نگارد: بحث خود آگاهی مهمترین بخش خود شناسی است که به نظر بنده از ایدئولوژی انسان و دیدگاه او نسبت به جهان ، هدف آفرینش ، رابطه انسان و خدا سرچشمه می‌گیرد.

اول از همه از آنان میخوام زندگی را از دید خودشان تعریف کنند سعی میکنم دانشجوها به این دید دست یابند که هرکدام از آنها معشوق خداوند و انسان خاص و منحصر به فردی هستند که خداوند برای هدف و ماموریت ویژه ای که متفاوت از بقیه انسانها هست آفریده است بعد از آنها میپرسم به نظر خودشون چه توانمندی های مفیدی دارند که از بقیه خانواده متفاوت بوده و چه نقاط قوت و ضعفی دارند که باید روی آنها سرمایه گذاری کنند. بعد از ان از روش swot و تحلیل آن سعی میکنم به آنها توانایی شناخت فرصت ها و تهدیدهای خاص زندگی را یاد آور شوم .

دکتر زاهره سادات میرجعفری

حالا می‌توانند برای شناخت بهتر خود از خانواده و دوستان راجع به خود بپرسند و بدنبال نقاط مهم حساسیت زای خود باشند اینکه در موارد بحرانی و عصبانیت چه اقدامی انجام میدهند و آیا میتوانند بخوبی مدیریت بحران داشته باشن و برای پیشگیری از آن چه برنامه ای دارند ؟

نکته بعدی داشتن انتظارات معقول از خود و توانمندی های خود هست اینکه نقاط ضعف و قوت خود را بدرستی شناسایی کردیم علاوه براینکه بما می‌فهماند که انسان کاملی نیستیم نباید از طرف مقابل هم انتظارات زیادی داشته باشیم.

در آخر تاکید میکنم که ازدواج سیر تکاملی است که خودشناسی کامل قبل از ازدواج کامل بدست نمی‌آید بلکه همچنان که انسانها در حال تغییر و تکامل اند با شرایط جدید شناخت کاملتری نسبت به خود و توانایی‌های خود بدست می آورند. همسری و مادری مرحله جدید از صبر و خود گذشتی را به روی انسان میگشاید که قابل مقایسه بازمان مجردی نیست

نویسنده: دکتر زاهره سادات میرجعفری

 

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار