۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵

درمان گیاهی سرفه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرفه ها عمدتا به دو دسته سرفه خشک و سرفه خلط دار تقسیم بندی می شوند. سرفه های خلط دار اکثرا به دلیل عفونت در بدن بروز پیدا می کنند. برای درمان سرفه می توانید از دارو و همچنین گیاهان دارویی استفاده ...

سرفه مهمترین نشانه سرطان ریه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سرفه ها عمدتا به دو دسته سرفه خشک و سرفه خلط دار تقسیم بندی می شوند. سرفه های خلط دار اکثرا به دلیل عفونت در بدن بروز پیدا می کنند. برای درمان سرفه می توانید از دارو و همچنین گیاهان دارویی استفاده کنید. در اینجا روش هایی برای درمان گیاهی سرفه آورده ایم که امیدواریم برای شما مفید باشد.

شکر تیغال

موثرترین محصول گیاهی برای درمان گیاهی سرفه خشک، شکر تیغال است. شکر تیغال ماده ای است سفید مایلبه زرد و کمی شیرین که در اثر زندگی حشره ای به نام Larinus Maculatus ، روی برگ و شاخه های گیاهی به نام خار شکر یا گل تیغال تولید می شود. به این ترتیب که پس از این که حشره برگ و شاخه را نیش می زندپیله و لارو خود را روی آن می گذارد. سپس لارو درون پیله رشد می کند و به صورت حشره درآمده پیله را سوراخ می کند و از آن خارج می شود. آن پیله به جا مانده را شکر تیغال می نامند.

خواص اصلی شکر تیغال در درمان سرفه و ناراحتی های تنفسی می باشد. بدین منظور شکر تیغال را بسایید و با آب جوش مخلوط کنید. هر روز پنج مرتبه هر بار یک قاشق از آن را میل کنید.

دم کرده گل ختمی موثر در درمان سرفه

برای این منظور مقداری گل ختمی را داخل آب جوش بریزید و ۱۰ دقیقه دم کنید. اگر این دم‌کرده به همراه عسل مصرف شود، اثربخشی آن فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

زنجبیل

زنجبیل، با حذف عفونت از بدن در درمان سرفه های خلط دار کمک می کند. این ماده حاوی اکسپکتورانت است که برای کاهش غلظت و چسبندگی خلط و تسهیل خروج آن از ریه ها، کاهش موکوس ریوی و تبدیل سرفه های خشک به سرفه ترشحی و خلط آور مفید است. زنجبیل ضدالتهاب، مسکن و آنتی‌بیوتیک طبیعی است که می‌تواند در درمان انواع عفونت(عفونت ادراری، عفونت واژینال، عفونت ریه و…) مؤثر باشد. اگر به دنبال یک  دمنوش برای عفونت ادراری، عفونت ریه، عفونت گلو، عفونت واژینال هستید، حتما دمنوش زنجبیل را تست کنید.

نحوه استفاده از زنجبیل:

ابتدا یک تکه بزرگ زنجبیل را آسیاب کنید. (یا از یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل استفاده کنید)؛ حالا زنجبیل را درون قوری بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. بعد از آنکه آب به جوش آمد قوری را از روی حرارت برداشته و آن را صاف کنید و میل نمایید. مخلوط زنجبیل را سه بار در طول روز بنوشید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط