۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲

دلال ستاره معروف عاشق پرسپولیس شد

انگار نبیل با هویی هم به گادوین منشای دوم تبدیل شده و تا آخر عمر بازیگری قرار نیست دست از سر پرسپولیس بردارد.

پرسپولیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،همین ابتدای امر تکلیف یک چیز را مشخص کنیم؛ باید پذیرفت که در فوتبال حرفه‌ای برخی بازیکنان نمی‌توانند خود را در مجموعه جدید و در کشور جدید جا بیاندازند. آن‌ها لزوما بازیکنان بدی نیستند اما یک حقیقت در دنیای فوتبال هست که در تیم‌های بزرگ فرصت به شما تنها یک بار داده می‌شود. بازیکنانی که به هر دلیل نتوانند از این فرصت استفاده کنند، دیگر کار سختی برای بازگشت مجدد به همان تیم دارند. حال این سختی برای بازیکن خارجی به مراتب بیشتر است چون بازیکن داخلی می‌تواند با درخشش در تیم بعدی و دعوت به تیم ملی دوباره برگردد اما بازیکن خارجی…

در فوتبال ما همیشه خریدهای خارجی محل بحث و مناقشه بودند که استثنائا این‌جا در این مطلب کاری به این موضوع نداریم. پرسپولیس برخلاف نظر یحیی گل‌محمدی و همکارانش یک مهاجم سوئدی مراکشی‌الاصل خرید که به هیچ عنوان در این تیم نتوانست به کار قرمزها در آسیا و لیگ برتر بیاید.

پرسپولیس قبلا از این خریدها زیاد داشته و معمولا با درگیری‌های حقوقی در فیفا و با پرداخت غرامت‌های کلان تاوان این اشتباه را داده است اما تفاوت نبیل باهویی با سایر این خریدها در رفتار او بعد از جدایی از پرسپولیس است.

باهویی که در زمان حضور در پرسپولیس هرگز نتوانست باری از این تیم بردارد و در دنیای واقعی و زمین فوتبال به کار پرسپولیس نیامد، حالا در فضای مجازی به دنبال چیست؟ بازیکنی که در چند ماه یک مصاحبه هم نداشت، چرا باید در یک هفته چند مصاحبه داشته باشد؟

همه ما می‌دانیم که شاید روح نبیل باهویی هم از این صحبت‌ها که از جانب او منتشر می‌شود بی‌خبر باشد! اما ایجنتی که او را به ایران آورده حاضر نیست دست از سفره چرب فوتبال ایران بردارد! همه می‌دانیم که در نهایت تمام این حرف‌ها برای پیدا کردن یک تیم دیگر در لیگ برتر است و شکی نیست که او موفق هم خواهد شد!

این حقیقتی است که در فوتبال ما از یک سوراخ بارها گزیده می‌شویم. همین حالا یک نمونه به نام گادوین منشا وجود دارد که نه در پرسپولیس و نه در تیم‌های بعدی هرگز موفق نبود اما همیشه تیم پیدا می‌کند و نکته قابل تامل ماجرا استفاده از اسم پرسپولیس برای بازارگرمی است.

در حقیقت با وجود تکذیب‌های مکرر رسمی مدیران و مربیان پرسپولیس به خاطر عدم وجود قانون محکم در فوتبال ایران هر ایجنتی می‌تواند به هر اندازه که دلش خواست از پتانسیل تیم‌های محبوب استفاده بازیکنانش را به تیم‌های دیگر منتقل کند، کسی هم نیست که جلوی او را بگیرد!

نگاهی به صحبت‌های اخیر باهویی بیاندازید که چقدر سوء استفاده از عواطف هواداران در آن موج می‌زند؛

پرسپولیس در نیم‌فصل دوم نفرات خوبی جذب کرده است. پدیده خوبی مثل ابوالفضل بابایی به پرسپولیس آمده است. این در حالی است که عبدالکریم حسن که در سال‌های نه‌چندان دور بهترین بازیکن آسیا شده و در حال حاضر هم شرایط خوبی در پرسپولیس دارد. ارونوف هم مهره بسیار باقابلیتی است و با حضور این مهره‌ها در کنار بازیکنان قدیمی پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود.
جدایی از پرسپولیس؟ توافق اولیه‌ای که ما با پرسپولیس داشتیم این‌گونه بود. به هرحال همه چیز قرار نیست روی کاغذ بیاید. به هرصورت از روز اول این تصمیم گرفته شد. من دوست داشتم در پرسپولیس بمانم اما فقط من تصمیم‌گیرنده نبودم. من تمام تلاشم را به کار گرفتم که در پرسپولیس بهترین باشم. برای من معمولا پس از ۷-۸ بازی شرایط ایده‌آل می‌شود. این اتفاق زمانی که در هامبورگ بودم هم اتفاق افتاده بود. به هرحال از پرسپولیس جدا شدم تا لیست برای جذب بازیکن جدید برای این تیم باز شود و با کمک بازیکن جدید، پرسپولیس بتواند مسیرش را برای قهرمانی هموارتر کند.
بدون شک پرسپولیس در لیگ ایران قهرمان خواهد شد. در ایران فقط به حضور در پرسپولیس فکر می‌کنم. قبلا هم این مساله را گفته‌ام اگر قرار باشد دوباره به ایران بیایم، دوست دارم دوباره پیراهن این تیم را برتن کنم.
در این مدت که در پرسپولیس بودم متوجه شدم این تیم را مردم و هودارانش می‌چرخانند. اسم پرسپولیس اول از همه هوداران این تیم را به ذهن‌ها متبادر می‌کند. هواداران پرسپولیس با پیروزی این تیم خوشحال می‌شوند و با شکست آن ناراحت. هواداران پرسپولیس در ایران و آسیا بی نظیر هستند.
کدام فوتبالیست حرفه‌ای را دیده‌اید که وقتی پیراهن یک تیم را به تن ندارد در مورد شرایط و جزئیات آن تیم نظر بدهد؟ از این باب می‌گوییم باهویی شاید از این حرف‌ها خبر ندارد که اگر او بازیکن حرفه‌ای باشد، هرگز چنین کاری نمی‌کند و اگر هم حرفه‌ای نیست که در آن صورت اشتباه هدیه دادن پیراهن پرسپولیس به او قرار نیست دوباره تکرار شود!

و حرف آخر این‌که از حالا به بعد تا پایان عمر فوتبال نبیل باهویی در تمام نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی منتظر شنیدن اخبار پیشنهاد بازگشت او به پرسپولیس باشید و البته که بعدا او را در لباس تیمی متمول دیگر خواهید دید!

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط