۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲

دکتری مشاور ترامپ را پس می‌گیریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،هیات امنای دانشگاه مذکور روز جمعه پس از انجام رایزنی‌هایی داخلی و توصیه مارک پارلانژ، رئیس دانشگاه رود آیلند، رای به لغو این مدارک داد. رئیس‌ این دانشگاه در بیانیه‌ای گفت که فلن و جولیانی “دی...

دکتری مشاور ترامپ را پس می‌گیریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،هیات امنای دانشگاه مذکور روز جمعه پس از انجام رایزنی‌هایی داخلی و توصیه مارک پارلانژ، رئیس دانشگاه رود آیلند، رای به لغو این مدارک داد.

رئیس‌ این دانشگاه در بیانیه‌ای گفت که فلن و جولیانی “دیگر نماینده ارزش‌ها و استانداردهایی که در ابتدا به هنگام دریافت مدارک افتخاری خود به نمایش گذاشتند نیستند.”

پارلانژ عنوان کرد: “دانشگاه رودآیلند به عنوان یک نهاد مدنی این امتیاز و مسئولیت را دارد که با الهام بخشیدن و الگو کردن در قبال شهروندی خوب، دموکراسی آمریکایی را حفظ کرده و نگهداری کند. لغو این مدارک افتخاری ارزش‌های ما را تقویت می‌کند و به ما اجازه می‌دهد با حقیقت و صداقت رهبری کنیم.”

جولیانی، که به عنوان یکی از مشاوران حقوقی ارشد ترامپ خدمت کرده، در سال ۲۰۰۳ بر اساس رهبری او در پی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، دکترای افتخاری حقوق را دریافت کرد.

فلن قبل از استعفایش در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر گمراه کردن مقامات دولت ترامپ در مورد تماس‌هایش با روسیه، مدت کوتاهی به عنوان مشاور امنیت ملی این رئیس جمهور سابق آمریکا خدمت کرد. او در سال ۲۰۱۴ دکترای افتخاری دریافت کرده بود.

سخنگوی جولیانی به ایمیل درخواست برای اظهار نظر درباره این بیانیه پاسخ نداد، اما خانواده فلن بیانیه‌ای طولانی و شدید اللحن را قبل از رای‌گیری روز جمعه منتشر کرده و در آن، این لغو را “اقدامی بزدلانه و فاسد” خواندند.

هیئت دانشگاه مذکور به تعدادی از یافته‌های کمیته اعطای مدارک افتخاری این دانشگاه که متشکل از اساتید، کارکنان و دانشجویان است در ارتباط با این تصمیمش استناد کرد.

این دانشگاه درارتباط با فلن به اقرار او به گناهکار بودن از بابت دروغگویی به اف.بی.آی اشاره کرد. هر چند که توسط ترامپ در سال ۲۰۲۰ مورد عفو قرار گرفت.

از بابت جولیانی هم این دانشگاه به این نتیجه رسید که سخنان وی “رفتار تروریستی داخلی را تشویق کرد” و منجر به حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا شدند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار