۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی/ چگونه فیش حقوقی خود را غیرحضوری بگیریم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی/ چگونه فیش حقوقی خود را غیرحضوری بگیریم؟ با توجه به اینکه واریز حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه و معوقات حقوق فروردین بازنشستگان از روز گذش...

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانک سپه سریع و فوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی/ چگونه فیش حقوقی خود را غیرحضوری بگیریم؟ با توجه به اینکه واریز حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه و معوقات حقوق فروردین بازنشستگان از روز گذشته آغاز شده اس، اهمیت دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی بیش از قبل مشخص شده است. دیروز وزیر رفاه و تامین اجتماعی از پرداخت کلیه معوقات حقوقی بازنشستگان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خبر داد. با همراه باشید با نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی و نحوه دریافت غیرحضوری فیش حقوقی

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران گفت: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری مرمت شد. هم به نحوی حق مسکن و حق اولاد آنها اضافه شد و ابلاغ شد. برای مستمری بگیران تامین اجتماعی با احتساب فروردین ماه آنان، از دیروز پرداخت های اردیبهشت شروع شد. ان شاءالله حقوق همه بازنشستگان تامین اجتماعی با احتساب تمام مطالبات آنها تا ۲۹ اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: تقریبا دیشب که محاسبه کردیم ۵۰ همت سازمان تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت پرداختی خواهد داشت. ان شاءالله مبارک همه عزیزان باشد.

مرتضوی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون بحث های مطروحه در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی، بیان کرد: در بحث بیمه کارگران ساختمانی تقریبا بهمن ماه سال گذشته بود که مجلس طرحی را تصویب کرد و به دولت نیز ابلاغ شد. ضوابط و مقرراتی را خود مجلس تحت عنوان طرحی در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی پیش بینی کرد. اکنون متوجه شدیم خود نمایندگان طرح اصلاحی دادند. امیدوار هستیم آنچه که خیر و مصلحت است به تصویب برسد. هرچه قانون شود ما اجرایی خواهیم کرد.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

بازنشستگان تامین اجتماعی با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی می‌توانند فیش حقوقی خودشان را به‌صورت اینترنتی مشاهده و دریافت کنند. بازنشستگان پس از ثبت نام در سایت تامین اجتماعی با کد ملی و گذرواژه امکان دریافت فیش حقوقی خود را خواهند داشت.

طبق قانون سه قشر بازنشسته در کشور وجود دارد:

بازنشسته تامین اجتماعی، بازنشسته کشوری و بازنشسته لشکری.

بازنشسته تامین اجتماعی،‌ فردی است که بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و به مدت ۳۰ سال حق بیمه خود را به این سازمان پرداخت کرده است.

بر اساس همین دسته‌بندی،‌ روشهای مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان به صورت اینترنتی متفاوت است. در این متن نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی توضیح داده شده است.

نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی:

بازنشستگانِ (مستمری‌بگیران) تامین اجتماعی، از طریق سامانه تامین اجتماعی و با استفاده از کدملی می‌توانند فیش حقوقی خودشان را دریافت کنند.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

 

نحوه ثبت نام و بازیابی گذرواژه در سیستم غیر حضوری :

نکات قابل توجه:

– توجه داشته باشید شمارهتلفن همراه وارد شده صرفاً می بایست متعلق به شخص شما( مستمری بگیر محترم) باشد. در غیر اینصورت جهت فعال سازی کاربری مراجعه به شعبه الزامی می باشد.

– در  قسمت سوالات امنیتی میبایست هر سه سوال متفاوت را با پاسخ های متفاوت وارد نمائید.

– مستمری بگیر گرامی در حفظ و نگهداری رمز (گذر واژه ) خود دقت نمائید، مسئولیت افشای رمز و هرگونه سوء استفاده از آن بعهده  شما می باشد.

– این خدمت رایگان و به صورت ۲۴ ساعته می باشد.

بازیابی گذرواژه:

درصورت فراموشی گذرواژه  خود، همانطور که در شکل مشخص است کافیست پس از ورود به سیستم روی دکمه ورود به سامانه کلیک نمائید

سپس بر روی گزینه بازیابی گذرواژه کلیک نمایید.

راهنمای آموزشی استفاده از سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی

برای مشاهده فیش حقوقی، داشتن نام کاربری و گذر واژه فعال در سامانه تامین اجتماعی الزامی است.

بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت فیش حقوقی خود باید مراحل زیر را انجام دهند:

۱: برای این کار ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir شوید.

پس از ورود به سایت تامین اجتماعی، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام در سایت تامین اجتماعی

مخاطبین سازمان تامین اجتماعی (از قبیل بازنشستگان تامین اجتماعی) با ایجاد حساب کاربری در سایت سازمان تامین اجتماعی می‌توانند به کلیه خدمات نوین این سازمان دسترسی پیدا کنند.

با انجام اقدامات زیر می‌توانید در سایت سازمان تامین اجتماعی یک حساب کاربری و رمز عبور برای خود ایجاد کرده و به خدمات غیرحضوری این سازمان دسترسی پیدا کنید.

گام اول:

برای این کار ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس www.tamin.ir شوید. سپس با انتخاب بخش ثبت نام خدمات غیرحضوری وارد صفحه ثبت‌نام شوید.

گام دوم:

با انتخاب صفحه ثبت نام، وارد صفحه زیر شوید. در این صفحه امکان ثبت نام اشخاص حقیقی و اتباع خارجی نیز فراهم شده است.

کافی است با انتخاب اشخاص حقیقی مراحل ثبت نام را آغاز کنید.

گام سوم:

در این مرحله بایستی کدملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

دقت داشته باشید حتما شماره همراه باید منطبق با کد ملی فرد باشد و الا سیستم اجازه ورود به مرحله بعدی را نمی‌دهد.

گام چهارم:

در این مرحله اطلاعات هویتی باید مطابق با اطلاعات شناسنامه فرد ثبت شود در غیر این صورت با پیغام زیر رو به رو می‌شوید.

گام پنجم:

در این مرحله آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

گام ششم:

در این مرحله گذرواژه (رمز عبور) مورد نظر خود را ثبت کنید.

گام هفتم:

در این مرحله اطلاعات، جهت بازبینی و تایید نهایی به کاربر نمایش داده می‌شود. در صورت صحت اطلاعات دکمه تایید و ثبت‌نام را انتخاب نمایید.

در نهایت پیامکی مبنی بر ایجاد حساب کاربری با محتوای زیر به شماره همراه کاربر ارسال می‌شود.

eservices.tamin.ir فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

فیش حقوقی مستمری بگیران و زمان دریافت آن

براساس قانون تامین اجتماعی : “بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون .” همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند.

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود.

براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی و دریافت حکم بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

۱- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

۲- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز در رابطه با دریافت حکم بازنشستگان تامین اجتماعی، دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای ۳۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

مستمری بازنشستگی ۱۴۰۲، از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است که در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در خصوص مشاغل آزاد یا بیمه شدگان اختیاری، مستمری بازنشستگی از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

پس از شروع پرداخت مستمری ۱۴۰۲، بازنشستگان می توانند فیش حقوقی خود را بر روی سامانه تامین اجتماعی مشاهده نمایند. پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می باشد. کاربران با مطالعه مقاله ذیل می توانند از نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنند.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی ۱۴۰۲

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی ۱۴۰۲ خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران

جدول افزایش حقوق بازنشستگان

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

سازمان تامین اجتماعی جهت ارائه خدمات خود به صورت اینترنتی سامانه eservices.tamin.ir در اختیار تمامی مشتریان این سازمان قرار داده است. بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران پس از ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی به آسانی می توانند از سرویس های الکترونیکی این سازمان برخورد دار شوند.

سازمان تامین اجـتماعی به‌ عنوان بزرگترین سازمان بیمه ‌گر اجتماعی کشور، با انواع زیاد نوع‌ بیمه‌ خاص و هزاران هزار افراد تحت پوشش خود فعالیت دارد. با توجه به قوانین مختلف در این سازمان، فرآیند ارائه خدمت به بیمه ‌شدگان‌ و کارفرمایان‌ در سازمان تامین اجـتماعی بـا دشواری ‌های خاص‌ خود‌ همراه‌ می باشد.
وسعت حجم اطلاعات و‌ فرآیندهای‌ خـدمت های مختلف، منجر به پیچیدگی بیش از حد سیستم‌های اطلاعاتی‌ در سازمان بزرگ تامین اجتماعی شده‌ است. سازمان تامین اجتماعی از محدود دستگاه های اجرائی است که با امکانات بالا، منابع انسانی و بکارگیری دانش تخصصی مدیران کارآمد خود، در مسیر توسعه خدمات الکترونیک و ارائه مطلوب خدمات اینترنتی غیرحضوری به مشتریان خود سامانه eservices.tamin.ir طراحی و گام بلند و مهمی را در این زمینه برداشته است.

در ادامه مطلب در خصوص خدمات اینترنتی غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی و ورود به سایت eservices.tamin.ir جهت بهره مندی از خدمات این سازمان توضیحات کامل آورده شده است.

سامانه خدمات اینترنتی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir چیست؟

سامانه خدمات اینترنتی eservices.tamin.ir سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات به مشتریان این سازمان ، همچوندریافت گواهی کسر از حقوق، بدون نیاز به مراجعه حضوری به کارگزاری ها و شعب رسمی این سازمان ، بر بستر فضای مجازی تهیه و ارائه شده است.

تهیه سامانه eservices.tamin.ir از مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی در مسیر ارائه خدمات مناسب، از جمله صدور مفاصا حساب بیمه به مشتریان سازمان به صورت غیر حضوری بوده و در همین مدت زمانی که از ارائه آن می گذرد توانسته است رضایت بخش زیادی از جامعه بزرگ مشتریان سازمان تامین اجتماعی را کسب نماید.

ورود به سایت خدمات اینترنتی تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

سازمان تامین اجتماعی، سامانه خدمات اینترنتی eservices.tamin.ir را جهت ارائه خدمات غیر حضوری، نظیر دریافت گواهی کسر از حقوق تامین اجتماعی به صورت اینترنتی، به بیمه شدگان تامین اجتماعی، فراهم نموده است. کاربران می توانند به صورت غیر حضوری از از خدمات سازمان تامین اجتماعی از طریق این سایت مطلع شوند.

کاربران می توانند همانند تصویر زیر در مرورگر اینترنتی با جستجو صحیح نشانی eservices.tamin.ir جهت استفاده از خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایند.

با ورود به سایت eservices.tamin.ir سازمان تامین اجتماعی تمامی بیمه شدگان می توانند به راحتی جهت دریافت خدمت مورد نظر خود به صورت غیر حضوری اقدام نمایند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار