۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷

درمان سرفه خشک در طب سنتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حتماً پیش از شروع درمان خانگی سرفه خشک در طب سنتی با پزشک خود مشورت کنید تا با داروهای مصرفی تداخل پیدا نکنند. از جمله موادی که برای درمان سرفه خشک در طب سنتی توصیه می‌شوند می‌توان به این موارد اشا...

درمان سرفه خشک در طب سنتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حتماً پیش از شروع درمان خانگی سرفه خشک در طب سنتی با پزشک خود مشورت کنید تا با داروهای مصرفی تداخل پیدا نکنند. از جمله موادی که برای درمان سرفه خشک در طب سنتی توصیه می‌شوند می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱. زردچوبه

خاصیت ضدالتهابی و ضد میکروبی زردچوبه آن‌قدر زیاد است که برای از بین بردن عفونت‌های ویروسی و باکتریایی تجویز می‌شود. بر اساس توصیه طب سنتی، یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را با چای خشک و نوک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه و کمی آب ترکیب کنید و اجازه بدهید دم بکشد. پس از ۱۰ دقیقه دمنوشتان آماده است.

۲. روغن گیاهی

روغن بادام شیرین، روغن بنفش، یا روغن‌های حیوانی از جمله روغن‌های گیاهی هستند که برای درمان سرفه خشک در طب سنتی تجویز می‌شوند. مقداری از این روغن‌های گیاهی را روی قفسه سینه ریخته و ماساژ دهید.

۳. مرطوب نگه داشتن محیط

هوای خشک باعث تشدید علائم سرفه می‌شود. بهتر است برای بهبود درد و خارش گلو، و رفع سرفه از دستگاه بخور برای مرطوب نگه داشتن خانه استفاده کنید. بخور آب گرم همراه با عصاره رزماری و اوکالیپتوس هم برای کاهش علائم سرفه خشک بسیار مفید است.

درمان سرفه خشک حساسیتی

عسل، لیمو و دارچین همراه با آب گرم ترکیب کاربردی برای درمان سرفه خشک حساسیتی است که علاوه بر دفع باکتری و عفونت‌ها به ‌خاطر خاصیت ضدالتهابی بسیار برای درمان سرفه خشک حساسیتی مفید است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار