۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

اجتماعی

دریافت حکم بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ | سامانه دریافت حکم بازنشستگان

احکام بازنشستگان چیست و چگونه است؟

دریافت حکم بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ | سامانه دریافت حکم بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هر ساله یک سری احکام برای بازنشستگان تعریف میشود که بازنشستگان الزام به رعایت آن هستند

برای دیدن جزئیات و اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سایت سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری cspf.ir

در سال های گذشته، بازنشستگان کشوری، در ابتدای سال و پس از تصویب و اعمال افزایش حقوق بازنشستگی باید برای اطلاع از احکام جدید بازنشستگان کشوری حضورا به صندق بازنشستگی کشوری مراجعه نموده و احکام جدید بازنشستگی خود را دریافت می نمودند که فرآیندی وقت گیر و هزینه بر بود.

بازنشستگان

به همین دلیل، همراستا با گسترش مفهوم دولت الکترونیک و غیر حضوری شدن خدمات دولتی، صندوق بازنشستگی کشوری نیز اقدام به تاسیس سامانه ای نموده است که بازنشستگان کشوری می توانند در ابتدای هر سال، با مراجعه به آن برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری اقدام نمایند.

ورود به سامانه حکم حقوقی بازنشستگان کشوری www.cspf.ir

کلیه افرادی که قصد دریافت حکم حقوقی بازنشستگان کشوری را دارند، می بایست ابتدا از نحوه ورود به سامانه حکم حقوق بازنشستگان کشوری مطلع باشند تا بتوانند با کمک این سامانه، حکم حقوقی خود را دریافت کنند.
دسترسی به سامانه حکم حقوقی بازنشستگان کشوری از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.cspf.ir امکان پذیر است. بنابراین، افرادی که قصد دریافت فیش حقوق بازنشستگان کشوری را دارند، ابتدا باید به سایت صندوق بازنشستگی کشوری وارد شوند و سپس از طریق درگاه خدمات الکترونیک، به قسمت مربوط به دریافت حکم حقوقی بازنشستگان وارد شوند. برای آشنایی بیشتر شما با مراحل ورود به این سامانه، در ادامه نحوه ورود به سامانه و دریافت حکم حقوق بازنشستگان کشوری را ذکر می کنیم.
نکته: در ادامه شما را با نحوه ورود به سامانه دریافت حکم حقوق بازنشستگان کشوری آشنا می کنیم؛ اما قبل از آن باید این نکته را ذکر کنیم که خوشبختانه، برای دریافت حکم حقوق بازنشستگان کشوری ، نیازی به ثبت نام در سایت بازنشستگان کشوری نمی باشد و افراد می توانند با اطلاعات پیش فرضی که در ادامه به توضیح آن می پردازیم به سامانه دریافت حکم حقوق بازنشستگان کشوری وارد شوند و حکم حقوقی خود را دریافت کنند.

۱ابتدا یکی از مرورگرهای بر روی گوشی های هوشمند و یا لپ تاپ خود را باز کنید. سعی کنید برای دسترسی بهتر به سایت، از لپ تاپ و مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس استفاده کنید.
۲حال عبارت «سایت صندوق بازنشستگی» را در گوگل تایپ و آن را جستجو کنید.
۳بعد از اینکه گوگل جستجوی لازم را انجام داد و سایت صندوق بازنشستگی به نشانی www.cspf.ir برای شما جستجو شد، کافیست که بر روی این سایت کلیک کنید تا به سایت صندوق بازنشستگی کشوری وارد شوید.

برای ورود به قسمت دریافت حکم حقوق بازنشستگان کشوری ، ابتدا باید به درگاه خدمات الکترونیک سایت صندوق بازنشستگی کشوری وارد شوید. برای این کار کافیست، بر روی گزینه «درگاه خدمات الکترونیکی» کلیک نمایید.

۵پس از ورود به درگاه خدمات الکترونیکی سایت صندوق بازنشستگی کشوری ، باید بر روی گزینه حقوق در بالای صفحه سایت کلیک کنید.

در صورتی که قصد دریافت حکم حقوقی بازنشستگان کشوری را دارید، باید بر روی گزینه حکم حقوقی کلیک کنید.

۷حال شما به سامانه دریافت حکم حقوقی بازنشستگان کشوری وارد شده اید. برای ورود به پورتال شخصی خود در این سامانه و مشاهده حکم حقوقی خود باید اطلاعات خواسته شده که شامل شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب شما می باشد را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ورود کلیک نمایید.

پس از ورود به پورتال شخصی خود در سامانه درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری ، می توانید حکم حقوقی خود را مشاهده و آن را دریافت کنید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، رضا فیضی نژاد با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات بازنشستگان عزیز، اظهارداشت: در اجرای تصویب نامه شماره ۳۰۳۴ مورخ ۱۴فروردین ماه ۱۴۰۳ هیات محترم وزیران، برای یک میلیون و ۷۳۵ هزار نفر بازنشسته، و موظفین تحت پوشش این صندوق، احکام حقوق با ضریب ۲۰درصد صادر شده است.

فیضی نژاد افزود: تصویر احکام حقوق سال ۱۴۰۳ بازنشستگان عزیز در سایت صندوق به نشانی cspf.ir بارگذاری و منتشر می شود که از روز سه شنبه ۲۱ فرودین ماه قابل مشاهده خواهد بود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش می شود که این افزایش ۲۰درصد با حقوق فروردین ماه برای بازنشستگان پرداخت شود.

از اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه چه خبر؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم اجرای بند یک الحاقی ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه توسط صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: لازمه اجرای متناسب سازی، به‌خصوص ماده ۲۹ قانون برنامه، «تهیه آیین نامه و تعیین ساز و کار اجرایی آن توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه» و ابلاغ آن به صندوق بازنشستگی کشوری است.

او یادآور شد: تهیه و تدوین پیش نویس آیین نامه مربوط به اجرای متناسب سازی در برنامه هفتم توسعه، با محوریت سازمان اداری استخدامی و مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط در مرحله ویرایش نهایی است.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: پس از ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل اجرایی مربوطه به صندوق بازنشستگی کشوری، متناسب سازی حقوق افراد عزیز صندوق از تاریخ اجرای مقرر در قانون مورد اشاره در بالا، اعمال و احکام مربوطه نیز صادر خواهد شد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط