۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴

درخواست رئیس جمهور از معلمان خبرساز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در سراسر کشور اظهار داشت: امیدواریم تا مساله کمبود مدارس با همت دولت و کمک خیرین در مناطق مختلف سریعا حل شود؛ بعضی از پروژه‌ها طی چندین سال تکم...

رتبه بندی معلمان کی اجرا می شود؟ / آخرین اخبار رتبه بندی فرهنگیان / چگونگی پرداخت اضافه کار معلمان در سال 1401 / جذب 65 هزار معلم در مهر 1401

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در سراسر کشور اظهار داشت: امیدواریم تا مساله کمبود مدارس با همت دولت و کمک خیرین در مناطق مختلف سریعا حل شود؛ بعضی از پروژه‌ها طی چندین سال تکمیل می‌شود اما تکمیل برخی دیگر از طرح‌ها مانند ساخت مدارس نباید طولانی شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پروش اقدامات فراوانی انجام داده اما همچنان مسیری طولانی در پیش دارد، افزود: معلمان زحمات زیادی کشیدند اما باید تلاش بیشتری کرد تا آموزش‌وپروش ما در حد تراز انقلاب اسلامی قرار بگیرد؛ از معلمان و مدیران آموزش‌‌وپرورش می‌خواهم تا انتظار جامعه برای پرورش دانش‌آموزان فرهیخته، موثر، مومن و انقلابی را برآورده کنند.

رئیسی ‌با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در آموزش و پرورش اقدامات ماندگار و مهمی انجام داده‌اند، تصریح کرد: مسئولان و خیران در شکل‌گیری آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی وظایف مهمی بر‌عهده دارند لذا فراهم کردن زمینه‌های پرورش انسان‌های فرهیخته، موثر، مومن و انقلابی در کشور هدف نهایی مدرسه‌سازی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: نکته مهم‌تر این است که این مدارس به کارخانه‌های عظیم انسان‌سازی تبدیل شوند که در این زمینه معلمان نقش محوری در تربیت انسان‌های آینده‌ساز بر عهده دارند.

به گزارش تسنیم، ‌تعداد ۵۱۶۴ کلاس درس در زیربنایی به متراژ ۷۳۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان به سیستم آموزشی کشور اضافه شد. ۷۲ درصد پروژه‌ها در مقطع ابتدایی و ۲۸ درصد پروژه‌ها در سایر مقاطع تحصیلی می‌باشد. از ۱۱۰۰ پروژه، ۵۸۲ پروژه دولتی و ۵۱۸ پروژه هم به صورت مشارکتی افتتاح شد.

استان لرستان با ۹۳ هزار متر مربع بیشترین زیربنای تحویلی را به خود اختصاص داده است. در این طرح تعداد ۱۶۰ هزار دانش‌آموز منتفع شده‌اند. از تعداد ۵۱۶۴ کلاس درس در این طرح، استان خوزستان با ۷۴۶ کلاس، بیشترین سهم را دارد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار