۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰

درباره ویتامین C بیشتر بدانیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ویتامین C محلول در آب است و بدن ما نمی‌تواند به خودی خود این ویتامین را تولید کند و باید با مصرف مواد غذایی، ویتامین C در بدن تامین شود. سلامت پوست و کلاژن سازی: ویتامین C موجب ساخت کلاژن شده و به...

درباره ویتامین C بیشتر بدانیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ویتامین C محلول در آب است و بدن ما نمی‌تواند به خودی خود این ویتامین را تولید کند و باید با مصرف مواد غذایی، ویتامین C در بدن تامین شود.

سلامت پوست و کلاژن سازی: ویتامین C موجب ساخت کلاژن شده و به طور طبیعی موجب کاهش بروز چین و چروک می‌شود. برای تولید کلاژن که یک پروتئین مهم برای ساخت پوست، تاندون‌ها رباط‌ها و رگ‌های خونی ضروری است.

جذب مواد معدنی: ویتامین C موجب افزایش میزان دریافتی آهنی که بدن بزرگسالان و کودکان دریافت می‌کنند، می‌شود.

مبارزه با نقرس: خطر ابتلا به نقرس را کاهش می‌دهد.

مبارزه با رادیکال‌های آزاد: ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان‌ است که توانایی جلوگیری از آسیب‌های رادیکال ‌های آزاد و مواد شیمیایی خطرناک همچون دود سیگار را دارد. رادیکال‌های آزاد در بروز برخی از بیماری‌ها از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی و ورم مفاصل نقش دارند. رادیکال‌های آزاد هنگام تجزیه غذا در بدن یا هنگام قرار گرفتن در معرض تشعشع یا دود سیگار تولید می‌شوند.

بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا: سیستم ایمنی بدن را تقویت و با ویروس سرماخوردگی مقابله می‌کند. مصرف ویتامین C هنگام درگیری با سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به عوارض بیشتری مانند ذات‌الریه و عفونت ریه را شود.

تقویت سیستم ایمنی تحت فشار: استفاده از ویتامین C می‌تواند برای کسانی که سیستم ایمنی‌شان به علت فشارهای روحی و روانی تضعیف شده است مفید و موثر باشد.

درمان سرطان: می‌تواند اثر ضدسرطانی داروهای شیمی‌درمانی افزایش دهد.

کاهش خطر سکته‌ی مغزی: قرار دادن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی، موجب افزایش سطح ویتامین C خون‌ می‌شود. مطالعات نشان داده است که افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر از سایرین در معرض خطر سکته مغزی هستند.

یکی از بهترین ترکیبات حاوی ویتامین C، هویج و پرتقال است. این آبمیوه حاوی ویتامین A، B، E و K است که می تواند به بهبود کیفیت کلی پوست کمک کند. محتوای غنی ویتامین C می تواند به خنثی کردن آسیب اشعه ماوراء بنفش که در تابستان ها کمک کند.

همچنین آبمیوه سیب، هویج و آب پرتقال دارای منبع انرژی از مواد مغذی یعنی ویتامین های A، B و C است. آب پوست پرتقال فواید زیادی دارد، به خصوص اگر پوست چرب دارید. پوست پرتقال غنی‌ از ویتامین C است. می‌توانید مقداری شکر و آب لیمو برای طعم بهتر به این آب اضافه کنید.

منبع : سایت فمینا هلث

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار