۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲

دولت رئیسی ‌ریشه‌های فقر، فساد و تبعیض را می‌خشکاند‌

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علی زاکانی سه‌شنبه شب در جشن میلاد امام رضا (ع) که در محوطه ارک تبریز برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد اولین انتخابات گام دوم انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: این انتخابات از چندین جنبه اه...

دولت رئیسی ‌ریشه‌های فقر، فساد و تبعیض را می‌خشکاند‌

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علی زاکانی سه‌شنبه شب در جشن میلاد امام رضا (ع) که در محوطه ارک تبریز برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد اولین انتخابات گام دوم انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: این انتخابات از چندین جنبه اهمیت زیادی داشت که اولین نکته، حضور با نشاط مردم در عرصه انتخابات علی رغم همه بدخواهی‌ها و تحریم کنندگان داخلی و خارجی بود که دست رد بر سینه آنها زدند.

وی با بیان اینکه در دنیا، کرونا را در مشارکت انتخابات موثر می‌دانند، افزود: تا ۱۲ درصد کاهش مشارکت بر اثر کرونا امری طبیعی است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: علی‌رغم فشارهای اقتصادی، دلخوری‌ها و بی‌محبتی‌هایی که شده بود و به ما دوری از صندوق توصیه می‌کردند و علی‌رغم بی‌کفایتی برخی در اجرای انتخابات، نصاب خوبی در این دوره ثبت شد.

وی با بیان اینکه انتخاب نامزدی از جبهه انقلاب، رادمردی فرهیخته، امتحان پس داده با کارنامه درخشان و یار و یاوری برای رهبری که منشا تحول و تغییر اساسی برای کشور خواهد بود، برای ما یک هدیه بود که در دهه کرامت به دست علی ابن موسی الرضا اعطا شد.

زاکانی این انتخابات را دارای پیام جدیدی برای جهان دانست و گفت: انقلاب اسلامی از جنس انقلاب‌های سده گذشته نیست بلکه در گستره ایمان و فطرت انسان‌هاست و لذا مردم بعد از ۴۲ سال در پای صندوق رای حضور معناداری دارند و این حضور گسترده حامل پیامی است.

وی با تاکید بر اینکه باید شکاف های قبل از انتخابات را به یکپارچگی تبدیل کنیم و از شرایط گذشته عبرت بگیریم، تصریح کرد: باید با محوریت نخبگان و شایستگان دور هم جمع شده و منشا تحول باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در عرصه استقلال، استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم و این تهدیدی برای استقلال سیاسی ماست گفت: آزادی داریم، اما آزادی نظارت مردم بر مسئولین و پاسخگویی به مردم نیاز به نهادینه شدن دارد.

وی ادامه داد: معنوی‌ترین کشور هستیم اما معنویتی که انقلاب اسلامی به ما وعده داده بود، باید در جامعه توسعه یابد تا عده‌ای اغیار، انقلاب را در اختیار امیال خود قرار دهند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از عدالت صحبت می‌کنیم ولی با فقر و فساد و تبعیض نمی‌توان داعیه عدالت داشت افزود: دولت رئیسی اراده کرده تا ریشه‌های فقر و فساد و تبعیض را بخشکاند.

وی اضافه کرد: امروز دولت‌مردان بر مبنای شایستگی با تبعیت از ولی می‌توانند استیفای حقوق مردم را با تکیه بر توان داخلی و خنثی سازی تحریم، مشکلات را گام به گام حل کنیم، این امر الزاماتی دارد که نیروهای انقلاب باید ید واحده باشند. بعد از انتخابات باید انسجام صد برابر دوران انتخابات شود تا کار کنیم. ما هنوز در پله اولیم و باید امیال شخصی را کنار بگذاریم.

زاکانی با تاکید بر اینکه با تغییر رویکرد از توجه به خارج، به خودباوری با تکیه بر ایمان و آرمان خدمتگزاری، باید به توان داخلی تکیه کنیم و از همه فرصت‌های منطقه ای و جهانی بهره ببریم ابراز داشت: با شایسته‌سالاری و زمینه‌سازی نظارت مردم بر مسئولان و پاسخگویی و مشارکت مردم در ساختن ایران با محوریت نخبگان و شایستگان، این کشور را آباد سازیم.

وی با بیان اینکه انقلاب یک تکلیف بزرگ در گام دوم بر گردن ما گذاشته است، گفت: باید همه تلاش خود را بکنیم تا گام اساسی انقلاب در ساختن یک کشوری که در آن از استقلال و آزادی کامل و عدالت موثر و معنویت بالا و پیشرفت همه جانبه برخوردار است مطابق با آرمان انقلاب قیام کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه لازم است که برای نسل چهارم و پنجم انقلاب، گذشته پرافتخار کشور و مسیری که برای رسیدن به این نقطه طی شده را تبیین و ترسیم کنیم، افزود: مسیر آینده نباید جدا از راه طی شده باشد، باید به گذشته افتخار کرد و به ملت بالید ولی با جدا کردن پلشتی‌ها، زمینه‌سازان اشرافیت و رانت را کنار بزنیم و شرایطی را رقم زنیم که ملت رشید ایران را بر بام جهان بنشانیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت رئیسی باید در کنار همه نهادهای حاکمیتی و حکومتی و در کنار مردم، عرصه انتخابات را به ظرفیت اساسی تبدیل کند، گفت: متاسفانه عده‌ای دولت با ۷۰ درصد مشارکت را تحویل گرفتند و با ۴۸ درصد تحویل دادند اما ما باید مشارکت را در دور آینده به ۸۰ درصد برسانیم.

وی سرخوردگی مردم از عملکرد دولت را به معنای سرخوردگی از نظام ندانست و گفت: برخی به جای پاسخگویی، انشا می‌خوانند. ما بنا نداریم رفتارهای غلط شما را تکرار کنیم و انتخابات را به ابزار شکاف بین مردم تبدیل کنیم، انقلاب یاد داده که همه داشته های ما برای مردم است و باید انتخابات موجب وحدت ما شود نه موجب حذف برخی از ظرفیت های کشور.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار