۰۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰

دلایل افزایش وزن در زمستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،دلایل افزایش وزن در زمستان. شاید متوجه شده باشید در ماه های سرد سال پیراهن ها و شلوار جین ها تنگ تر به نظر می رسند. حتی اگر همه کارهای روزمره خود را مانند روال گذشته انجام دهید باز ممکن است احساس ک...

دلایل افزایش وزن در زمستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،دلایل افزایش وزن در زمستان. شاید متوجه شده باشید در ماه های سرد سال پیراهن ها و شلوار جین ها تنگ تر به نظر می رسند. حتی اگر همه کارهای روزمره خود را مانند روال گذشته انجام دهید باز ممکن است احساس کنید افزایش وزن پیدا کرده اید. خوب این فقط تصور و مشکل شما نیست زیرا در ماه های سرد زمستان بیشتر مردم دچار افزایش وزن می شوند.

فصل زمستان مجموعه ای از نگرانی ها را پیرامون سلامتی به همراه دارد. ماه های سرد سال نه تنها باعث سرماخوردگی، آنفولانزا، تشدید علائم آرتروز، بیماری های پوستی و تنفسی می شود بلکه منجر به نوسان وزن هم می شود. طبق نتایج یک مطالعه بسیاری از افراد در فصل زمستان سه تا پنج کیلو وزن اضافه می کنند در وهله نخست برای جلوگیری از افزایش وزن باید دلایل این اتفاق را بدانیم.

تاثیر سطح پایین فعالیت بدنی بر افزایش وزن

با شروع فصل سرما و کاهش دما اغلب افراد تمایل دارند زمان بیشتری را در خانه بگذرانند. زمستان ها بیشتر ما از پیچیدن در پتو و خواندن کتاب مورد علاقه مان لذت می بریم، بنابراین سطح فعالیت بدنی کاهش می یابد. علاوه بر این، بسیاری از افراد از روال انجام فعالیت های خود مانند پیاده روی و دویدن آگاه نیستند یعنی فرد همه کالری مصرفی را که در آخر به صورت چربی در بدن ذخیره می شود، نمی سوزاند. برای اینکه در این فصل فعال باشید برای انجام تمرین های ورزشی خود پارتنر پیدا کنید از دوست یا همسایه خود بخواهید شما را در این مسیر همراهی کند هر دوی شما می توانید انگیزه یکدیگر را حفظ کرده و از نظر جسمی فعال باشید.

تاثیر اختلال عاطفی فصلی بر افزایش وزن

فصل خاکستری به شدت بر روحیه ما تاثیر می گذارد. کمبود نور خورشید افراد زیادی را به سمت اختلال عاطفی فصلی سوق می دهد که نوعی افسردگی بالینی است. این عارضه اغلب منجر به پرخوری، انتخاب های غذایی نامناسب و کم تحرکی می شود. با گذشت زمان فرد ممکن است وزن خود را افزایش دهد، بنابراین برای غلبه بر این مشکل سعی کنید هر زمان که ممکن است مدتی را زیر نور آفتاب سپری کنید.

تاثیر غذاهای راحت بر افزایش وزن

با فرا رسیدن زمستان و کاهش دما همیشه به دنبال غذاهای سنگین و گرم هستیم. غذای گرم به بالا بردن دمای بدن و همچنین بهبود خلق و خوی ما کمک می کند، اما داشتن غذای اضافی پر از کربوهیدرات و چربی خطرات خود را نیز به همراه دارد. برای جلوگیری از افزایش وزن به دنبال گزینه های سالم تری باشید به جای اینکه سوپ خامه ای درست کنید خود را فعال نگه دارید تا کالری بیش از حد بسوزانید.

تاثیر کمبود آب بدن بر افزایش وزن

مصرف آب کافی برای حفظ وزن سالم ضروری است. در تابستان اغلب افراد همیشه یک بطری آب با خود همراه دارند، بنابراین چالش اصلی این است که در زمستان نیز آب بدن خود را حفظ کنید. حتی کمبود کم آب بدن می تواند احساس گرسنگی را تقویت کرده و شما را به سمت غذا سوق دهد. در زمستان سعی کنید روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید تا وزن مناسبی داشته باشید.

تاثیر مسائل هورمونی بر افزایش وزن

افرادی که از دیابت و تیروئید رنج می برند ممکن است در فصل سرما با یک چالش واقعی روبرو شوند. هورمون ها به طور کلی با تغییر فصل از کنترل خارج می شوند و هورمون های نامتعادل باعث می شود افراد بیشتر غذا بخورند یا پیشرفت لاغریشان متوقف شود. برای اطمینان از کنترل هورمون ها به صورت دوره ای معاینه منظم انجام دهید و در صورت نیاز پزشک ممکن است داروی شما را تغییر دهد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط