۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱

دنده عقب قیمت طلا/ باز هم صبر کنیم ؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،قیمت طلا در دو هفته اخیر تحت تاثیر جنگ حماس و اسرائیل و اخبار سیاسی منتشر شده قرار گرفته است. قیمت طلا از شروع سال جاری کاهشی شد. در نیمه اول سال جاری قیمت طلا حدود ۳۵۰ هزار تومان ارزان شد که این ...

دنده عقب قیمت طلا/ باز هم صبر کنیم ؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،قیمت طلا در دو هفته اخیر تحت تاثیر جنگ حماس و اسرائیل و اخبار سیاسی منتشر شده قرار گرفته است.

قیمت طلا از شروع سال جاری کاهشی شد. در نیمه اول سال جاری قیمت طلا حدود ۳۵۰ هزار تومان ارزان شد که این رقم تاریخی و غیر قابل منتظره بود.

قیمت طلا حالا در روند افزایشی قرار گرفته و این نگرانی به وجود آمده که در پنج ماه باقیمانده از سال به یکباره فنر آن در رود و مانند سال قبل با رشد قابل ملاحظه ای همراه شود. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه بخوانید.

یک فعال بازار طلا پیش بینی کرد قیمت هر مثقال طلا ۱۱ میلیون تومان باقی خواهد ماند.

ابراهیم محمد ولی گفت: به دلیل نوسان زیاد قیمت طلا،جواهر و سکه در روزهای اخیر، بازار در رکود به سر به می‌برد و استقبالی برای خرید وجود ندارد الان شرایط منطقی برای داد و ستد طلا نیست، هر زمان که ثبات واقعی به قیمت‌ها بازگردد داد و ستدها و تقاضا بیشتر خواهد شد.

محمدولی احتمال تغییر چشمگیر قیمت طلای داخلی را نیز رد کرد و گفت: در حال حاضر هر مثقال طلا روی ۱۰ میلیون و ۹۶۰ تا ۹۹۰ هزار تومان در نوسان است پیش بینی ما این است مثقال طلا روی عدد ۱۱ میلیون تومان با یک تا دو درصد کاهش یا افزایش قیمت حرکت کند.

وی در پاسخ به این سوال که رکود تقاضا چه زمانی ممکن است رفع شود نیز گفت: اگر ۱۱ میلیون تومان برای هر مثقال را مبنا قرار دهیم ولی قیمت روی همین عدد ثابت باشد و نوسانات زیاد نداشته باشد تقاضا بهتر می‌شود، اگر آرامش به بازار بازگردد قیمت‌ها کاهشی شده و ثبات داشته باشد تجربه نشان داده که داد و ستدها بیشتر می‌شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط