۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱

ده خاصیت شگفت انگیز سیب زرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سیب زرد میوه ای بسیار مفید برای سلامت بدن محسوب می شود و حاوی پروتئین، کاروتن، فیبر رژیمی، کربوهیدرات، چربی، منیزیم، آهن، آب، اسید تارتاریک، فسفر، زینک، ویتامین A، تیامین، مواد معدنی، نیاسین، پتاس...

ده خاصیت شگفت انگیز سیب زرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سیب زرد میوه ای بسیار مفید برای سلامت بدن محسوب می شود و حاوی پروتئین، کاروتن، فیبر رژیمی، کربوهیدرات، چربی، منیزیم، آهن، آب، اسید تارتاریک، فسفر، زینک، ویتامین A، تیامین، مواد معدنی، نیاسین، پتاسیم، ویتامین C و منگنز است.و نوشیدن منظم آب سیب زرد به مدت یک ماه سبب کاهش یبوست و درمان درد معده می شود؛ زیرا آب سیب زرد با پاکسازی و دفع مواد اضافی از روده به رفع این مشکل کمک می کند.

خواص سیب زرد

سیب زرد درمان خانگی مؤثری برای برخی مشکلات مربوط به سلامتی از جمله اختلال در عملکرد جنسی، یبوست، اسهال، زخم معده، دیابت، مشکلات تنفسی، بواسیر و اسهال خونی به شمار می آید. این میوه با عفونت های ویروسی، باکتریایی و قارچی نیز مقابله می کند. برخی از خواص سیب زرد که لازم است بدانید را در پایین آورده ایم.

۱.رفع مشکلات پوستی با سیب زرد

درمان مشکلات پوستی می توانید دو بار در روز ترکیب آب سیب زرد، آب زیره و برگ بو را مصرف کنید. استفاده از این ماده جهت رفع قرمزی پوست، راش های پوستی و پیسی، گزینه بسیار مناسبی است.همچنین سیب زرد پوستتان را از کدر و چروک خوردگی نجات می دهد.

۲.خاصیت ضد سرطانی سیب زرد

عصاره درخت سیب زرد به عنوان یک عامل بازدارنده تکثیر سلولی محسوب می شود؛ از این رو، سبب جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و تومور می شود.

۳.افزایش شیر مادر با سیب زرد

به منظور افزایش شیر مادر استفاده از آب سیب زرد ترکیب شده با پودر زنجبیل گزینه بسیار مفیدی است.

۴.درمان آسم با سیب زرد

آب سیب زرد باعث باز شدن راه نفس می شود و مشکلات مربوط به آسم را رفع می کند. زنان باردار نیز میتوانند با مصرف آب سیب زرد در طول زمان بارداری از ابتلای جنین به آسم پیشگیری کنند.سیب زرد پوستتان را از کدری و چروک خوردگی نجات می دهد

۵.کنترل فشار خون با سیب زرد

سیب زرد مشکلات قلبی و فشار خون بالا را کنترل می کند.

۶.سلامت استخوان با سیب زرد

سیب زرد ممکن است برای سلامت استخوان مفید باشد.خوردن میوه با تراکم بیشتر استخوان مرتبط است که نشانگر سلامت استخوان است.

۷.خطر ابتلا به دیبابت را کاهش می دهد

خوردن سیب خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد،این احتمال وجود دارد که پلی فنول های سیب از آسیب بافت به سلول های بتا در پانکراس شما جلوگیری کنند. سلول های بتا انسولین در بدن شما تولید می کنند و اغلب در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ آسیب می بینند.

۸.مفید برای دندان ولثه ها

اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن باکتری های دهان را از بین برده و دندان ها و لثه ها را تمیز می کنند. جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می دهند که سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان ها و لثه ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماری های لثه را از شما دور سازد. حتی کسانی که در گذشته از بیماری های لثه رنج برده اند، خواهند توانست از فواید ناشی از غنی بودن سیب از ویتامین C بهره مند شوند. مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندان ها می گردد. مینای دندان را محکم تر می سازد و از جرم گرفتن دندان ها پیشگیری می کند. اسیدهای موجود در سیب، اثر ضدالتهاب و باکتری کش بر دندان ها و لثه دارند.

۹.مفید برای لاغری

سیب ها سرشار از فیبر هستند و هضم را تسریع می بخشند و کمک می کنند تا برای مدت زیادی احساس سیری و پر بودن کنید. در مطالعه ای که انجام شد، نشان داد افرادی که فیبر بیشتری مصرف می کنند، وزن بیشتری را از دست می دهند و دور کمر کمتری دارند.

۱۰.تنظیم هورمون تیروئید:

یکی از خواص عالی سیب زرد تنظیم و کنترل سوخت و ساز بدن می باشد. همچنین می تواند از پرکاری تیروئید پیشگیری نماید. این کار موجب تنظیم میزان ترشح هورمون تیروئید می شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط